Frågor man vågar ställa

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Anledningen att man slutar dricka det man drack i tonåren är nog alla gånger man drack för mycket av det och blev dålig....
Eller så var det för att en snödrivekall halv kvarting höger/vänster med en ljummen Fanta innan man gick in på discot inte var gott. :fakta
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eller så var det för att en snödrivekall halv kvarting höger/vänster med en ljummen Fanta innan man gick in på discot inte var gott. :fakta

Det måste det ju ha varit, annars skulle man vä inte dricka det varje helg med glädje?

Fast blandade du med fanta kan jag förstå att det inte var gott...

Ja, det gällde ju att komma ihåg var i snödrivan man stoppade kvartingen, innan plogbilen kom och sorterade om...
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Eller så var det för att en snödrivekall halv kvarting höger/vänster med en ljummen Fanta innan man gick in på discot inte var gott. :fakta

- Åh minnen..

Alternativt en knatting och en Martini Bianco som groggvirke. En klunk booze o en klunk Martini i baksätet på väg till disco/danshak. (o en citrusgran hängandes i backspegeln)
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Hur kommer det sig att en plastspade full med hål (padelrack, på metrosvenska) kostar tusentals spänn?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Hur kommer det sig att en plastspade full med hål (padelrack, på metrosvenska) kostar tusentals spänn?

Det finns tillräckligt många som betalar det för att ingen ska vara dum nog att sälja billigare.
Tillverkningskostnad har som bekant inget med försäljningspris att göra. Det är enbart vad marknaden tål som avgör.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Det finns tillräckligt många som betalar det för att ingen ska vara dum nog att sälja billigare.
Tillverkningskostnad har som bekant inget med försäljningspris att göra. Det är enbart vad marknaden tål som avgör.

- Så hålen betingar en ganska köpbenägen målgrupp..hm.. *rafsar ihop lite småhål i en påse*
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jättebra ur miljöperspektiv också. Hålen kan återvinnas ett oändligt antal ggr.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lite som den där ost-dieten som garanterade att man skulle gå ner i vikt.


Man fick nämligen bara äta hålen i osten...
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
tänkte spejsa till julen med en kalkon istället för skinka !? :dummer

..två frågor som passar perfekt på ett MC forum då..

1 vars i göteborgsområdet får man tag i en kalkon?
2 hur sjutton ska man tillaga den? (obs endast ett vanligt svensson-kök står till förfogande)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
tänkte spejsa till julen med en kalkon istället för skinka !? :dummer

..två frågor som passar perfekt på ett MC forum då..

1 vars i göteborgsområdet får man tag i en kalkon?
2 hur sjutton ska man tillaga den? (obs endast ett vanligt svensson-kök står till förfogande)

Har du ätit julkalkon någon gång tidigare?
En lagom stor kalkon går att tillaga i kökets ugn,

Varför jag frågar om du har ätit kalkon på det viset tidigare är att det har jag, jag har firat jul i USA, och den typiska julkalkonen är en jävligt trist sak att äta...
Vi hade lyckligtvis julskinka kvar sedan dagen innan (vi firade Svenskt den 24'e och Amerikanskt den 25'e)

Kalkonen i sig är ingen höjdare, det är tillbehören som gör den dräglig, tre olika såser och gelé och sylt.

Jag äter gärna kalkon som ingrediens i annat, men inte som grillad julkalkon.

(och nej, det var inte bara den kalkon vi åt som var misslyckad, jag åt kalkonskivor hos flera jag besökte och på restauranger, den var precis lika trist där)
 
Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
aldrig ätit jul-kalkon innan nej, vanlig visst massa gånger men aldrig till jul och aldrig en hel på det sättet heller.

måste ju gå att göra gott på nåt sätt?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
aldrig ätit jul-kalkon innan nej, vanlig visst massa gånger men aldrig till jul och aldrig en hel på det sättet heller.

måste ju gå att göra gott på nåt sätt?

Tja, smaken är som baken...
Jag skulle rekomendera att ha det som en extra rätt första året, man kan kanske köpa en halv kalkon?

Ska jag beskriva smaken så är det som att äta ångkokt gammal värphöna...
(nu kanske jag avslöjar hur jävla gammal jag är, men vi fick det ofta på skolan, uttjänta värphöns kostar ingenting, ofta så kastas dom bort, men skolan såg det som billig mat)
Dvs smakar inte mycket i sig, köttet är trådigt och torrt.
All kryddning stannar i skinnet, och det äter dom flesta inte.

Som sagt, med smakrika såser och tillbehör går det väl an.

Gör en traditionell julskinka också, samt övrig julmat, så ser du ju om kalkonen blir en favorit.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top