I Barcelona kommer dom i horder och rånar folk istället. Måste jag välja så väljer jag tiggarna.
Jag tror att vi redan i sommar kommer få se detta fenomen i städerna.
Jag är helt är helt på det bestämda, fortsätter vi så här (inte tar tag i problemen) så får man bygga skyttetorn uppe på taket på huset för att försvara det som är mitt.
I mitt lilla samhälle så har vi 4 bosättningar med 80-100 pers i varje. Jo kommunen håller räkning. Inbrotten i samhället samt stölder av div saker har ökat lavin artat sedan dom kom och bosatte sig. Andelen skumma människor som stryker omkring på både vägen och bakgårdar är enorm. Visst jag ska erkänna jag är lite paranoid, men jag får ju vatten på min kvarn, då jag hör om nytt inbrott. Nu ska man ju veta att skit drar till sig flugor. Många passar ju på när andra får skulden. Men utan rumänerna skulle det varit bättre och var bättre.
Dom åker pendeltåg varje dag och "plankar" då ingen spärrvakt vågar neka. Inne i city sitter det ju en tiggare var tionde meter, sen är deras sopor, madrasser mm. Vår huvudstad ser ut som ett uteliggar ställe.