Skulle ni rekommendera att man köper Enduro-versionen framför Supermoto? Jag kör en del landsväg, grusväg, lite skogsvägar men ingen "riktig" enduro-körning i det avseendet.
Har lurat på konvertering till SM av Enduro och vad jag lyckas begripa är det enklare att gå Enduro -> SM snarare än tvärtom?
- - - Updated - - -
Skulle ni rekommendera att man köper Enduro-versionen framför Supermoto? Jag kör en del landsväg, grusväg, lite skogsvägar men ingen "riktig" enduro-körning i det avseendet.
Har lurat på konvertering till SM av Enduro och vad jag lyckas begripa är det enklare att gå Enduro -> SM snarare än tvärtom?
Enduro-versionen är mycket riktigt lättare att konvertera till SM än tvärtom. Har du planer på att köpa en 701 med dubbla uppsättningar hjul skulle jag gå på en Enduro alla dagar i veckan.
Jag kör själv en Enduro och är helnöjd än så länge. Beroende på däck och fjädringsinställningar så gör den inte bort sig på landsväg. Så länge det inte är bomba helvete-tempo på gata eller bana så skulle jag tro att en Enduro på asfalt är en bättre kompromiss än en SM är offroad.

Monterar man kamaxeln i den ordning som står så låser sig kamaxel och balansaxel. Fick avboka mappningstid och montera i original när jag väl kom på felet.
Så nu måste det givetvis börja grejas, går det att fixa skylthållaren bak på något smidigt sätt? Ankaret som sitter original är inte så häftigt och jag vill heller inte lägga 800 spänn på en liten skylthållare. Läste tidigare inlägg i tråden om att köpa extra lampa till skylten, men går de övriga detaljerna smidigt att fästa i bakskärmen?
Aldrig mer tygfilter med andra ord. Jag testade även mitt favvotrimtips att köra skumfilter med bara ett tunt lager sprayolja utanpå dvs inte indränkt rakt igenom som på en crosshoj. De släppte också igenom för mycket grus men inte fullt så illa som kn filter. Jag testade även org pappfilter på min KTM 990 och de filtrerade perfekt inte ett dammkorn i fettet. Likaså lite mer indränkt skumfilter (inte så mycket olja som på crosshoj) gav fullgod filtrering.