Till oss som gillar 80talet... också!

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Åh, så nice garage! Vilka sköna hojar!

Förstår vad Du menar med tidsresandet - man blir ung på nytt när man startar upp dem.
Så fort jag rullar ut, och startar min 350, så blir jag vips 18 år.....:banana
Lukten, ljudet och vibrationerna sitter inpräntade i hjärnan under fliken " Sköna minnen från 1978 ". :D:krama

Ja med 2t är det sånt att antingen förstår man eller så förstår man inte. Du verkar vara en vis person :)
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Jag kan bidra med lite gamla foton på en del av mina gamla och nuvarande 80-talare :)

Hösten 1985 fyllde jag 18 och RD 125:an skulle ersättas med en tung MC. Jag funderade på den nya XJ 600:an, en snygg och vettig hoj. Men så var det ju det där sönderblädradde exet av Bike nummer 2 från 1982, där GuD testade Katana 1100 i Japan. Och vem har sagt att en MC är förnuftig? No. 105 införskaffades, på fotot avbildad på Bro-rakan våren 1986. Ett djäkla kliv från 125:an…
Katana001.jpg

Katanan var, i alla fall i mina ögon, den häftigaste hojen i början på 80-talet, men 1986 släppte Suzuki GSX-R 1100, 20-30 kg lättare och lika många hästar starkare. En design från roadracing, medan Katanan är mer en dragracer. Habegäret växte, och våren 1987 byttes Katana mot en mörkblå/röd GSX-R 1100, 1986 års modell, på bilden fotad på parkeringen under Stans snabbaste hoj på Bromma 1987. Kortare, lättare och kraftfullare med en kraftig effektökning runt 4500 varv fick man passa gas och fotbroms på ettan för att inte slå runt.
img028.jpg

Jag gillade min 86:a, tyvärr så gjorde någon annan det också och den blev stulen från parkeringen vid Stans snabbaste hoj i Västerås 1988. Ett apr månader senare fick jag ut en svart/röd 87:a på försäkringen. Motorn på 87:an var klenare än på 86:an, ingen risk för överslag. Saknade min 86:a.
img020.jpg

1989 kom Yamaha med en uppdaterad FZR 1000, med enorm ram och EXUP-ventil i avgassystemet. Modern, snygg, snabb. GSX-R byttes mot en splitterny silver-grå FZR. Under åren hade hornen växt, knäpuckar inhandlats och sytts på (och skrapats). Nürburgring hägrade. FZR:en tog mig dit 4 år i rad, en veckas piskande varje gång. Så djäkla kul! En suveränt stabil hoj, men kanske lite dålig markfrigång, allt skrapades i kurvorna: fotpinnar, bromspedal, undersidan av kåpan, avgassystemet var rejält nerslipat. Men så en solig oktobersöndag så inträffade det som oftast händer förr eller senare när man kör på gränsen. I den snabba höger-vänster kombinationen i Stäketavfarten, norrgående, så hade någon bil spillt vätska, så när jag ryckte över hojen från höger till vänster så försvann den under mig. Björne och Greger på Solna MC köpte motorn för att montera i nästa dragracer, tyvärr omkom Björne och motorn hamnade i en OW01:a har jag för mig.
img030.jpg

Två bilder på mina nuvarande 80-talare. RC30:an på klassisk mark i slutet på 90-talet. Hade köpt årskort men inte kollat upp att de hade infört bullerbegränsning. Tre varv fick jag kört innan jag blev portad: 112 dB vid 6000 varv… Micron race-system låter högt! :huvet Min RC30 kommer jag ALDRIG att sälja, snart 20 år i min ägo :)
img035.jpg

30 år efter att jag köpt min första Katana tyckte jag det var dags att köpa mig en ny. Katanan är väl kanske den sämsta hoj väghållningsmässigt sett som jag haft, men den har en plats i mitt hjärta! Dessutom tycker jag att det är roligt att man får anstränga sig lite för att köra snyggt :) Fotad i Tarquinia Lido 2015. Jag letade fram min gamla Alien Driver för fototillfället :yoparty
Katana2.jpg
 

suzukipojken86

Det löser sig nog
Gick med
28 Oct 2007
Ort
karlstad
Hoj
hojlös
Grymt bra tråd, den bästa läsningen på länge på sporthoj.:tummenupp
Och för en annan så är man född på 80-talet så klart att det är det bästa årtiondet.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Läsvärt och underhållande inlägg

Aaaahhh - Tack för den tidsresan! Kunde ha varit min egen resa, med den skillnaden att jag inte skaffade egen hoj förrän efter 40... 25 bortkastade år med andra ord (ja, LITE annat gjorde jag ju istället, men...)

Fler sådana inlägg! :fyllisar
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
J
Två bilder på mina nuvarande 80-talare. RC30:an på klassisk mark i slutet på 90-talet. Hade köpt årskort men inte kollat upp att de hade infört bullerbegränsning. Tre varv fick jag kört innan jag blev portad: 112 dB vid 6000 varv… Micron race-system låter högt! :huvet Min RC30 kommer jag ALDRIG att sälja, snart 20 år i min ägo :)
View attachment 435146

Jag har en NC 30 som jag älskar att köra, men skulle gärna ha en RC 30, men har inte råd att köpa en. Jävligt avis.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Underbar historia du bjöd på, tobbes! :tummenupp Du har verkligen haft det värsta-värsta under karriären. Men hur kände du, var det samma euri, eurf... samma lyckokänsla varje gång du hämtade ut en ny hoj? Kommer du ihåg vilken som var roligast att plocka ut?

Jag frågar eftersom mina egna hojbyten bestod i att byta till en hoj där svingen inte gnisslar. Nä, riktigt så illa var det inte, men jag tror att när man byter till en "ny" så har man samma pirr i magen de första gångerna kör den, även om den är hårt beggad. Är pirret större om det är en spretans ny hoj? Vilket för mig in på nästa fråga...

Alla de vanliga hojar som inte är värst på nåt ex.vis CX 500, Z 400, XJ 650 osv, de som idag är "körkortshojar" pga dess obetydlighet. Finns det nån här som haft en sån? Vill veta om det bara är jag som nästan kissar på mig om jag ser en GSX 400F med 800 mil på mätaren?

T.ex så såg jag en FZ 600 - en så totalt intetsägande maskin med den klena luftkylda motorn från XJ 600 - i höstas på blocket, hojen hade mycket få mil körda och jag satt med annonsen framför mig i två månader innan den försvann. Det krävde sjlvbehärskning. Nån mer som är likadan? :va

Yamaha FZ 600.jpg
 
Last edited:

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Är det en Z 1000R som står längst in? Dom är ju astuffa! Och GPZ 750 ynglade av sig till -83, när GPZ:an fick halvkåpa och Uni-trak-fjädring, och blev Z 750L. Det är en av de mest perfekta hojar jag vet. Om nån säger "motorcykel" till mig, är det en Z 750L jag tänker på.
View attachment 435123


Varför har du två XRV 650? Och vad skulle du köpa om du hade större garage?

Nä det är en reservdelshoj till den röda GPZ:an i förgrunden, alltså en 750, en åttiotvåa, dubbla stötdämpare, året innan unitrack.
När jag röjt undan så ska den plockas ner och läggas i hyllor. Jag gillar GPZ:an, den är som en traktor, råstark på låga varv, låter livsfarligt.
En sådan där hoj som barn springer gråtande ifrån efter man har parkerat utanför korvkiosken "MAMMA DEN DÄR MOTORCYKELN BRÄNDES".
Inget krom att putsa:tummenupp

Kollar du noga så står det faktiskt tre XRV 650:7peta
Efter jag provkörde en kompis -99:a så tyckte jag så mycket om den så jag började kolla runt lite, så dök det upp en RD03 till rätt pengar, och jag hade turen att hämta den först.
Sedan dök det upp en till två veckor senare som jag köpte osedd över telefon för rätt pengar, tänkte väl först ha den som reservdelshoj men den var för fin för att skrota.
Den tredje köpte jag också osedd över telefon, på midsommaraftons morgon, inte riktigt rätt dag att lägga ut en annons om du frågar mig.
Jag vet inte vad jag skulle köpa mera, ibland dyker det upp objekt man inte kan motstå.:banana

/A
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Underbar historia du bjöd på, tobbes! :tummenupp Du har verkligen haft det värsta-värsta under karriären. Men hur kände du, var det samma euri, eurf... samma lyckokänsla varje gång du hämtade ut en ny hoj? Kommer du ihåg vilken som var roligast att plocka ut?

Jag frågar eftersom mina egna hojbyten bestod i att byta till en hoj där svingen inte gnisslar. Nä, riktigt så illa var det inte, men jag tror att när man byter till en "ny" så har man samma pirr i magen de första gångerna kör den, även om den är hårt beggad. Är pirret större om det är en spretans ny hoj? Vilket för mig in på nästa fråga...

Alla de vanliga hojar som inte är värst på nåt ex.vis CX 500, Z 400, XJ 650 osv, de som idag är "körkortshojar" pga dess obetydlighet. Finns det nån här som haft en sån? Vill veta om det bara är jag som nästan kissar på mig om jag ser en GSX 400F med 800 mil på mätaren?

T.ex så såg jag en FZ 600 - en så totalt intetsägande maskin med den klena luftkylda motorn från XJ 600 - i höstas på blocket, hojen hade mycket få mil körda och jag satt med annonsen framför mig i två månader innan den försvann. Det krävde sjlvbehärskning. Nån mer som är likadan? :va

View attachment 435151


Den FZán stirrade jag med på hela vägen igenom de där två månaderna..... Modellen i sig är ju på det stora hela kollektivt avfärdad, var väl det redan när den var ny , men från vissa vinklar ( tex i hård kurvtagning med ordentligt nedlägg ) ser den....på något vis tidstypiskt racig ut !

Förstår hur du känner för alla de där anonyma men fina lågmilarna och kan själv snöa in på alla möjliga märkligheter ibland.

Och lider ibland faktiskt med de där billiga bruksmotorcyklarna när de kapas sönder och penselmålas i förstört skick som något café eller bobber-försök - men folk gör ju som de vill såklart.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
#tobbes

Hej mannen i ROM, hur går det med kylan! Brrrrrrrrrrrrr
Ville bara säga att det va kul få se bilderna och läsa till dem.
Snart kommer våren i Rom, eller när börjar det kännas där?
BIKE-TIME. Mvh Tony
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nä det är en reservdelshoj till den röda GPZ:an i förgrunden, alltså en 750, en åttiotvåa, dubbla stötdämpare, året innan unitrack.
När jag röjt undan så ska den plockas ner och läggas i hyllor. Jag gillar GPZ:an, den är som en traktor, råstark på låga varv, låter livsfarligt.
En sådan där hoj som barn springer gråtande ifrån efter man har parkerat utanför korvkiosken "MAMMA DEN DÄR MOTORCYKELN BRÄNDES".
Inget krom att putsa:tummenupp

Kollar du noga så står det faktiskt tre XRV 650:7peta
Efter jag provkörde en kompis -99:a så tyckte jag så mycket om den så jag började kolla runt lite, så dök det upp en RD03 till rätt pengar, och jag hade turen att hämta den först.
Sedan dök det upp en till två veckor senare som jag köpte osedd över telefon för rätt pengar, tänkte väl först ha den som reservdelshoj men den var för fin för att skrota.
Den tredje köpte jag också osedd över telefon, på midsommaraftons morgon, inte riktigt rätt dag att lägga ut en annons om du frågar mig.
Jag vet inte vad jag skulle köpa mera, ibland dyker det upp objekt man inte kan motstå.:banana

/A

Ah, så det är en vanlig Z 750? Det var den gröna toppkåpan som lurades. Din GPZ, är den så lättstyrd och "sportig" som tidningarna skrev då, 1982? Det skulle va kul att höra nån jämföra cykeln med dagens ögon. Jag körde en GPZ 750 -83 sommaren -91, en mycket mysig hoj som jag ännu tycker är bland det snyggaste Kawasaki gjort! Den var väl inte så mycket sport, utan snarare en sporttouring, men vad gör det?

GPZ:an på väg nånstans med tältet där bak:
IMG_0008.jpg

Ang dina XRV så borde väl du ha en betydande del av det svenska beståndet, har för mig att det inte såldes så många?
 

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Ah, så det är en vanlig Z 750? Det var den gröna toppkåpan som lurades. Din GPZ, är den så lättstyrd och "sportig" som tidningarna skrev då, 1982? Det skulle va kul att höra nån jämföra cykeln med dagens ögon. Jag körde en GPZ 750 -83 sommaren -91, en mycket mysig hoj som jag ännu tycker är bland det snyggaste Kawasaki gjort! Den var väl inte så mycket sport, utan snarare en sporttouring, men vad gör det?

GPZ:an på väg nånstans med tältet där bak:
View attachment 435154

Ang dina XRV så borde väl du ha en betydande del av det svenska beståndet, har för mig att det inte såldes så många?

Den är omlackad någon gång i tiden, jag tycker iofs. att den kawasakigröna färgen passar bra till den hojen.
Jag har inte mycket att jämföra med, men vad jag förstår så är det den sportigaste 750:in man kunde köpa 1982, den röda ska också ha en toppkåpa men den har försvunnit hos någon tidigare ägare.

Jag vet inte hur många som såldes.

En av mina är tillverkad för den portugisiska marknaden, och en för den italienska, båda är importer.
Samt en för den finska marknaden, som är svensksåld.
Alla tre är -88:eek:r.

Jag har en kompis som har en svensksåld -89:a. Den är också tillverkad för den finska marknaden, den har till och med, varningsdekalen på tanken kvar, på finska! :D

/A
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Den FZán stirrade jag med på hela vägen igenom de där två månaderna..... Modellen i sig är ju på det stora hela kollektivt avfärdad, var väl det redan när den var ny , men från vissa vinklar ( tex i hård kurvtagning med ordentligt nedlägg ) ser den....på något vis tidstypiskt racig ut !

Förstår hur du känner för alla de där anonyma men fina lågmilarna och kan själv snöa in på alla möjliga märkligheter ibland.

Och lider ibland faktiskt med de där billiga bruksmotorcyklarna när de kapas sönder och penselmålas i förstört skick som något café eller bobber-försök - men folk gör ju som de vill såklart.

Haha, så du ville också ha den?! Det är konstigt men FZ:an är egentligen så perfekt, inget hysteriskt på nåt sätt, utan bara en enkel motorcykel med snygga kåpor runt om. Vill ha! :tungan

Och apropå de där obetydliga, lite grå hojarna som ingen minns, så var det nån tidigare i tråden som hade bild på sin GT 750 - en verkligt grå hoj, men som jag tror är riktigt användbar med både kardan och stor tank.
Kawasaki 1983 (4) - kopia.jpg

Och t.ex. en gammal XJ 900, en mycket duglig hoj, kan jag tro att det är många som möter ett sorgligt slut, precis som du säger. De begravs efter ett misslyckat ombyggnadsförsök under en skitig trasmatta och bara glöms bort. Trist!

Drömmen vore att (om man hade en jättelokal och obegränsat med pengar) köpa upp en massa gamla 80-talare, se till att de är i perfekt skick, och öppna en utställning. :)
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Underbar historia du bjöd på, tobbes! :tummenupp Du har verkligen haft det värsta-värsta under karriären. Men hur kände du, var det samma euri, eurf... samma lyckokänsla varje gång du hämtade ut en ny hoj? Kommer du ihåg vilken som var roligast att plocka ut?

Jag skulle tro att lyckokänslan står i proportion till hur mycket, och länge, man suktat efter en viss hoj. April 1982 utkom Bike med provkörningen av Katanan (och Bike var Bibeln på den tiden), den hade ett helt nytt utseende som jag gillade skarpt. När man är fjorton så är känslorna starka! Sedan, när jag började köra runt med 125:an så såg man ju vilken hoj som var "värst" i Stockholm. Köpet av Katanan, tre år senare, 1985 var nog det som har gett mig mest känslor.

Men RC30:n ligger inte långt efter. Såg den i Bike (var annars?) första gången November/December 1987. Och det var den snyggaste hoj jag någonsin sett! Den verkade gå bra också... Men 100.000 spänn? Helt klart utanför budget! Efter att jag vurpat med FZR:en hösten -92 så fick jag börja fundera på vad jag skulle vilja ha för någon. RC30:an dök upp i tankarna igen. Det tog dock ett tag innan jag kände mig i form för att köra hoj igen, men i Juni 1993 började jag leta mer aktivt. Bike i Trollhättan hade en till salu, omlackad efter en vurpa på Ringen. Men den låg lite över min budget, jag försökte med ett lägre bud, men de godtog det inte. Köpte en annan hoj (CBR600) eftersom lusten att köra var för stor, och RC30:eek:r inte växer på trän... Vintern -93/-94 deltog jag i den svenska forskningsexpeditionen till Antarktis. På den svenska stationen där nere hade någon lämnat kvar ett gammalt nummer av MC-Nytt, från 1988, där de testade RC30! Det måste ju vara ett tecken :) Att sedan hitta mitt exemplar tog ett par år, och lyckan när den äntligen stog i mitt garage var stor!
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Hej mannen i ROM, hur går det med kylan! Brrrrrrrrrrrrr
Ville bara säga att det va kul få se bilderna och läsa till dem.
Snart kommer våren i Rom, eller när börjar det kännas där?
BIKE-TIME. Mvh Tony

Halloj Tony!

Vi hade några grader varmare ett par dagar (regn), men i natt föll temperaturen under nollan igen. Lite förrädiska isfläckar här och där på gatorna. Hojarna får vila några dagar till. Men man vet ju aldrig med vädret här nere, helt plötsligt kan det vända och vara +18 även i Januari. Mer säker vår blir det nog i Mars. Ska nog gå ner i garaget nu och putsa lite på Katanan :)
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag skulle tro att lyckokänslan står i proportion till hur mycket, och länge, man suktat efter en viss hoj. April 1982 utkom Bike med provkörningen av Katanan (och Bike var Bibeln på den tiden), den hade ett helt nytt utseende som jag gillade skarpt. När man är fjorton så är känslorna starka! Sedan, när jag började köra runt med 125:an så såg man ju vilken hoj som var "värst" i Stockholm. Köpet av Katanan, tre år senare, 1985 var nog det som har gett mig mest känslor.

Men RC30:n ligger inte långt efter. Såg den i Bike (var annars?) första gången November/December 1987. Och det var den snyggaste hoj jag någonsin sett! Den verkade gå bra också... Men 100.000 spänn? Helt klart utanför budget! Efter att jag vurpat med FZR:en hösten -92 så fick jag börja fundera på vad jag skulle vilja ha för någon. RC30:an dök upp i tankarna igen. Det tog dock ett tag innan jag kände mig i form för att köra hoj igen, men i Juni 1993 började jag leta mer aktivt. Bike i Trollhättan hade en till salu, omlackad efter en vurpa på Ringen. Men den låg lite över min budget, jag försökte med ett lägre bud, men de godtog det inte. Köpte en annan hoj (CBR600) eftersom lusten att köra var för stor, och RC30:eek:r inte växer på trän... Vintern -93/-94 deltog jag i den svenska forskningsexpeditionen till Antarktis. På den svenska stationen där nere hade någon lämnat kvar ett gammalt nummer av MC-Nytt, från 1988, där de testade RC30! Det måste ju vara ett tecken :) Att sedan hitta mitt exemplar tog ett par år, och lyckan när den äntligen stog i mitt garage var stor!


Ja det är klart suktade du efter en Katana på 125-tiden, och sen äntligen får tag i en EGEN... Den känslan slår ju allt, det vet jag också. Som 12-13-åring tyckte jag att DT 125MX och XT 550 var världens snyggaste och bästa hojar, och gissa vilka som blev mina första två hojar i karriären? Japp, rätt gissat!

Vilket jobb du lagt på att hitta rätt RC30, att hitta "det där" exemplaret. Då blir det förstås ännu skönare! :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Här kommer lite funderingar, kom gärna med åsikter.

Under 80-talet utvecklades motorcykeln explosionsartat, det vet vi. Från CB 750 och Z 900 såg det under 70-talet ganska lika ut tills 1982 när CB 1100R klev fram med helkåpa och förfinade toleranser, dock ännu med vaggram, luftkylning och dubbla stötdämpare.
Nästa steg kom bara två år senare då GPZ 900R med centralfjädring, vattenkylning och helkåpa sopade banan med de gamla 1100:eek:rna. Och sen ramlade det på med GSX-R, FZR, ZXR, CBR, ZZR, m.fl. i snabb takt.

Andra hälften av 80-talet, i och med GSX-R och FZR, börjar sporthojarna se väldigt annorlunda ut. Aluminium-ramar, jättestora bromsskivor och en effekt på 130-140 hästar. Visst var Honda CBR 900 och Yamaha R1 fantastiska steg i utvecklingen, men är egentligen inget nytt. USD-gafflar fanns redan, gjutna alu-ramar likaså, liksom toppfarter uppåt 270 km/h. :dummer
Men visst, att däremot jämföra en R1 med en bara tio år äldre FZR skulle vara helt orimligt, trots att de båda har ”samma” teknik (EXUP, 20 ventiler, gjuten alu-ram, jätte-bromsskivor, bla bla...).

Alltså, störst kliv anser jag utvecklingen tog på 80-talet. Nån som tycker annorlunda? Kan vara kul att diskutera! :)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top