roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Tegel, Du måste nog respektera att individuella lönedelar eller lönestatistik inte kommenteras publikt.Tack för svar.
Vad ligger snittlönen...
I årsredovisningen finns det specat att lönen är i snitt 59900kr/anställd. Not 5...
Not 4. - övriga externa kostnade, är för övrigt väldigt intressant. https://forumbilder.com/i/rqeI
Förbrukningsmaterial 900k
Transport 2,9 mil
PR 900k
Kontorsmaterial 650k
Tele och post 3,5 mil
Övrigt 2,7 mil. Vad består den posten av?
Vad ligger styrelsearvodet på i snitt för de 8 styrelsemedlemmarna?
Men Du läser not 5 i bokslutet fel - läs gärna den fortsatta texten på sidan åtta. Där framgår att summan även innefattar ersättning för instruktörer (ej anställda) och uppdragstagare. Därför blir Din kalkyl fel.
Ett axplock ur övriga frågor:
Resor - se School ovan, internationellt arbete etc.
Post - en stor kostnad är distributionen av medlemstidningen MC-folket.
Övriga poster - är kostnader som inte inryms i övriga rubriker. SMC använder såväl baskonton som aktiviteter för den interna kostnadskontrollen men när bokslutet sammanställs är det rätt hårt uppstyrt till få rubriker. Jag tror Du behöver kolla igenom verksamhetsberättelsen, bl a angående omfattningen av School-verksamheten innan Du fortsätter Din analys. Det förtjänas att poängteras att verksamhet och bokslut granskas av såväl ideell verksamhetsrevisor som av auktoriserad revisor.
Styrelseledamöter jobbar ideellt, de har inget arvode utan får en del av sitt lönebortfall täckt av en timersättning vid möten under dagtid. Reskostnad ersätts mot verifikat (bok och räkning) eller statlig milersättning.
Nu tror jag att vi gått igenom det mesta och därmed sätter jag P för denna del av debatten. Att vara intresserad är nog bra, att diskutera kostnadsposter och ersättningar utan att kunna produktionen/verksamheten blir rätt meningslöst. I min värld.
Ha en fin kväll!
Last edited: