Tiggeriet i Sverige

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det någon som tycker att det är OK med misshandel, mordbränder och annat som man läst i tidningen?

För det första tror jag inte det hänt, för det andra så är det i så fall en ytterst ovanlig händelse, för det tredje är det väl inte så upprörande med "oroligheter", det har vi ju fått lära oss? :confused:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Iphone och två paket cigg...du har inte en aning om hur FEL du har där. ICA vid mitt jobb hae begåvats med en otrevlig tiggarkärring som kommer glidande i en nyare leasad BMW (vit). Hon kör den dit själv, parkerar på kundparkeringen och sätter sig och tigger.

Har troligtvis kört ut 4 andra tiggisar till andra butiker. Media är tipsade men inte helt oväntat är intresset noll när det skulle se illa ut för tiggarkollektivet att vissa av dom har råd med ny BMW.

Media? Dom har ju fullt upp med att gräva sin egen grav. Du kan väl filma tanten när hon kommer och går och lägga upp filmen på youtube så får du se hur nyheter sprids nu för tiden.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Media? Dom har ju fullt upp med att gräva sin egen grav. Du kan väl filma tanten när hon kommer och går och lägga upp filmen på youtube så får du se hur nyheter sprids nu för tiden.

Filmar jag skatan så skall jag ha pröjs. Betalar inte media för nyheter med bra klickvärde?
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
För det första tror jag inte det hänt, för det andra så är det i så fall en ytterst ovanlig händelse, för det tredje är det väl inte så upprörande med "oroligheter", det har vi ju fått lära oss? :confused:

Självklart har det inte hänt om det är romer det drabbat, alla vet ju att rasism bara drabbar judar. Eller...?
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Okej, jag är inte så väldigt intresserad av dina åsikter om judar faktiskt, men tack ändå.

Judiska tiggare, det vore annars något det.

Jag rangordnar inte människor efter religion eller ursprung så jag håller med, mina åsikter är därav inte speciellt intressanta i det ämnet.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Att Sveriges tredje största stad är typ minerat område för judar har visst gått vissa SH-bråkstakar förbi. Förmodligen även samtliga stenkastarförorter i Sverige samt de flesta innerstadsområden. Gå omkring med en kippa på huvudet i Göteborg så kan jag lova dig att du blir utsatt för diskriminering. Jag känner en som åkte spårvagn med en stor davidsstjärna synligt runt halsen. Vilket jävla jidder det blev.

Vissa SH:are kanske borde tänka lite om de verkligen vet vad de pratar om innan de vräker ur sig dumheter på löpande band. Storhetsvansinne och total brist på självkritik är ingen trevlig kombination.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag rangordnar inte människor efter religion eller ursprung så jag håller med, mina åsikter är därav inte speciellt intressanta i det ämnet.
Jag rangordnar inte folk för vad de är men för vad de gör. Det är ungefär samma sak alltså.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Visst är det så, gemene rumän tycker ju det är fantastiskt att dessa grupperingar åker därifrån. Tänk om bottenskrapet från svenskt samhälle åkte till [insert valfritt avlägset land], nog skulle i alla fall 13% av befolkningen här tycka det var läckert.

Att svenskar pekar finger på Rumänien och beklagar sig över diskriminering de hört talas om på något ABF-forum är också underhållande, vem ger oss rätten att läxa upp rumäner. Som någon rumänsk höjdarpolitiker sade: "jag hörde ingen som ville undanta våra romer från den fria rörligheten innan vi gick med i EU".

Som man bäddar får man ligga, här fick 87% vad de bad om. :)

Menar du att de röstade Ja och att de övriga 13% röstade Nej till att Sverige skulle gå med i EU?
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Får du många visningar på youtube så tjänar du pengar. Släpp media nu.

Det finns ett flertal filmer på Youtube som visar i princip samma sak. Lite förklarande bildtext, fram och vifta med kameran i ansiktet på tiggarn för att provocera och vips så har man inte en tiggare utan en aggresiv jävel som skall ha stryk.

Gemensamt för alla dessa filmer är att dom andas högerextremism och är precis lika vinklade som materialet från Aftonbladet fast åt andra hållet då... Intresserar inte mig öht att lägga upp en sån film. Har inte heller nåt gemensamt med dom personer (antar jag?) som gjort liknande filmer och deras dolda politiska agenda är inget som attraherar mig öht.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det finns ett flertal filmer på Youtube som visar i princip samma sak. Lite förklarande bildtext, fram och vifta med kameran i ansiktet på tiggarn för att provocera och vips så har man inte en tiggare utan en aggresiv jävel som skall ha stryk.

Gemensamt för alla dessa filmer är att dom andas högerextremism och är precis lika vinklade som materialet från Aftonbladet fast åt andra hållet då... Intresserar inte mig öht att lägga upp en sån film. Har inte heller nåt gemensamt med dom personer (antar jag?) som gjort liknande filmer och deras dolda politiska agenda är inget som attraherar mig öht.

Ja, jag håller med dig och det är en stor anledning till att jag ber dig filma. Jag saknar seriösa bevis.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Att Sveriges tredje största stad är typ minerat område för judar har visst gått vissa SH-bråkstakar förbi. Förmodligen även samtliga stenkastarförorter i Sverige samt de flesta innerstadsområden. Gå omkring med en kippa på huvudet i Göteborg så kan jag lova dig att du blir utsatt för diskriminering. Jag känner en som åkte spårvagn med en stor davidsstjärna synligt runt halsen. Vilket jävla jidder det blev.

Vissa SH:are kanske borde tänka lite om de verkligen vet vad de pratar om innan de vräker ur sig dumheter på löpande band. Storhetsvansinne och total brist på självkritik är ingen trevlig kombination.

Eller så hade du läst mellan raderna och verkligen fattat vad jag menade med inlägget.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top