Triumph Street Triple-tråden

Masen81

Medlem
Gick med
21 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda SH150i
Någon som är intresserad av ett High Comfort Seat (T2304086) som passar till årsmodell 2013-2016? Köpt i våras och använt kanske 50 mil, så nästan sprillans nytt. Kostade drygt 1900 kr, så kan väl säga 1000 kr jämnt kanske. Gör underverk för röv- och knä-problem :tummenupp. Ok det kanske var att ta i, men bättre än originalsätet iaf...(och dessutom snyggare).

Finns i Sthlm.

http://www.triumphmotorcycles.se/accessories/comfort/2013/high-comfort-seat?returnUrl=/accessories/landing-page?selectedBikeGenre={B9677E09-AD20-4265-A2F9-43013CB2B94C}&selectedBikeModel={8080E9A2-3C1D-445C-BB07-F5986E59611D}&selectedBikeVariant={2A91573A-90B2-4FFE-8273-0D09CBDF7076}&keyWord=&resultsLimit=16&CategorySelection=000000000
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Du kan få köpa mitt Remus för halva nypriset (2500kr).
Dånar på duktigt!

Skickat från en Android, ingen jävla iPhone.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Tackar!! Måste dock köpa ett avgas, är det arrow man ska satsa på? Var är bäst att handla?
...................................................................
Jag gillar Arrow systemen!
På min sitter det dock dubbla Akrapovic, låter fläsk! :tummenupp
 

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Floda
Hoj
Street triple R -14
Ah snygg röv på den!!:D Blir det något effektsystem för dig?

Jo, den ser lite kaxig ut:kär
Ne, inte direkt vid leverans iaf. Har prioriterat lite annat, tidy tail, andra koppling och bromshandtag, backspeglar, tankpad, bobbiners och blinkers = Fattig:3freak

Den orange var riktigt fin. Otroligt välvårdad. Hörde att det va lite "fajt" om den på lördagen där. Ibland gäller det att slå till med en gång:tummenupp

Blir det något för dig?
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Clipon på Street Triple R 2013

Har under vintern bytt styre till clipon.
Min tanke från början var att enkelt kunna byta mellan originalstyre och clipon, standard på gata, clipon på bana.
Valde ett clipon från PP Tuning som går att montera utan att lossa gaffelkronan.

Nu råkade det bli så bra att det går att byta mellan lågt/högt läge på cliponstyret på några minuter.
Högt läge funkar bra på gata, det är lite lägre än originalstyret men OK för mig.

Bytet låg/hög sker med att byta plats på fästena på framgaffeln utan att flytta reglagen.
Det är bara att lossa "styrrören" från fästena och låta rör och reglage hänga medan man lossar fästena och byter plats på dom.
Vinkeln på "styrrören" ändras ganska mycket när man byter plats, i högläge är det typ samma vinkel som original, i lågläge betydligt mer racemässigt.

Sedan blev det problem med med att styret tog i instrument/lyktor när man vrider på det. Hittade en beskrivning på nätet för äldre triplar att flytta fram instrument/lyktor s a styret går fritt. Tyvärr funkade det inte på min 2013 modell, antagligen större styrutslag på nya modellen.
Testade då att flytta instrument/lyktor till framgaffeln och det blev jättebra.

Hittade billiga blinkersfästen hos Lelles och med lite rostfri gängstång, muttrar och brickor från Biltema sitter instrument/lyktor som berget.
Har kvar att lacka blinkersfästena svarta och fixa ett galler över luftintaget på styrhuvudet s a inte "småfåglar" sugs in i luftfiltret.

http://www.pptuning.eu/products/clip-ons/50
http://www.lellesmcdelar.se/belysning-1234/blinkersfaste-B1073

Bilderna är med styret i högläge.
DSC_1093-1024.JPG DSC_1113-1024.JPGDSC_1094-1024.JPG DSC_1095-1024.JPG DSC_1097-1024.JPG DSC_1099-1024.JPG
 
Last edited:

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Jag har gjort på samma sätt fast med andra grejer och en enkellykta.

Jag tycker också att insugsljudet blev mycket skönare

och att den blev bättre att köra
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
13301298_10154289437039880_7502191664977608531_o.jpg
Jaha, jag ska tydligen ha hojen på verkstad halva sommaren, så då kan jag lika gärna be dem byta handtag när den ändå är där. Om de byter till medtagna kinakopior? Nån som köpt några bra handtag på ebay och kan rekommendera? Alltså inte bara billiga utan bra också :)Försökte googla och leta i tråden men gav upp.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Jag har gjort på samma sätt fast med andra grejer och en enkellykta.

Jag tycker också att insugsljudet blev mycket skönare

och att den blev bättre att köra
Bytte ljuddämpare samtidigt, insuget hörs inte, visslande från motorn "försvann" också :)
Mycket bättre körställning vid aktiv kurvtagning med clipon.
 

Tingan8

Ny medlem
Gick med
17 May 2016
Ort
Gothenburg
Hoj
2010 Triumph Street Triple R
Jo, den ser lite kaxig ut:kär
Ne, inte direkt vid leverans iaf. Har prioriterat lite annat, tidy tail, andra koppling och bromshandtag, backspeglar, tankpad, bobbiners och blinkers = Fattig:3freak

Den orange var riktigt fin. Otroligt välvårdad. Hörde att det va lite "fajt" om den på lördagen där. Ibland gäller det att slå till med en gång:tummenupp

Blir det något för dig?

Ja den verkade ju schysst så fick bli den! Haha ja lite grann, men jag vart ju först :D Jag vill gärna ha Arrow men väntar nog lite, kostar ju en del och nu gör jag ju allt i ett: mc, kort, utrustning :3freak får försöka hålla igen lite:lol
 

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Floda
Hoj
Street triple R -14
Ja den verkade ju schysst så fick bli den! Haha ja lite grann, men jag vart ju först :D Jag vill gärna ha Arrow men väntar nog lite, kostar ju en del och nu gör jag ju allt i ett: mc, kort, utrustning :3freak får försöka hålla igen lite:lol

Absolut. Först till kvarn gäller:tummenupp
Jo, lite andra puffror hade ju inte gjort ont. Men man får lugna sig ibland... (jag vet det är svårt som satan)
Lycka till med den, och kör lungt.. synes på vägarna:fyllisar
 

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Jag köpte en Street triple r 2011 i höstas med ett arrow 3-1 lowboy. Måste ärligt säga att jag tycker att den låter lite tamt. Några tips för att få ett vassare ljud? Kan vara så att jag är lite bortskämd efter att ha kört cbr 1000 RR med ett hotbodies motgp slipon på.
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Fick nya bakdäcket på posten idag, åkte in till biltema för att köpa depåstöd då jag bara har MC-lift. Kommer hem, monterar depåstödet och ska kolla hur man lyfter upp skiten. Kommer fram till att svingen är lite speciell, ser några gängade hål strax innan axeln för bakhjulet. Ska man köpa något och skruva i där som vilar på depåstödet? Eller måste man ha något modellanpassat depåstöd, hur gör ni?
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ja du behöver bobbiner som skruvas i.
Köp triumph original hos Lelles :)

Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top