FettSnok
96% enligt läkaren
Där jag är nu, home of the free, kostar en Model 3 LongRange D 450kkr.
Det är häftigt att betala skatt.
Det är häftigt att betala skatt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du fixar så vi SH-bröder får beta-testa va?Jag och tre vänner håller på att utveckla en "ny" typ av motorcykel som är bättre anpassad för EL-drift.![]()

Hade noll koll på det. Men nu är det iaf stämplat och klartFabriken i Salzgitter har varit på tapeten sen VW kastade in en hög pengar i Northvolt. Det är nog lättare att smälla upp fler fabriker när man väl har en igång.
Nu verkar Northvolt sikta på att kunna ändra formfaktor mellan produkterna och inte sikta på laptopbatterier utan PHEV2.

Precis!De flesta gånger man laddar gör man det ju hemma. Laddnätverket används när man åker på långresa...
Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Verkligheten gav att trots vätgasbilens "tar bara någon minut att tanka" så kom elbilen fram till Frankfurt styva timmen innan.Just nu pågår ett verklighetstest: Vätgasbil vs. Batteribil. Stockholm -> Frankfurt
https://www.elbilen.org/folj-var-resa-fran-stockholm-till-frankfurt-vatgas-vs-el/
https://www.fplus.se/ny-miljardinvestering-stoppad-elkrisen-slar-mot-nya-regioner/a/pLbzaoKapacitetsbristen i elnäten i södra Sverige blir allt mer kännbar för städer och kommuner.
21 augusti
Under provdriften av länk 1 i SydVästlänken inträffade flera skarvfel, vilket innebär att alla 570 skarvar kommer att bytas ut. Drifttagningen av SydVästlänken flyttas därför fram till oktober 2020. Risken för effektbrist i södra Sverige ökar inte nämnvärt på grund av förseningen. Däremot fortsätter elpriset i elområde 4 att vara något högre jämfört med övriga Sverige.
Att öka överföringskapacitet med ~25% från elproducenterna i norr till elkonsumenterna i söder.Vad är syftet med SydVästlänken?
Och nu stannar Ringhals 2. Blir ju bra, en ny länk från??? klar 2035? Sopor..
Att öka överföringskapacitet med ~25% från elproducenterna i norr till elkonsumenterna i söder.
När man la ner Barsebäck försvann ju en ganska markant del av produktionen i söder, sydvästlänken skulle typ täcka upp detta bortfall.
Precis. Men jag insåg att de beskrev det hela väldigt listigt. Genom att inte slå igång länken så _ökar_ ju inte risken för effektbrist tekniskt sett. Vi har redan effektbrist (tågen går t.ex med reducerad acceleration under rusningstrafik) så tekniskt sett är det _minskningen_ av effektbristen som uteblir med denna förseningen.Man behöver öka överföringskapaciteten till södra sverige just för att det finns en brist i överföringskapacitet till södra sverige, dvs risk för effektbrist?
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |