Aprilia Tuono V4

GothTownDuke

Medlem
Gick med
12 Mar 2019
Ort
GBG
Hoj
Panigale V2
Blir det nån Euro 5 2020 modell eller? Har inte sett några spionbilder alls på nån ny Euro5-motor som testas alls men jag har sett spionbilder på nya Duken och Streetfighter V4:n men ingenting på en uppdaterad Tuono.
Är det normalt med Aprilia? Har dock sett nån bild på 660:n.

Eller är motorn redan säkrad för Euro 5? Jag vet fan inte ens hur dom klarar Euro 4 med den lilla ölburken dom kallar katalysator :)

I värsta fall blir det en 2019 modell men man hoppas ju på en 2020-modell med en LED-uppgradering från fabrik.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Blir det nån Euro 5 2020 modell eller? Har inte sett några spionbilder alls på nån ny Euro5-motor som testas alls men jag har sett spionbilder på nya Duken och Streetfighter V4:n men ingenting på en uppdaterad Tuono.
Är det normalt med Aprilia? Har dock sett nån bild på 660:n.

Eller är motorn redan säkrad för Euro 5? Jag vet fan inte ens hur dom klarar Euro 4 med den lilla ölburken dom kallar katalysator :)

I värsta fall blir det en 2019 modell men man hoppas ju på en 2020-modell med en LED-uppgradering från fabrik.

Läste på något italenskt forum att dom kanske kan komma att avtäcka en ny på Eicma i november, men kändes som det var taget ur luften.
 

GothTownDuke

Medlem
Gick med
12 Mar 2019
Ort
GBG
Hoj
Panigale V2
Ni som kört på bana osv, hur är det med bullekraven och säg akrapovic slip-onet i kolfiber?
Räcker det med ljudbaffeln i eller är det standard pipa som gäller?

Funderar även på kanske Akrapovic´s Euro 4-pipa så man slipper byta rör varje gång man ska köra bana om ovan nu inte klarar kraven alls.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
E
Ni som kört på bana osv, hur är det med bullekraven och säg akrapovic slip-onet i kolfiber?
Räcker det med ljudbaffeln i eller är det standard pipa som gäller?

Funderar även på kanske Akrapovic´s Euro 4-pipa så man slipper byta rör varje gång man ska köra bana om ovan nu inte klarar kraven alls.

Kört gelleråsen utan dbkiller utan anmärkning. Akra ”racing” slipon 2017
 

Hattlasse

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2016
Ort
Gävle
Hoj
-13 Kawa z800
Tjenare!
Jag går i tankarna på att skaffa mig en Tuono 1100 faktory
Jag är ju inte så rutinerad hojåkare, bara kört i typ fem år å alla åren har spenderats på en z800.
Har varit helt inne på en z1000 tills en bekant började tjata om att jag skulle ha en tuono, å nu kan jag inte släppa den tanken...
Vad tänker ni som är mer rutinerade om saken? Tar jag mig vatten över huvudet med en sån hoj? Vad ska jag tänka på vid en eventuell affär?

Tack
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tjenare!
Jag går i tankarna på att skaffa mig en Tuono 1100 faktory
Jag är ju inte så rutinerad hojåkare, bara kört i typ fem år å alla åren har spenderats på en z800.
Har varit helt inne på en z1000 tills en bekant började tjata om att jag skulle ha en tuono, å nu kan jag inte släppa den tanken...
Vad tänker ni som är mer rutinerade om saken? Tar jag mig vatten över huvudet med en sån hoj? Vad ska jag tänka på vid en eventuell affär?

Tack


Hojen som sådan, finns nog inte mycket mer lättkört i den klassen.

Vad gäller dig själv, så är det ju lite svårare, men..

Fråga dig själv: -är jag en idiot?

Är svaret mjo, nja, njae, hmm, ska du ha stryk din jävel?!?, ja, kanske, vet ej eller där liknande; Undvik.

Är det Nej; då kommer det funka.

Nej-personen kan nämligen styra sin högerhand.

Har du kommit undan med ”nära-döden” flera gånger så minskar risken att du kommer undan näste gång. Just sayin..

Edit; Om du letar efter en fin, kan jag rekommendera den 15 Factory i Hudiksvall
 
Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Tjenare!
Jag går i tankarna på att skaffa mig en Tuono 1100 faktory
Jag är ju inte så rutinerad hojåkare, bara kört i typ fem år å alla åren har spenderats på en z800.
Har varit helt inne på en z1000 tills en bekant började tjata om att jag skulle ha en tuono, å nu kan jag inte släppa den tanken...
Vad tänker ni som är mer rutinerade om saken? Tar jag mig vatten över huvudet med en sån hoj? Vad ska jag tänka på vid en eventuell affär?

Tack

Håller med FettSnok

Annars så kör med regnläget ett tag först
 

Snusken

Sporthojsnörd
Gick med
21 Dec 2008
Ort
Östersund
Hoj
2x Gsx-r 750
Testa en! Funkar till det mesta.. Utan tvekan den bästa hojen jag någonsin har ägt. Och ljudet, helt vansinnig sång. Oslagbart!
 

Andreas Brink

Medlem
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
2018, Aprilia Tuono Factory 1100
Håller med FettSnok

Annars så kör med regnläget ett tag först

Håller med övriga. Håll kvar antiwheelie och traction control och stäng inte av dessa. Då har du väldigt bra fallback om det blir för inspirerad körning. Denna cykel har väldigt lätt framhjul vid pigga gaspådrag.


——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top