Jadu, har gått igenom ett gäng gamla as, men kan dra till med ett urplock.
Volvo 740 vinterpulka.
+Älskade den bränsledrivna värmaren med ur, bara den var värd mångdubbelt vad jag betalade för den bilen.
+Också så var den helt jävla odödlig, oljan fryser i tråget - inget problem. Polaren krockar den i precis allt han ser (eller inte ser?

) - syns inte ens. Varvstopp och dumpa koppling varje start - meh.
- Långsam och luktar illa.
- 4 liter milen ur en 2.3'a med 115hk....?
Golf 3 VR6
+ Ljudet ur 2.8l sexan med remuspipa.

Hyfsad värme också.
- Allt annat, precis ALLT. Men framför allt att de lyckats få en så stor motor i en så liten bil att vara sååå trött, det orealistiskt understyriga chassit, och kvaliteten, eller snarare avsaknaden av sådan, ALLT var fan sönder på den.
Bmw E36 coupé 325.
+ sportlädersäten, bland de skönaste jag suttit i.
+ Skoj bil att köra, inte jättemycket effekt, men skitfin effektkurva, låg vikt, underbart chassie med lamelldiff, bilen reagerade exakt som förväntat på all input från mig som förare.
+ Slitstark, visst någon oljeläcka fixade jag, och någon kabel skavdes igenom och måste bytas, men bilen hade gått 33k mil, ingen servicehistorik, och åminstone de sista 5k milen gick på varvstoppet med bredställ, i det närmaste konstant. Orkade det inte gumma så var det kopplingsdump som gällde, och bilfan bara tog det.
- Praktisk kan man väl inte kalla den.
- Hatet är på riktigt. Lite roligt en stund men i längden tradigt. Oberoende var när och hur man kommer åkande i den så kan man känna hatet vibrera i luften. Folk viftar med knytnävar, spottar, och mängden böter för skitsaker blev fort hög. Fortkörningsböter varannan dag, 5kmh här, sju där. Hade en gång en volvo och denna båda paekerade på gräset utanför lägenheten, inte lagligt möjligen, men ur vägen och snyggt när det är ont om platser i staden. De var parkerade exakt lika efter varandra på samma ställe vid samma tidpunkt, ser ur köksfönstret hur lapplisa promenerar rakt förbi volvon, skriver ut en parkeringsbot till bmw'n och lallar iväg....
Ford F150 '90.
+ Asskön att gunga runt i, soffa a la vardagsrum, automat, v8 muller.
+ Praktisk arbetshäst, drog släp som ett lokomotiv, och enkel och billig att underhålla.
+ Alla älskar en, som kontrast mot bmw'n, alla ler åt en, gubbar som kärringar som barn, det var i princip omöjligt att få en fortkörningsbot i den möta polisen i 80 på en 50 väg, ingenting, möter dem med bredsidan före påväg ur en rondell med rök vällande från bakhjulen och windsor åttan smattrande mot varvstoppet ur hooker-blåset - De vinkar glatt bara.

Kunde parkera precis var man ville också, ingen fara.
- Att pendla 5 mil om dagen plus nästan lika mycket till i annan körning med en bil som vill ha 2 liter 98 oktan per mil kräver en betydligt högre lön än jag hade på den tiden.