Dagens bild

20210730_181356.jpgEn bild blev det idag, tror det är vid Åby Älv. Bitvis inte så kul väder men har i alla fall anlänt till Lycksele som planerat. Är väldigt glad att jag skippade skinnstället för GS Dry stället för annars hade jag nog varit både kallare och blöt, sista milen var lite kallt men jag orkade inte ta fram mer kläder med 7 mil kvar.

Stötte på Brooklyn med familj (tror jag) på OK i Älvsbyn, kul.

689c8c906558f6ac9f3c651ab9a10bbe.jpg

Vilken ska man välja idag tro ?

Dagens äventyr spöregn mellan Lycksele och Åsele, regnade nåt så fruktansvärt och de kartor jag skrivit ut var helblöta och oläsliga, google Maps vägarde funka så jag lyckades köra lite galet runt Ramsele efter att hamnat på en grusväg efter att följt vägvisarna. Sen blev det ytterligare en felkörning efter som jag inte hittade nån vägskylt mot Bispgården eller Liden, enligt svärgubben är skyltarna längre fram efter korsningen mot Sundsvall så jag körde mot Sundsvall vilket var fel, nu gjorde det inte så mycket då jag ändå skulle till svägerskan och svågern i Kovland så det blev ingen större omväg men förmodligen.

En bild nånstans, vete sjutton var och en skitig parkerad Thruxton med lasten lossad.

20210731_163825.jpg20210731_115813.jpg

En tur genom dalslänska vägar tupbrunns vägen, Färgelanda vägen, 172, ned till munkedal vidare till 162,171 runt till 174 till 165 163,164,166 o lite senare hemma.

Fina 33,3 mil i ihållande regn från munkedal till bullarn så nu vet jag att Metzeler Roadtech 01 Se är ett betydligt bättre val än M7-9RR när det regnar ordentligt, gick att ligga på riktigt ok på alla tokkurviga länsvägar ändå, mig gilla?
IMG_20210731_154221.jpgIMG_20210731_150249.jpg

Hmm,kan det möjligen vara Farsta gård?

Korrekt. Fick lov att läsa på, lite: 1384 stod dåtidens notoriske fastighetsmagnat Bo Jonson Grip som ägare till Farsta gård och omfattade då även det rätt biffiga området Farsta, Farsta strand, Farstanäset, Larsboda, Fagersjö, Hökarängen och Sköndal. Dock, en blygsam fjärt i universum, då han också ägde mer än 1/3-del av all mark i Sverige, samt HELA Finland...

Hyvää!

PS Sålly för lite OT-tjiit

1627747517982.jpeg

Under turen igår så blev det en incident igen, en turist i en Saab valde att ha ögonkontakt o sedan ändå köra rakt ut o pallnita imitt körfält till stillastående.

Min hastighet ca 50-55 km samma här pallnit med lyft bakhjul.

Ställer hojen mitt på vägen o frågar vad sysslar du med? Svar du kom så fort.

Tycker du 50-55 km är fort? Du måst kört fortare. Nej vi hade ögonkontakt och ändå kör du rakt ut o dessutom tvärnitar i mitt körfält istället för att gasapå och komma iväg. Är du sjuk? Ser du dåligt? Har du körkort överhuvudtaget?

Då valde den feta saab ägaren att nu åker jag.

Nå hem o köpa led gs lampor dom funkade perfekt att montera på crach puckarna o bör ju göra att jag syns något bättre.

Så nu får vi se acen o jag ger oss ut på en 30-40 mils tur i dag med nu när detta är klart.
IMG_20210801_125932.jpg

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back