Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Njaaaaeee. För de allra flesta i normaltempo funkar den. Men raceputtarna åker nog dit direkt!
Ha ha, fan vad skönt att höra att man körde den gula i normaltempo. Betyder att man fortfarande ligger kvar där tack och lov.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Från fabrik? Menar du från SC-Projects hemsida? Eller har du hemliga kontakter?

När jag jämförde var det billigare att beställa från SliponButiken än från SC-projects hemsida.
Jag fick fsktiskt också billigare från sliponbutiken. Han hade inte modellen jag ville ha listad på hemsidan. Kan va en orsak också. Annars hade jag också beställt direkt.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Time for some change?

Någon som har erfarenhet av GPR Thunderslash på era V4or? Ljud? Prestanda? Kvalité?

Thunderslash.jpg
 

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Last edited:

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Låter gött, hade på min förra Tuono.
Dock måste den mappas ordentligt, gick som en påse nötter utan mapp.

Inte bästa ljudupptagningen, men du får en idé. (Låter MKT irl)

https://youtu.be/Rq9pMo_gMUU


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja, det är det slipon vars ljud tilltalar mig mest och utseendet är riktigt porrigt. Men jag har ingen lust att hålla på och mappa om. I dagsläget har jag SC-projects CR-T och hojen går riktigt bra med det utan mappning och min tanke är att kunna använda båda sliponen. När jag läst lite på Internet om Thunderslashen så verkar ju många tycka att det funkar bra utan mappning. Det kanske funkar olika bra på olika årsmodeller, eller? Dock vet jag inte om jag har ngn lust att chansa...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Helt okej pris också.

Men ska man ha den på 15-16 rsv4 modell blir det slipin istället för slipon? Då anslutningen är större.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Är det inte annan offset med från centrumlinjen på hojen? Bygger mer åt höger på 15-16?
 
Last edited:

Wankel RE5

Medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Stockholm Västerort
Hoj
Tuono Factory 2017, Suzuki RE5 1975
Ja, det är det slipon vars ljud tilltalar mig mest och utseendet är riktigt porrigt. Men jag har ingen lust att hålla på och mappa om. I dagsläget har jag SC-projects CR-T och hojen går riktigt bra med det utan mappning och min tanke är att kunna använda båda sliponen. När jag läst lite på Internet om Thunderslashen så verkar ju många tycka att det funkar bra utan mappning. Det kanske funkar olika bra på olika årsmodeller, eller? Dock vet jag inte om jag har ngn lust att chansa...


Pröva med att kontakta Zoran

https://www.facebook.com/zokiman11/posts/10154951309690420
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Han har monterat dämparen du funderar på, låter en hel del

Haha, ja eller hur! :tummenupp

Men det jag funderar på är hur han upplever hojen rent motormässigt efter sliponbytet: Hur går den på låga varv? Har den blivit ryckig? Upplever han ngn skillnad på effekt/vrid i låg- och mellanregistret samt på topp? Har han blivit tvingad att mappa om eller kör han original?

Om du känner honom och har möjlighet får du gärna vidarebefordra frågorna till honom :)
 
Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Haha, ja eller hur! :tummenupp

Men det jag funderar på är hur han upplever hojen rent motormässigt efter sliponbytet: Hur går den på låga varv? Har den blivit ryckig? Upplever han ngn skillnad på effekt/vrid i låg- och mellanregistret samt på topp? Har han blivit tvingad att mappa om eller kör han original?

Om du känner honom och har möjlighet får du gärna vidarebefordra frågorna till honom :)
Montera av den slipon du har på nu och kör utan så blir det bog ungefär samma ;)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Wankel RE5

Medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Stockholm Västerort
Hoj
Tuono Factory 2017, Suzuki RE5 1975
Haha, ja eller hur! :tummenupp

Men det jag funderar på är hur han upplever hojen rent motormässigt efter sliponbytet: Hur går den på låga varv? Har den blivit ryckig? Upplever han ngn skillnad på effekt/vrid i låg- och mellanregistret samt på topp? Har han blivit tvingad att mappa om eller kör han original?
Om du känner honom och har möjlighet får du gärna vidarebefordra frågorna till honom :)


Hej igen
Känner honom bara via fb.
Men hittade youtube filmen han har lagt upp, du kan nog kontakta honom via den

Ha en bra kväll :)
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
15 och 16 låter samma.
2017 är euro 4 så den har en tystare ljuddämpare. Vad jag har förstått så låter den fortfarande bra när du väl börjat rulla och spjället öppnar sig. Men inte lika fantastiskt som de tidigare gjorde orginal.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
ok, tack!

Gäller euro 4 på alla bågar 2017?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top