Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hoj,
Ingen bryr sig men man får ändå skit på en del forum om man inte först kortfattat presenterar sig innan man ger sig in i debatten...
Jag klotade på "Bulten" för 6 år sedan och bröt bland mycket annat nacken. Nacken fixades med lite skruv och några bleck men efter det så blev det svårt att komma in i kåpan på sporthojar.

I år blev dock avsaknaden va hoj / abstinensen för stor så nu står det en Husky 701 SM, med 54 mil på mätaren, bredvid mig här i vardagsrummet.

Min första fråga i denna tråd är: Hur gör ni med era lås, dvs vart har ni dom när ni kör?

Om man har kätting funkar de att ha den i en ryggsäck..
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Hoj,
Ingen bryr sig men man får ändå skit på en del forum om man inte först kortfattat presenterar sig innan man ger sig in i debatten...
Jag klotade på "Bulten" för 6 år sedan och bröt bland mycket annat nacken. Nacken fixades med lite skruv och några bleck men efter det så blev det svårt att komma in i kåpan på sporthojar.

I år blev dock avsaknaden va hoj / abstinensen för stor så nu står det en Husky 701 SM, med 54 mil på mätaren, bredvid mig här i vardagsrummet.

Min första fråga i denna tråd är: Hur gör ni med era lås, dvs vart har ni dom när ni kör?
Artago har ett fäste för U-lås som säljs av XLmoto för 349 kr
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hoj,
Ingen bryr sig men man får ändå skit på en del forum om man inte först kortfattat presenterar sig innan man ger sig in i debatten...
Jag klotade på "Bulten" för 6 år sedan och bröt bland mycket annat nacken. Nacken fixades med lite skruv och några bleck men efter det så blev det svårt att komma in i kåpan på sporthojar.

I år blev dock avsaknaden va hoj / abstinensen för stor så nu står det en Husky 701 SM, med 54 mil på mätaren, bredvid mig här i vardagsrummet.

Min första fråga i denna tråd är: Hur gör ni med era lås, dvs vart har ni dom när ni kör?
Jag hade fästet till mitt Abus skivbromslås på ramen. Satt finemang.

Nu har jag en 690 och tappat bort fästet som utgått ur sortimentet. Så nu ligger låset i en Kriegaväska på pakethållaren. Hittade Rade garage och deras tillbehör till 690/701, en ganska diskret pakethållare. https://www.radegarage.com/parts/husqvarna-701-rack/

Grattis till huliganmopeden, kör snyggt och ha kul!
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Det var eg. ryggsäcksalternativet jag ville slippa. Att åka med ryggsäck känns lite som att skjutsa...
Hur ofta behöver du använda det? Om du normalt har den parkerad där den behöver vara låst kanske du kan lämna kvar låset där, fastlåst? Jag bor visserligen i Halmstad men jag har till och med glömt nyckeln i inne i stan utan att någon varit å den.. Kanske tur? ?
 

640k

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RR
Har ngn av er ändrat på förspänningen på dämparen? Hur i h...e kommer ni åt den? Jag vill inte "knacka runt" ringen med ngn skruvmejsel men man lär ju inte heller kunna komma åt med en vanlig/riktig justeringsnyckel(?). Hur gjorde ni?
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Har ngn av er ändrat på förspänningen på dämparen? Hur i h...e kommer ni åt den? Jag vill inte "knacka runt" ringen med ngn skruvmejsel men man lär ju inte heller kunna komma åt med en vanlig/riktig justeringsnyckel(?). Hur gjorde ni?
Du måste lossa på bakpartiet/tanken, därefter lyfta upp tankens ända och tillfälligt binda den i uppfällt läge, då kommer du åt fjädern.
Mitt råd är att du laddar ner en servicemanual på nätet och gör mätningar på nuvarande inställningar innan du sätter igång, det kan ta några försök innan du blir nöjd men det är väl värt mödan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har ngn av er ändrat på förspänningen på dämparen? Hur i h...e kommer ni åt den? Jag vill inte "knacka runt" ringen med ngn skruvmejsel men man lär ju inte heller kunna komma åt med en vanlig/riktig justeringsnyckel(?). Hur gjorde ni?

Ringen brukar följa med om när man snurrar fjädern så kommer du bara åt att släppa på låsskruven så borde det lösa sig.
Du behöver ha en pall under hojen så att bakhjulet hänger i luften och avlastar dämparen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top