Dagens bild

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Under turen igår så blev det en incident igen, en turist i en Saab valde att ha ögonkontakt o sedan ändå köra rakt ut o pallnita imitt körfält till stillastående.

Min hastighet ca 50-55 km samma här pallnit med lyft bakhjul.

Ställer hojen mitt på vägen o frågar vad sysslar du med? Svar du kom så fort.

Tycker du 50-55 km är fort? Du måst kört fortare. Nej vi hade ögonkontakt och ändå kör du rakt ut o dessutom tvärnitar i mitt körfält istället för att gasapå och komma iväg. Är du sjuk? Ser du dåligt? Har du körkort överhuvudtaget?

Då valde den feta saab ägaren att nu åker jag.

Nå hem o köpa led gs lampor dom funkade perfekt att montera på crach puckarna o bör ju göra att jag syns något bättre.

Så nu får vi se acen o jag ger oss ut på en 30-40 mils tur i dag med nu när detta är klart.
IMG_20210801_125932.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Fint väder idag här uppe i norr.
15-17 grader, och växlande molnighet.
Försökte att hitta, och köra så mycket som möjligt av en gammal riksväg.
Gick finfint.....ett tag i alla fall.
När vägen i princip tar slut, och stockarna blir hala, och stubbarna luriga, då är Teneren både för hög (fast jag har sänkt den) och för tung.
För det kan ju knappast bero på att jag är för dålig på att hantera den i lite terräng? Nä, just det.
Så det får bli till att slå läger, så kan jag filosofera över om jag borde smörja kedjan i år eller inte.
En liten whiskey vid brasan kanske ger ett facit på det :)

Tenere_3.jpg

Tenere_1.jpg

Tenere_2.jpg
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Har gjort långfärdsmotorcykel av Scramblern.
"72 § Motorcykel får ha sidomarkeringslykta och sidomarkeringsreflex som kan visa orangegult ljus åt sidan." men det är inget lagkrav att ha blaffan klistrad på framgaffeln. På amerikanske hojar brukar det även sitta röda reflexer bak på sidorna. Ba som info.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
"72 § Motorcykel får ha sidomarkeringslykta och sidomarkeringsreflex som kan visa orangegult ljus åt sidan." men det är inget lagkrav att ha blaffan klistrad på framgaffeln. På amerikanske hojar brukar det även sitta röda reflexer bak på sidorna. Ba som info.
Jag får väl montera lampor från Biltema istället för reflexerna...
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag får väl montera lampor från Biltema istället för reflexerna...
Ingen fara, vi sitter i samma båt :)
Till och med på fartvidundret Chappy 80cc så verkar man ha prutat bort det när man tog in den i Sverige, just på grund av att man "får" men inte "måste".
Som tur var fanns gängade anvisningar i gaffeln för det, så nu är ordningen återställd! :tummenupp

20210802_221306.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Dagens äventyr lyckade få ihop 847 km på 12 tim och 9 min. Hade tänkt fotografera mer men hyfsat mycket husbilar, husvagnar och långtradare gjorde att jag inte var då sugen att stanna till allt för ofta där det fanns nåt att fotografera.

Hoppas kunna göra om nån liknande körning men utan tidspress nåt annat år och sen kunna utgå från Hällingen och köra lite fler turer runt Jämtlands och Västernorrlands län

Är ju jäkligt fint efter indalsälven och serpentinkörningen ner mot indalsälven och upp mot liden är ganska frän fast det är grus.20210803_103015.jpg20210803_102940.jpg20210803_071549.jpg
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top