Dagens bild

Hur har det gått?
Inget bra. Bärgades till Hällefors och har spenderat natten där, då vi hoppades kunna fixa allt i dag. Lyckades skaka fram nytt batter, men det blev ändå samma fel som med det gamla. Hojen dör på väldigt märkligt sätt, och går inte och starta igen. Funkade och starta om den då den var kopplad till bärgarens starter, med dör efter ett litet tag när startern kopplas bort. Hursom så kommer sonen och hämtar upp mig med skåpbil om några timmar...

Inget bra. Bärgades till Hällefors och har spenderat natten där, då vi hoppades kunna fixa allt i dag. Lyckades skaka fram nytt batter, men det blev ändå samma fel som med det gamla. Hojen dör på väldigt märkligt sätt, och går inte och starta igen. Funkade och starta om den då den var kopplad till bärgarens starter, med dör efter ett litet tag när startern kopplas bort. Hursom så kommer sonen och hämtar upp mig med skåpbil om några timmar...
Låter som stator eller regulator..

Låter som stator eller regulator..
Vid mätning laddar den precis som den ska. E skumt. Funderar på att byta startmotor och regulator ändå. Och om det inte hjälper har jag iaf nya sådana, som kanske håller i 20 åt till. Som en liten allmän upphottning...

IMG_20210724_135044.jpg
Min sambo sålde sin duke 690 som hon övningskört med. Så jag föreslog att vi skulle åka till Umeå och kolla på hojar igår. Slutade som vanligt när man går ut genom ytterdörren, det blev dyyyrt! ?

Gruskurs i Umeå 14/8 är bokat nu också! Sjukt taggad!

Last edited:
View attachment 462616
Min sambo sålde sin duke 690 som hon övningskört med. Så jag föreslog att vi skulle åka till Umeå och kolla på hojar igår. Slutade som vanligt när man går ut genom ytterdörren, det blev dyyyrt! ?

Gruskurs i Umeå 14/8 är bokat nu också! Sjukt taggad!
Grattis!! Riktigt fina offroad är dom :D på med schyssta mackor så är man i hamn!

Det var rätt skönt att sova på hotellet, bara för info ;)
Hotell!? Dekadens. ? Det har jag inte råd med, en natt är ju nästan en kursdag.

Nåväl att jag hade tältsäng i släpet. Men med, värmefläkt (om det behövs), riktiga sängkläder, en extra madrass och tempurkudde sov jag gott tills straxt innan inskrivning.

Plus att med två barn under 5 hemma så är släpet fan som Sheraton.

Vakert var är detta?
Norra Uppland, längst ut på Ängskär vid Kolhuset. En vacker helg kan det tyvärr vara knökfullt men det finns en backup (på vägen dit) vid Ängskär Havscamping. Man kan åka dit via Forsmark och dess lilla kustväg. Sväng in där det "Kärnkraftverk" och efter 500 meter tar man in mot St Rångsön/Rångsten. Sen, lämplig annan väg söderut är via Vavd, Böle ned till Lövstabruk, sen 500 meter söderut på 76'an så ser man skylten "Österbybruk 25" och hittar en av de roligare krokvägarna i Sverige på 25 kilometer. Därifrån finns det två olika krokiga vägar ned till Alunda. Till Solvalla-Knutby där även där finns två krokiga vägar ned till Gottröra där du har krokväg ned till Arlanda.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon