L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Precis som Jula har de väl inarbetade rutiner för sånt.Märkligt, annars har jag aldrig upplevt att Biltema varit särskilt ovilliga att byta ut trasiga varor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precis som Jula har de väl inarbetade rutiner för sånt.Märkligt, annars har jag aldrig upplevt att Biltema varit särskilt ovilliga att byta ut trasiga varor.
Kolla med Mc-Varuhuset som nu ligger i Vårby Backe. Jag köpte batteri till vår Street Triple där. De visste inte att YTX9-BS passade även till Triumph men vad gör det.Skulle behövt starthjälp idag. Besiktning bokat, körförbud på lördag. Säkerhetskontroll genomförd och hojen tankad. Batteri dött. Ridå ner...
Nåväl. Det hjälper inte att bli arg tänkte jag efter en stund. Bara att boka ny tid.
Åkte till garaget där jag hade lagt laddaren ikväll för att se om det kan vara så att jag satt på p-ljuset när jag låste styret sist eller om batteriet är kass. Bra med hoj i ett garage och tillbehören i ett andra och verktyg i ett tredje.Kolla med Mc-Varuhuset som nu ligger i Vårby Backe. Jag köpte batteri till vår Street Triple där. De visste inte att YTX9-BS passade även till Triumph men vad gör det.
https://www.mcvaruhuset.se/batteri/8198-batteri-ytx9-bs.html
På olika postnummer. Nä jag tycker dom har varit bra i vanliga fall.Märkligt, annars har jag aldrig upplevt att Biltema varit särskilt ovilliga att byta ut trasiga varor.
Den fungerade ju iom att den snurrar....Nä jag tycker dom har varit bra i vanliga fall.
Enda gången jag tidigare haft problem var en pneumatisk muttermaskin som inte drog det utlovade momentet.
Man konstaterade efter utredning att det inte var något fel på maskinen.
Jag förklarade att jag hade verifierat med ett kalibrerat lufttryck och en kalibrerad momentnyckel
Butikssäljaren drog då en utbildning i hur man använder knappen att byta riktning och att det kunde lösa mitt problem.
Blev så paff över dumheten så jag lyssnade på idiotin och argumenterade inte, alltså en butikssäljare förklarar en knapp för någon med bakgrund som mekaniker,
Man kunde med tre fingrar på ett spärrskaft dra hårdare än denna muttermaskin....helt värdelös produkt och helt fantastiskt att jag var så dum i huvudet att jag accepterade deras slutsats. Har aldrig använt den efter jag hämtade ut den igen för säkert 5 år sedan.

En felsökning är i många fall inte att första bästa random anställd ska koppla in något och se att det snurrar. Men det verkar dom vara rätt bra på att göra så.Den fungerade ju iom att den snurrar....
Svårt att verifiera sånt i Butik egentligen.
Vissa lågprisverktyg har ju en moment/effekt/whatever på etiketten, men det behöver inte vara någon garanti att verktyget är kalibrerat till den siffran.
En stor gul skylt med 400nm på kan tex i tekniska databladet visa sig vara en "upp till 400nm",vilket egentligen inte säger någonting.
"Nominell-/märk- effekt" är också en fras som egentligen inte betyder någonting, annat än att de skrivit tex 600w på lådan.
Jag tror inte den klarar av en baklängeskyss från 400 volt AC och 32 ampere. Fungerar den efter det stolleprovet lär jag också köpa en sådan - som fungerar trots att den grå dyrbara elektronikröken rymt och sprungit iväg.Jag kommer få problem med Snabbstarten
En felsökning är i många fall inte att första bästa random anställd ska koppla in något och se att det snurrar. Men det verkar dom vara rätt bra på att göra så.
Jo exakt moment behöver det väl inte uppnå, men när det inte ens är i närheten så är det något gravt fel.
en elektronikpryl som det kommit rök ur måste väl öppnas för att bedöma felets art.
Jag kommer få problem med Snabbstarten, ARN kommer behöva bevis för att det är fel på den och då måste jag skruva upp den och visa bränd elektronik. Skruvar jag av locket så försvinner samtidigt min garanti som jag har 22 månader kvar på så när den slutar fungera får jag inget på garantin.
Eller får du "ångra" dig och lämna tillbaka den. Fast det är kanske för sent för det nu.Det låter ju inte som att den håller särskilt många fler startförsök så det är väl bara att du kör den några gånger till så kan du reklamera den när den är heldöd.

Tänkte direkt när jag såg bilden och första texten "kniv"Senaste gången jag var och fiskade med pôjkvaskern lyckades jag trassla ihop linan nåt så inutavh*lv*t*. Har ägnat 45min att lösa upp skiten, har en minimal Knut kvar..![]()
Edit: Se upplösningen på
https://www.sporthoj.com/forum/threads/vad-fick-dig-att-le-idag.139768/#post-6519064
Råkade ut för en liknande för några veckor sedan.P-bot, finns det något sämre? Förmodligen, var jag för syrlig?
Fick en p-bot för att parkerat utanförporten,lastade ur verktyg, kakel och annat jag inte ville passera 4 dörrar med ut till garaget. Jag var dock inte helt snabb på efter att ha burit klart tills det var dags att bege sig iväg och p-pelle hade varit på plats och pyntat min torkararm. Kula.
Jaja, mejlar föreningen artigt och med lite inlevelse och får bl.a. till svar:
Hej!
Vilken osis. P-bolaget cirkulerar här varje dag så det gäller att ha koll på vart och när man parkerar.
Som jag har förstått det så har du stått där en längre tid även utanför den angivna tiden (6 min) på p-boten. Man får parkera för av- och pålastning en kortare stund för att sedan flytta bilen till en p-plats. Man ska inte stå direkt framför port eller i vägen för fordon som behöver komma fram.
Då du tyvärr parkerat felaktigt kommer botenint4e återkallas från oss.
Hoppas att det flyter på med renoveringen
..and he writes:
Hej,
Då ska jag vara större än p-bolagets tveksamma argument och kanske ert ännu mer tveksamma beslut, alltså att inte hävda annat.
Men, att något annat än vad som faktiskt står på p-boten ska stå till grund för ert beslut blir svårt att argumentera mot. Bara ett tips till er inför den gången ni fattar beslut på klumpiga grunder inför någon som inte väljer att se mellan fingrarna.
Tack för återkopplingen.
Där rök en Persbrandt.
Som en dålig film, påminner mig om när jag köpte min första RD 350 och skulle tanka (auto-uppfällbart sidostöd) fällde ner stödet, släppte hojen och vände mig om och grabbade tag i pumphandtaget, då kom den, i knävecken såklart och fällde mig så jag blev sittandes med nya hojen i kläm och handtaget i handen. Snopet men jag fick hjälp att ta mig upp.Precis när vi startar våra SportHojar öppnar sig himlen.
Telefonen glider ur tankväskan utan att jag ser det vid ett tankstopp och naturligtvis hör jag när skärmen spricker.
Spik i bakdäcket.
Jag gjorde en skrivelse till Biltema och dom vidarebefordrade till varuhuschefen, jag fick pengarna tillbaka. Ett klokt beslut för man ska inte behöva hämta tillbaka elektronik som ryker och fräser, synd bara att man behövde kriga för det.Märkligt, annars har jag aldrig upplevt att Biltema varit särskilt ovilliga att byta ut trasiga varor.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |