Nya Kawasaki H2.

Finns det nån info om hur bra banvarianten är på bana jämfört med en traditionell literhoj? Den har väl en del vikt att släpa på.
 
Finns det nån info om hur bra banvarianten är på bana jämfört med en traditionell literhoj? Den har väl en del vikt att släpa på.

Läst den här artikeln? Han tar upp några jämförelser mot andra hojar utan att ha en tid att referera till. Men det kommer nog tids nog. Gillar den här meningen. "Never challenge an H2 rider to a roll-on shoot-out, unless you’re on an H2R."

Dessutom verkar detaljnivån på H2an vara grymt bra.
 
http://www.fastbikesmag.com/2015/03/05/kawasaki-h2-r-and-h2/

Punkterna 6 och 8 är nog de som får mig att fnissa mest. Ingen kommer att kunna köra en H2R i Sverige. Ljudet sätter stopp. Däckkontot skulle nog knäcka de flesta om den fick köras på våra 95 dB-banor.

Äsch, banor? :D Det är ju bara att köra allmän väg, inte som om något som polisen har kommer hinna ifatt. :crash

Meeeen, efter att ha läst Miinins lilla rapport på bike kan jag inte påstå att habegäret blivit mindre. Hoppas på att den här modellen är kawasaki som testar ny teknologi, och att vi inom en snar framtid får se mer vanliga hojar med kompressor från dem. Typ en ER6 med kompressor vore ju lite spexigt. Eller en 636 ninja, som ändå inte platsar på rejsbanan. Med tanke på hur mycket de skrämt upp en 1000cc motor i så borde 636an kunna skrämmas upp i sådär 200 häst iaf. :hihi
Jag kanske skulle ta och skaffa en H2 för pengarna från olycksfallsförsäkringarna. :crash

Ska bli intressant att se vad Suzuki klämmer ur sig med, de verkar ju ha börjat i en helt annan ände med överladd den här gången. En högst förståndig vardagshoj, där kawa gick all in och gjorde en helgalen effektmaskin som förstapryl. Sedan har ju kawa spelat marketingkorten så fullkomligt rätt hela vägen med H2an...
 
Ganska generösa serviceintervaller med, 15 timmar borde ju bli en sådär 5 bandagar, dvs en hel säsong för många av oss :)
 
Både bomber.fi och teknavi.fi hade provkört Ninja H2'an. (tyvärr: avgiftsbelagd innehåll :( )

Teknavi hade bänkad std hojen vid provkörningen och mätit från bakhjulet 218hp "som glad överraskning".
-Vilket tyder på att man ställd effekten strategiskt presis under +10% fel-tolerans -- för att inte påstå att man lurad någon, t.ex. försäkringsbolag och fordonskattemasen (?)

På följande video säger man om deras mätresultat.. för dem som kan språket..
http://teknavi.fi/autot/video-moottoripyora-kuskeille-joille-vain-liikaa-on-tarpeeksi
 
Ingen kommer att kunna köra en H2R i Sverige. Ljudet sätter stopp. Däckkontot skulle nog knäcka de flesta om den fick köras på våra 95 dB-banor.
Ingen behöver längta efter R-modellen. Här har några glada amerikaner gjort relativt små modifieringar (faktiskt) på en vanlig H2 och fick upp den i...353 km/h. Trehundrafemtiotre!!!

:banana

https://www.youtube.com/watch?time_continue=226&v=lopR2y6tl4A
http://www.brocksperformance.com/searchresults.html?Q=kawasaki h2
 
Last edited:
Ingen behöver längta efter R-modellen. Här har några glada amerikaner gjort relativt små modifieringar (faktiskt) på en vanlig H2 och fick upp den i...353 km/h. Trehundrafemtiotre!!!

:banana

https://www.youtube.com/watch?time_continue=226&v=lopR2y6tl4A
http://www.brocksperformance.com/searchresults.html?Q=kawasaki h2

Måste ha missat något i videon, de har alltså inte bytt till en kam som liknar den som sitter i H2R, utan bara mappat/flashat om H2, med nytt avgas och luftfilter i princip?
 
haha ja, helsystem, luftfilter och ECU i princip (omdrevad också men verkar ju inte ha problem att wheela för det).. ny koppling verkar dom fixat också men det är nog mer för hållbarhetens skull.

Undrar när däcken ger upp, inte så kul om dom börjar separera på väg mot 400 blås!!? :crash
 
har beställt full system från Brocks och en Power commander till min H2, ska bli kul och se vad den kommer bänka :)
398451_Ninja_H2_Slash_Cut_Nat_1.jpg
 
Måste ha missat något i videon, de har alltså inte bytt till en kam som liknar den som sitter i H2R, utan bara mappat/flashat om H2, med nytt avgas och luftfilter i princip?
Det verkar så. Ska bli intressant att se vad Thurre (här ovan) får för skillnad.

:)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top