Denna detaljen älskar/hatar jag med min bil.

Ända 240'n jag kört B200(?) med automat. Utmärke sig genom att inte ha någon som helst effekt någonstans i registret. :hihi
 
V70 t4f 2012

+ Billig skatt.
+ Parkeringssensorer fram och bak.
+ Rymlig och bekväm.

- Inte jätteinspirerande. (min v40 2.0T var rolig i jämförelse)
- Värmen på bakrutan är paj.
- Beige inredning är inte så bra i kombo med en smutsig treåring.
 
BMW 518i -83
+ min första BMW. Vilken WOW-känsla.
E28-stuket med hajnosen.
Komforten.

- oljeförbrukningen
Rosten
El-felen

BMW 750 -90
+ grymt välbyggd bil
V12an
Råheten från E32

- spjällmotorerna
Konstant på service
Nivåregleringen jag fick renovera i Polen
Att jag inte köpte faceliften

BMW 750 -2000
+ världens bästa bil
Mest välbyggda bil genom tiderna
V12an
Utrustningen(TV, elbaklucka, hårddisk för MP3 mm, radarvarnare, backkamera, rubbet)
Färgen/färgkombinationen
Körupplevelsen

- lite slö
Kylare som spricker nästan varje år

BMW 760 F02 -2015
+ fantastisk bil
Har allt och lite till
Utrustningen(enda maxade i Sverige)
V12 BiTurbo med 610HK från G-Power. (544hk original)
Medstyrningen på bakhjulen
Kylan i sätena på sommaren

- 70L tank. Nån glömde tänka där.....
Asjobbig att tvätta&vaxa för att den är så stor
För att ha kostat 2 miljoner kronor så känns den väldigt plastig


Rolls Royce och Bentley är de enda sista riktiga bilarna idag som har någorlunda kvalite kvar. Tyvärr har även de börjat tumma på den fronten också. Synd.
 
MB Vito 4x4 -08

+ dieselvärmare som verkligen värmde både motor och kupé.

- den funkade bara ner till 1/4 tank och med tanke på att bilen drog ca 1,4 liter milen var jag tvungen att tanka var tredje dag när det var kallt...

- resten... sämsta bil jag haft.
 
Min S80 gen 2 för att det är så lätt att byta lampor fram. Bara att rycka två sprintar så kan man få loss hela insatsen, sedan är det bara att ta av ett lock. Görs på typ 5-10 minuter vilket får anses snabbt på en nyare bil.
 
Tog garanterat mer än 5h att byta termostaten på min hoj

/R

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 
Renault Modus
Neg: Byta hel/halv/p/blinkersljus, av med hela fronten.
Trött
Felhjulsdriven
Ful

Pos: Satt bra och högt.
Slutade sin levnad i ett träd utan att skada hustrun, hon kan fortfarande laga mat, städa och tvätta.
Helförsäkrat.
 
BMW 320d Xdrive Touring 2016
1. Inget tändningslås, Var är den där jävla nyckeln när jag ska lämna bilen? Ibland är den i fickan, ibland ligger den kvar i bilen så jag måste gå in i den igen för att hämta den.

2. Koppla på släpvagn och så går det inte att backa eller köra fram med öppen dörr för då lägger den automatiskt i parkeringen igen.

3. Alldeles för finkänslig antispinn, tappar kraften direkt man kommer ur en korsning och ska gasa iväg när det är lite moddigt. måste ju vara helt okörbar i tvåhjulsdriven version?!

4. Snålversionen av ratt har för stort nav, antingen så ser man hela mätarna eller så ser man nedersta biten av digitala tavlan beroende på hur man justerat ratten, båda två går inte att helt se samtidigt utan att flytta huvudet.

Positivt då: Tyst, bränslesnål, skönt samspel motor/låda/förare, Låg skatt.
 
Last edited:
Audi A4 1.8T -03

- Missade att det sitter en dränering i batterilådan, under batteriet. Korkade igen och vattenfyllde hela golvet i kupén via genomföringen till rattstången.
Under golvmattan sitter styrenheten till all komfortelektronik... (Vilket innebar att det inte gick låsa dörrarna, använda innerbelysning eller elhissar)
Rev isär och torkade ur ordentligt så hoppade allt utom trådlösa nyckeln igång.
Pisskonstruktion.

+ Tyst, stabil, hyffsat pigg men ändå snål på soppa
 
Seat Ibiza -98

- Negativt.
Det mesta, speciellt när det var vinter.
Dörrlåsen frös igen, som tur var fanns det fyra dörrar att välja på. Den som gick att öppna utifrån gick oftast inte att öppna innifrån :huvet
Fick man upp nån dörr gick den oftast inte i lås, såvida inte man klappade till rejält på låskistan med en hammare.

+ Det positiva är att den gick som bara f'n utan att dra för mycket soppa.
Sätesvärme som fungerade.
Den var billig och hade en sjujäkla fartkänsla :)
 
Avensis kombi 2017:

Hatar att den inte har varning för låg spolarvätskenivå. Det har tom min gamla Merca. Borde vara lag på det... :) Stött på fler moderna bilar som saknar det. Ofattbart! Det är ju inget man kollar varje dag, och det tar alltid slut vid fel tillfälle. Då blir jag helt nojig och toppar spolarvätskan hela tiden, tills jag tröttnar. Tillbaka till ruta ett... :glömdet
 
Avensis kombi 2017:

Hatar att den inte har varning för låg spolarvätskenivå. Det har tom min gamla Merca. Borde vara lag på det... :) Stött på fler moderna bilar som saknar det. Ofattbart! Det är ju inget man kollar varje dag, och det tar alltid slut vid fel tillfälle. Då blir jag helt nojig och toppar spolarvätskan hela tiden, tills jag tröttnar. Tillbaka till ruta ett... :glömdet

Åtminstone den 300TE jag hade en gång i världen hade dessutom en kylvätskeslinga in i spolarvätskebehållaren. Kombinerat med elvärmda munstycken borgade det för bra funktion även vid saltslaskiga minusgrader.


Buy quality, cry once
 
Åtminstone den 300TE jag hade en gång i världen hade dessutom en kylvätskeslinga in i spolarvätskebehållaren. Kombinerat med elvärmda munstycken borgade det för bra funktion även vid saltslaskiga minusgrader.


Buy quality, cry once

Standard har jag för mig på alla 124-modeller, aldrig stött på en utan, och jag har haft många. Det var bättre förr. :) Uppvärmd spolarvätska är så jävla bra, smälter insekter på sommaren och är inte så dumt på vintern heller.
 
Standard har jag för mig på alla 124-modeller, aldrig stött på en utan, och jag har haft många. Det var bättre förr. :) Uppvärmd spolarvätska är så jävla bra, smälter insekter på sommaren och är inte så dumt på vintern heller.

Jag lindade en massa varv av spolarslangen runt en kylarslang på min gamla SAAB V4 och satte rörisolering utanpå.
Vintertid var jag nästan rädd att rutan skulle spricka av värmeshocken, men det funkade.
 
Skruvkolv i bromsok oavsett modell , speciellt när man bor längs en sunkig grusväg.
Bytt tre ok bak på knappt fem år och åker nog på ett till nu :huvet:huvet spelar ingen roll om man gör rent fanstygen vid däckskifte -det är inte ofta nog
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top