Mandelhyndan
Medlem
AaaaaaaaiiiiightNej men utborrad katalysator
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AaaaaaaaiiiiightNej men utborrad katalysator
Inte där än, men den ligger på inköpslistan... Har haft G.P.R. på mina två senaste hojar, låter för mycket även med dB-killers, lägger hellre 1-2k extra på en bruk som inte ger en tinitus...Någon som kör Yoshi R77? Så jäkla snygg burk![]()
Det där är ett race rör som kommer att ge dig ringningar i öronen. Se om du kan hitta något med CE märkning. Mivv Suono?Inte där än, men den ligger på inköpslistan... Har haft G.P.R. på mina två senaste hojar, låter för mycket även med dB-killers, lägger hellre 1-2k extra på en bruk som inte ger en tinitus...
R77 med dB-killer är "EPA-compliant <80dB" och road legal i USA. Den med kolfiber/kofiber ligger på runt 5k ink frakt.
View attachment 428367
Det där är ett race rör som kommer att ge dig ringningar i öronen. Se om du kan hitta något med CE märkning. Mivv Suono?
Om du menar mig så var det utan db-killer. Låter ju som ett helt jävla skyttevärn vid gassläpp. Och gasen är fan rätt irriterande med i hur den är ryckig. Hade en hastighetsapp igång på mobilen för att mäta exakt hastighet och hur fel mätaren visar efter nerdrevningen. Visar sig att den "bara" visar drygt 12,5% för mkt. Förra hojen var 15% fel. Men är inte lätt att ligga i konstant exakt hastighet med den ryckiga gasen. Måste fan flasha den snart.Coolt! Var det med eller utan db-killer?
Någon powercommander blir det inte, men flash med bränslemapp och förmodligen blockad ais. Tycker ärligt talat det blir lite enerverande när den konstant smällerJa den är härligt vild med lite mods.. Förstår inte riktigt varför vissa vill tämja den med en massa powercommanders å AIS blockers.
Någon powercommander blir det inte, men flash med bränslemapp och förmodligen blockad ais. Tycker ärligt talat det blir lite enerverande när den konstant smäller
Ut och köööör dåHåller med, monterade ivans block off plates på min nu i vinter.
Har dock inte testat om det blev bättre...
Ut och köööör då![]()
Aj då, sur start på säsongen..Det kommer, måste byta navet till bakdrevet först bara....Yamaha tycker tydligen att drevmuttrarna skall tåla att dras med 100Nm, det kan jag intyga att de inte gör![]()
Du menar den ryckighet som beror på ECU fuel cut off?Om man meckar om så att gasen alltid är lite dragen, men sänker tomgången på det vanliga sättet, borde inte gasryckigheten kunna lösas då, eller tänker jag fel?
Mycket av rycket beror som jag förstått det på att sekundärspjällen stängs helt och hållet vid gassläpp, och att det är lite förskjutning i öppningen, men om gasen alltid ger lite gas så stängs dom ju inte och då borde det bli mjukt och fint. Eller?
PreciiissDu menar den ryckighet som beror på ECU fuel cut off?
Tror att det enda som hjälper är programmera om ECUn och ta bort fuel cut off helt och hållet? (Igen egen erfarenhet, kolla på 998cc.org och YamahaFZ1OA.com)Preciiiss
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |