Sverige idag..

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Då det är Sveriges största parti bland män tror jag du drar lite förhastade slutsatser eller går en lite ensam tillvaro till mötes.

Nåväl, vår världsbild skiljer sig tydligen jättemycket åt och det är förvisso intressant men detta är nu att jämföra med en flat earth diskussion.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Jag testade bara att använda din egen typ av logik från ditt föregående meddelande. Men då funkade det tydligen inte längre.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag testade bara att använda din egen typ av logik från ditt föregående meddelande. Men då funkade det tydligen inte längre.
Jag hänger inte med nu men jag vet inte om det gör något. Ska vi kivas?

Jag är redo att gå full blown filosofiska rummet nu, känner mig stark idag.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varför lägger man en förintelsekonferens i Malmö? Av alla tänkbara alternativ måste ju Malmö vara det säkerhetsmässigt sämsta valet?

Vill dom ha problem? Eller inser dom inte var riskerna föreligger? Dom kanske bara är rädda för nazistiska sverigedemokrater? :va
Jag gissar på att det gäller för att få så stort avstånd som möjligt till Uppsala och Statens Institut För Rasbiologi.
Undvikande om frågor på SIFR i Uppsala och riksdagsbeslutet 1921 i Stockholm i samband med konferensen ?
Och i valet mellan Luleå och Malmö, bättre flygförbindelse till Malmö / Köpenhamn / Kastrup ?
Och så kanske pga Antisemitismen i Malmö.
Och Antisemitismen är inte ny i Malmö.
Klippklättrade några gånger på Kullaberg i början 1990-talet med en svarthårig tjej från Malmö.
Och hon berättade att man skrikit "judehora" efter henne på stan. Dvs för snart 30 år sedan .....
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Exakt hur justerar man mätresultaten för social bakgrund?
De som invandrat från Somalia får sitt provresultat multiplicerat med 5,0 och de som invandrat från Singapore får sitt resultat multiplicerat med 0,5? Sedan dividerar man resultatet med pappans senast deklarerade inkomst?

Eller kanske räcker det att man tjejtycker att det är så?
Just detta görs med SAT score för flera stora amerikanska universitet. Svarta och latinos får pluspoäng, asiater får minuspoäng.

Om rättvisa är lika möjligheter så är man fel ute. Om rättvisa är lika utfall så är man på rätt väg.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Just detta görs med SAT score för flera stora amerikanska universitet. Svarta och latinos får pluspoäng, asiater får minuspoäng.

Om rättvisa är lika möjligheter så är man fel ute. Om rättvisa är lika utfall så är man på rätt väg.

Jag som var sarkastisk och så visar det sig gång på gång att världen är uppenbarligen mer galen än man tror.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag hänger inte med nu men jag vet inte om det gör något. Ska vi kivas?

Jag är redo att gå full blown filosofiska rummet nu, känner mig stark idag.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Har så jäkla mycket på jobbet just nu, så hinner inte riktigt committa till ett bra kiv. Kommer liksom inte funka när affekten hinner lägga sig mellan meddelandena!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Just detta görs med SAT score för flera stora amerikanska universitet. Svarta och latinos får pluspoäng, asiater får minuspoäng.

Om rättvisa är lika möjligheter så är man fel ute. Om rättvisa är lika utfall så är man på rätt väg.

Det sista menade du tvärtom väl?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Taget ur någon bakre del eller har du något att referera till?
Här kommer ett par: https://www.vox.com/2018/3/28/17031460/affirmative-action-asian-discrimination-admissions

Om du googlar ”sat score affirmative action” hittar du ännu mer.
Det sista menade du tvärtom väl?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Jag syftade på att om rättvisa är lika utfall så är man rätt ute om man gör som i första stycket.

Jag själv tycker inte att rättvisa är lika utfall, absolut inte.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det där är tyckande och troende från en enskild persons självbeskrivna upplevelse. Tycka kan vi alla göra.
Det var två länkar. Avfärdar du båda? Jag kan spamma in fler artiklar genom att googla ”sat score affirmative action” och copy paste om du vill?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kan nån tala om för flanen att han har totalt fel om vad Nimis "står för".

Brinner det inte tillräckligt?
Vad är nästa objekt som måste brännas ner?
Bra att han presenterar hur han/de tänker göra upp med sånt som stör dessa sköra nidingar...som om vi inte redan vet.

För mig och många andra skåningar (på den tiden det begav sig 1980-talet) så står Nimis kort och gott för nedskräpning på annans mark. Markägaren på tiden, tror det var en Kullabergstiftelse, försökte tvinga Vik städa bort skräpet på stranden men han kollrade bort markägare och "myndigheter" hur lätt som helst.
Bland annat genom att sälja Nimis till en tysk.
Och då så skulle tysken stämmas för nedskräpning osv .

För mig står Lars Vilks på samma nivå som Roger Akelius.


Citat:
Med sitt engagemang för att betala så lite skatt som möjligt blev Roger Akelius känd som ”Den störste skattesmitaren i Sverige”. Ett epitet som han inte vill kännas vid. Akelius har sagt att han i stället borde ha fått Stora Journalistpriset för sina pedagogiska insatser. Allt var lagligt, inte ens i en gråzon, har han berättat i olika sammanhang
slut citat

Eller Malmös bilmålvakter.
Ursprungligen kommer listan från Sydsvenskan men den tidningen har valt ta bort den gamla hemsidan....

eller
Michael Skråmo


Människor som utnyttjar nivån på lagstiftningen för sin egen del.
Eller i varje fall hoppas jag det.
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
För mig och många andra skåningar (på den tiden det begav sig 1980-talet) så står Nimis kort och gott för nedskräpning på annans mark. Markägaren på tiden, tror det var en Kullabergstiftelse, försökte tvinga Vik städa bort skräpet på stranden men han kollrade bort markägare och "myndigheter" hur lätt som helst.
Bland annat genom att sälja Nimis till en tysk.
Och då så skulle tysken stämmas för nedskräpning osv .

För mig står Lars Vilks på samma nivå som Roger Akelius.


Citat:
Med sitt engagemang för att betala så lite skatt som möjligt blev Roger Akelius känd som ”Den störste skattesmitaren i Sverige”. Ett epitet som han inte vill kännas vid. Akelius har sagt att han i stället borde ha fått Stora Journalistpriset för sina pedagogiska insatser. Allt var lagligt, inte ens i en gråzon, har han berättat i olika sammanhang
slut citat

Eller Malmös bilmålvakter.
Ursprungligen kommer listan från Sydsvenskan men den tidningen har valt ta bort den gamla hemsidan....

eller
Michael Skråmo


Människor som utnyttjar nivån på lagstiftningen för sin egen del.
Eller i varje fall hoppas jag det.
Eller människor som får socialbidrag på 8000kr per månad fast de klarar sig på 7500kr.

Är det lagligt så är det. Stryker du alla dina avdragen i din deklaration?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Men bröt inte Vilks mot lagen? Är det tillåtet att bygga en koja på någon annans mark utan tillstånd från markägaren?
Att inte betala mer skatt än nödvändigt är väl inga konstigheter rent juridiskt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Eller människor som får socialbidrag på 8000kr per månad fast de klarar sig på 7500kr.

Är det lagligt så är det. Stryker du alla dina avdragen i din deklaration?
Precis. Därför är Nurnbergrättegångarna efter andra världkriget egentligen olagliga.
För det mesta var väl OK enligt tysk lag.
Precis som de etniska rensningarna av indianer i amerika enligt USA lag och samer i Sverige enligt svensk lag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad kommer du göra om du får en källa?
Stinker åsiktshaverist lång väg här.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men bröt inte Vilks mot lagen? Är det tillåtet att bygga en koja på någon annans mark utan tillstånd från markägaren?
Att inte betala mer skatt än nödvändigt är väl inga konstigheter rent juridiskt.
Civil olydnad kan väl inte vara reserverat bara för vänsteraktivister?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top