Tiggeriet i Sverige

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Eller så hade du läst mellan raderna och verkligen fattat vad jag menade med inlägget.

Ok. Så sist var det bara EXAKT vad du skrev som spelade roll men nu ska man läsa mellan raderna. Lite hur det passar dig eller? Jag tycker du ska sluta dribbla bort dina ogenomtänkta och ibland rent av korkade inlägg med efterkonstruktioner, härskartekniker och dryghet.

Lite självrannsakan är aldrig fel.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ok. Så sist var det bara EXAKT vad du skrev som spelade roll men nu ska man läsa mellan raderna. Lite hur det passar dig eller? Jag tycker du ska sluta dribbla bort dina ogenomtänkta och ibland rent av korkade inlägg med efterkonstruktioner, härskartekniker och dryghet.

Lite självrannsakan är aldrig fel.

Men seriöst lägg ner otrevligheterna nu så denna tråd får fortsätta vara öppen.

Som du kanske ser så skriver jag exakt samma sak som Markus förutom ett ord och det borde få det att gå upp ett ljus.

Om du kanske inte har fattat det ännu efter så lång tid härinne så är jag varken antisemit, islamofob eller hatare av andra pga religion eller ursprung heller för den delen. Dömer efter beteende...
Människor verkar alltid ha ett behov av att hata någon pga deras åsikter eller tro, men ofta grundar det sig nog i deras egen osäkerhet och ovilja att se saker ur andras perspektiv.

Försök att sluta kalla andra för korkade, dryga osv och håll diskussionen på en vuxen nivå nu istället är du snäll.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Men seriöst lägg ner otrevligheterna nu så denna tråd får fortsätta vara öppen.

Som du kanske ser så skriver jag exakt samma sak som Markus förutom ett ord och det borde få det att gå upp ett ljus.

Om du kanske inte har fattat det ännu efter så lång tid härinne så är jag varken antisemit, islamofob eller hatare av andra pga religion eller ursprung heller för den delen. Dömer efter beteende...
Människor verkar alltid ha ett behov av att hata någon pga deras åsikter eller tro, men ofta grundar det sig nog i deras egen osäkerhet och ovilja att se saker ur andras perspektiv.

Försök att sluta kalla andra för korkade, dryga osv och håll diskussionen på en vuxen nivå nu istället är du snäll.

Jag tar iaf inte åt mig.

Jag hatar alla, oavsett tro eller åsikt, även min egen.:glömdet
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Det beror helt på hur, eller som i Sveriges fall: om, samhället reagerar.

Om svenskar åker till Thailand eller Cypern och beter sig som kräk får de stryk, varför är de så konstigt om det omvända hände? För att vi vita nordeuropéer så klart vet bättre, enligt gängse "antirasistisk" doktrin så vet ju alltid en vit liberal bäst.


Okey, hur mycket är ok att misshandla? Bara lite allmänt stryk, öppen handflata, Järnrör(som är poppis bland SD anhängare), brutna ben eller en total invalidisering? Om man slår någon till döds är det fortfarande ok eller är vart går gränsen??? Snälla red ut det så kan jag genast gå och kicka ass i lägren omkring mej.

Skärp dej!!! Misshandel oavsett vem som får det är inte ok, vi är lite mer civiliserade än så. Kanske inte du, men kom inte och klaga heller när någon ger dej stryk.
Ska man leva efter det så är vi tillbaka på 1800 talet. Så som Socialdarwinism. Det var godtyckligt och inget fungerade så länge "rätt" personer klarade sig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Okey, hur mycket är ok att misshandla? Bara lite allmänt stryk, öppen handflata, Järnrör(som är poppis bland SD anhängare), brutna ben eller en total invalidisering? Om man slår någon till döds är det fortfarande ok eller är vart går gränsen??? Snälla red ut det så kan jag genast gå och kicka ass i lägren omkring mej.

Skärp dej!!! Misshandel oavsett vem som får det är inte ok, vi är lite mer civiliserade än så. Kanske inte du, men kom inte och klaga heller när någon ger dej stryk.
Ska man leva efter det så är vi tillbaka på 1800 talet. Så som Socialdarwinism. Det var godtyckligt och inget fungerade så länge "rätt" personer klarade sig.

Oj vad arg du verkar. :glömdet
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men seriöst lägg ner otrevligheterna nu så denna tråd får fortsätta vara öppen.

Som du kanske ser så skriver jag exakt samma sak som Markus förutom ett ord och det borde få det att gå upp ett ljus.

Om du kanske inte har fattat det ännu efter så lång tid härinne så är jag varken antisemit, islamofob eller hatare av andra pga religion eller ursprung heller för den delen. Dömer efter beteende...
Människor verkar alltid ha ett behov av att hata någon pga deras åsikter eller tro, men ofta grundar det sig nog i deras egen osäkerhet och ovilja att se saker ur andras perspektiv.

Försök att sluta kalla andra för korkade, dryga osv och håll diskussionen på en vuxen nivå nu istället är du snäll.

Vad vill du få sagt med alla rader om fobier hit och dit? Bortser från det.

Nu låter du ju åter påskina att jag skulle vara korkad. Helt okej för dig att göra så länge ingen annan gör det ...mot dig :(

Det är väl klart att jag förstår att vad du försöker göra med att byta ut ett ord. Men det funkar inte bara att göra så rakt av. Det är varken intelligent eller banbrytande vilket du verkar tro. Du jämför två helt olika grupper med två totalt olika situationer. Och det anser jag är drygt och faktiskt korkat. Motivera istället varför Markus har "fel" eller vad du nu tycker. Kan du inte förstå att kaxiga oneliners uppfattas som drygt?

Och varför ska du bli behandlad med silkesvantar? För att du är kvinna eller? För det måste ju vara det du vill eftersom du grinar över att jag tycker ditt inlägg är dåligt och att jag därmed är otrevlig medan du själv beter dig värre. Notera att det inte är jag som varken har börjat eller sitter och gnäller över hur jag blir bemött. Kalla mig gärna korkad men var beredd att bli behandlad likadant tillbaks utan att springa och skvallra till fröken.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vad vill du få sagt med alla rader om fobier hit och dit? Bortser från det.

Nu låter du ju åter påskina att jag skulle vara korkad. Helt okej för dig att göra så länge ingen annan gör det ...mot dig :(

Det är väl klart att jag förstår att vad du försöker göra med att byta ut ett ord. Men det funkar inte bara att göra så rakt av. Det är varken intelligent eller banbrytande vilket du verkar tro. Du jämför två helt olika grupper med två totalt olika situationer. Och det anser jag är drygt och faktiskt korkat. Motivera istället varför Markus har "fel" eller vad du nu tycker. Kan du inte förstå att kaxiga oneliners uppfattas som drygt?

Och varför ska du bli behandlad med silkesvantar? För att du är kvinna eller? För det måste ju vara det du vill eftersom du grinar över att jag tycker ditt inlägg är dåligt och att jag därmed är otrevlig medan du själv beter dig värre. Notera att det inte är jag som varken har börjat eller sitter och gnäller över hur jag blir bemött. Kalla mig gärna korkad men var beredd att bli behandlad likadant tillbaks utan att springa och skvallra till fröken.

Läs om läs rätt!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Läs om läs rätt!

Fast, han kallade inte dig korkad, han kallade inlägget korkat.

Ingen av er har för övrigt en speciellt god ton mot varandra, tur jag är här som kan medla...

Men man behöver inte vara emot en grupp för att särskilja, bara så du vet.:)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fast, han kallade inte dig korkad, han kallade inlägget korkat.

Ingen av er har för övrigt en speciellt god ton mot varandra, tur jag är här som kan medla...

Men man behöver inte vara emot en grupp för att särskilja, bara så du vet.:)

Jag har inte kallat honom korkad heller och jag har endast bett folk att inte bete sig otrevligt mot varandra bara för att de har olika åsikter. Vi kanske kan återgå till ämnet igen och lägga ner diskussionen om vem som kallar vem vad.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag har inte kallat honom korkad heller och jag har endast bett folk att inte bete sig otrevligt mot varandra bara för att de har olika åsikter. Vi kanske kan återgå till ämnet igen och lägga ner diskussionen om vem som kallar vem vad.

Absolut, var kan man hitta information om dessa mordbränder gentemot hejjare?
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Absolut, var kan man hitta information om dessa mordbränder gentemot hejjare?

Du får fråga Harmon Rabb som skrev om det.

Jag såg något annat intressant härom dagen som inte har fått lika stor uppmärksamhet och det är alla dessa pikeys som har parkerat sina inte så billiga husbilar på IKEA barkarbys parkering och skräpat ner något så förjävligt.
Nu börjar årets asfaltsläggning, takläggning osv. Gör staten något åt att stoppa alla dessa lurendrejerier som sker årligen varje sommar? Någon som vet nåt om detta?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du får fråga Harmon Rabb som skrev om det.

Jag såg något annat intressant härom dagen som inte har fått lika stor uppmärksamhet och det är alla dessa pikeys som har parkerat sina inte så billiga husbilar på IKEA barkarbys parkering och skräpat ner något så förjävligt.
Nu börjar årets asfaltsläggning, takläggning osv. Gör staten något åt att stoppa alla dessa lurendrejerier som sker årligen varje sommar? Någon som vet nåt om detta?

Tänkte att eftersom du gick i försvar i ämnet så kanske du hade något matnyttigt i ämnet.

Ja, de går ut och varnar för dom i bl.a tidningar, polisen då vill säga, inte staten i sig.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tänkte att eftersom du gick i försvar i ämnet så kanske du hade något matnyttigt i ämnet.

Ja, de går ut och varnar för dom i bl.a tidningar, polisen då vill säga, inte staten i sig.

Försvar och försvar, var väl mer att vissa verkar tycka att hat bara sker om det är en specifik grupp och inte en annan specifik grupp. Personligen tycker jag inte att det är ok med våld oavsett religionstillhörighet eller ursprung, varken ge eller ta.

Ok, ibland önskar man att det gick att göra mer. Sen får väl en del människor skylla sig själva att de är så godtrogna...fast det inte ens ska behöva vara så. :crash
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har en kompis som faktiskt lät zigenarna göra hans uppfart till villan i Täby. :rofl

Typiskt Täbybor, löjligt naiva
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har en kompis som faktiskt lät zigenarna göra hans uppfart till villan i Täby. :rofl

Typiskt Täbybor, löjligt naiva

Sen när började zigenarna göra uppfarter? Det är väl bara de här förbannade irländarna som åker runt och förstör för oss.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top