Till oss som gillar 80talet... också!

Haha, så istället för dämpare blev det en hel hoj? Jag förstår dig, dom är ju den apläckra föregångaren till Africa Twin, skitsnygg!

Hittade en del intressanta ljuddämparalternativ till Dommien, men får se vad det blir senare i vår.

En XLV750R har jag då rakt inte råd med, men vill gärna ha en - bara för att. :-)
 
....Z 750L. Det är en av de mest perfekta hojar jag vet. Om nån säger "motorcykel" till mig, är det en Z 750L jag tänker på.
View attachment 435123

Precis en sådan 83á hade jag som försa tunga ...hmm...1989-90.
Gillade den riktigt mycket då faktiskt - tyckte den var avsevärt mycket mer körbar än större samtida bröder/konkurenter runt 1000-1100 cc.
Lättare och mer välbalanserad och i mitt tycke trevligare - men kan ju hända att ett halvt livs mc-erfarenhet skulle få mig tänka i andra banor idag. Tror dock inte det!

Rent visuellt stämmer proportioner bättre på den med!
:tummenupp:kär


Jag hade en z1000j -81, den var allt annat är körbar iaf. Den enda hoj jag haft som ville åka rakt fram i svängarna.

Angående 80 tal, eller faktiskt 70 tal. Jag såg att Kawasakis 750cc tvåtaktare väger trettio kilo mer än sin mindre syskon, den med 500cc tvåtakt. Men de ser ju exakt likadana ut, någon som fattar var de 30 kilo är?
 
Jag hade en z1000j -81, den var allt annat är körbar iaf. Den enda hoj jag haft som ville åka rakt fram i svängarna.

Angående 80 tal, eller faktiskt 70 tal. Jag såg att Kawasakis 750cc tvåtaktare väger trettio kilo mer än sin mindre syskon, den med 500cc tvåtakt. Men de ser ju exakt likadana ut, någon som fattar var de 30 kilo är?

Det måste väl vara blyet som de fyllde ramarna med för att få väghållning:) Så gick det till enligt min Ducati frälste vän.
 
Vilken unerbar tråd! 80-talet var ju bara sååå bra....:yoparty

Här är min 80-talare tillsammans med 70 och 90-tal. Bara tvåtakt givetvis. :fyllisar

IMG_1634.jpg
 
Jag hade en z1000j -81, den var allt annat är körbar iaf. Den enda hoj jag haft som ville åka rakt fram i svängarna.

Angående 80 tal, eller faktiskt 70 tal. Jag såg att Kawasakis 750cc tvåtaktare väger trettio kilo mer än sin mindre syskon, den med 500cc tvåtakt. Men de ser ju exakt likadana ut, någon som fattar var de 30 kilo är?

Blyad sand i rören;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Hej på dig, som du kanske noterat så e inte min RD500 kvar i garaget.... Inte NS400R :em heller-... de vart utrymmnesbrist...

Sånt "svider", men ibland är det "nödvändigt".
/KentW
 
Sitter det ett RD500 klistermärke på FZR-svingen? Vad är historien bakom detta?
Blir mer och mer sugen på att skaffa mig en DT125a känner jag..

Nej ett RD 350 är det och det blev över från min förra RD 350. Tyckte det gjorde sig bra där.
DT ja... jag köpte min när jag var ca 25 och på ett ögonblick blev jag 16 igen.. har aldrig riktigt tröttnat på den.
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top