Aprilia Tuono V4

Köpte också workshop manualen som pdf hos af1.
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=38163
Lätt värt pengen.
Sen köpte jag också kabel till guzzidiag på ebay så man kan läsa felkoder och göra throttle learning ifall man byter till race ecu. Så slipper man åka in till verkstad för det också. Rekommenderas!

Så nu är set typ bara apriliaverktygen så kan jag snart göra allt själv. :-P
 
Köpte också workshop manualen som pdf hos af1.
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=38163
Lätt värt pengen.
Sen köpte jag också kabel till guzzidiag på ebay så man kan läsa felkoder och göra throttle learning ifall man byter till race ecu. Så slipper man åka in till verkstad för det också. Rekommenderas!

Så nu är set typ bara apriliaverktygen så kan jag snart göra allt själv. :-P

Tillägg:
Och hjälpa andra odugliga
 
Har du lust att länka till var du köpte kabeln Stanko? En sån får man ju ha såklart :D

Manualen är guld värd när man skall meka själv :tummenupp
 
Har du lust att länka till var du köpte kabeln Stanko? En sån får man ju ha såklart :D

Manualen är guld värd när man skall meka själv :tummenupp
Vad dissad jag blev. Tycker lite synd om mig själv nu :'(

Tips också är att göra throttle och handle learning om ni har kabel. Många som säger att lågfart och små öppningar med gasen blir finare. Den kaliberar främre och bakre spjällen mot varandra då :-)
Jag tyckte att jag kände det också. Men satte på sliponen samtidigt så kan ju vara det.
 
Last edited:
Haha sorry boys, såg fel bland kommentarerna :tungan

Men tack för länken :)

Jag misstänker att klantskallarna på Probike missade att göra throttle och handle learning när dom la in racemappen i våras, hojen har känts grymt ryckig vid gaspådrag vid låga varv. Ska bli kul och se om man kan åtgärda det, åtminstone delvis.
 
Haha sorry boys, såg fel bland kommentarerna :tungan

Men tack för länken :)

Jag misstänker att klantskallarna på Probike missade att göra throttle och handle learning när dom la in racemappen i våras, hojen har känts grymt ryckig vid gaspådrag vid låga varv. Ska bli kul och se om man kan åtgärda det, åtminstone delvis.
Får väl gå! ;-)

Dom måste därimot göra throttle och handle när man byter ecu. Annars så får du felkod. Men prova du göra det igen och hoppas det hjälper :-) min är len som smör nu. Dock inte bytt ecu än.

Ska skicka min till gabro nästa vecka. Han hade inte tid nu. Skulle på bröllop och grejer!
 
Bytte aldrig ECU, men däremot mappen (Akra). När jag fick tillbaka den så var den inte kalibrerad, har även ett svagt minne av att det va en felkod som jag själv släckte när jag kom hem. 3,5h tog det för dem att lägga in nya mappen, 20min skall det ta egentligen :dummer

Hoppas man kan få löst ryckigheten nu, det är framförallt att den är så av och på som jag står mig på. Men det är skönt att kunna skylla på det när man inte kan hålla uppe den på slangen :D
 
Bytte aldrig ECU, men däremot mappen (Akra). När jag fick tillbaka den så var den inte kalibrerad, har även ett svagt minne av att det va en felkod som jag själv släckte när jag kom hem. 3,5h tog det för dem att lägga in nya mappen, 20min skall det ta egentligen :dummer

Hoppas man kan få löst ryckigheten nu, det är framförallt att den är så av och på som jag står mig på. Men det är skönt att kunna skylla på det när man inte kan hålla uppe den på slangen :D
Håller tummarna då ? det står iaf race i din display va? ;-)
 
Yes jag vet, menade snarare att dom inte hade bytt hårdvaran (ECU:n) Tänkte om det var nån skillnad mot att byta både hård och mjukvara kontra att bara byta mjukvara när det kommer till behovet av att göra throttle och learning control. Men tror inte att det skiljer sig åt.
 
Last edited:
Ni shoppar av körabstinens :)
Själv sladdar jag fortfarande hoj, nyttiga att lära känna bakändan när den far över hela vägen :)

Skjutssadel på för dottern åker med till skolan

ImageUploadedByTapatalk1446655130.915285.jpg
 
Skjutssadel på för dottern åker med till skolan
Många stilpoäng för det! :tummenupp
Hur gammal är hon?

Har själv en 9-åring som gärna vill åka med - det är grymt kul att hon gillar det :)
Även hustrun gillar bakpå-åkande, det uppskattar man särskilt.
 
Många stilpoäng för det! :tummenupp
Hur gammal är hon?

Har själv en 9-åring som gärna vill åka med - det är grymt kul att hon gillar det :)
Även hustrun gillar bakpå-åkande, det uppskattar man särskilt.

Hon är 8, men åkt med på olika två-hjulungar sen hon var 2.

Hustrun åker inte mkt längre. Men körde motard med henne bak då hon var i 9'ånde månaden :) (längesen)
 
Jag lägger även in mitt inlägg här eftersom det verkar vara ett forum med aktiva killar:)

Jag är på G att köpa en RSV4 :banana :banana och är nu på jakt efter en snygg skylthållare. Den jag hittills tycker bäst om är R&G racing.

img4334_4.jpg

Har ni några andra tips? Jag är även på jakt efter ett par diskreta men väl fungerande blinkers som passar hojen. Några tips?

Helst av allt skulle jag vilja ha ett bakljus med inbyggda blinkers, men jag kan inte hitta ngt som är godkänt att besiktiga med och jag har ingen lust att hålla på och byta... Ngn som vet om det finns ngt lagligt baklyse med inbyggda blinkers?
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top