McLaren P1 vs. Porsche 918 Spyder vs. Ducati 1199 Superleggera - drag race

Vilket as till hoj Ducati 1199 Superleggera är. Drar båda bilarna vid 250 km/h tills den slår i botten runt 300 km/h.
 
Tillverka följande kåpor till hojen;
1. Stänkskärm i front som täcker nästan ned till vägen, både i framkant och på sidorna av framhjulet.
2. Sid-kåpa som är bredare än förarens knän.
3. Front-kåpa som sträcker sig över förarens huvud.

Dessa tillägg skulle säkerligen göra hojen ful som ett as, men den skulle fortfarande vara körbar som i originalskick. Sen kirrar man en sjunde växel, och voila-> hojen nitar allt på vägen rakt fram, men fungerar likvärdigt när det svänger.
 
Tillverka följande kåpor till hojen;
1. Stänkskärm i front som täcker nästan ned till vägen, både i framkant och på sidorna av framhjulet.
2. Sid-kåpa som är bredare än förarens knän.
3. Front-kåpa som sträcker sig över förarens huvud.

Dessa tillägg skulle säkerligen göra hojen ful som ett as, men den skulle fortfarande vara körbar som i originalskick. Sen kirrar man en sjunde växel, och voila-> hojen nitar allt på vägen rakt fram, men fungerar likvärdigt när det svänger.

Såhär menar du? :rolleyes:

Munro4.jpg
 
Tillverka följande kåpor till hojen;
1. Stänkskärm i front som täcker nästan ned till vägen, både i framkant och på sidorna av framhjulet.
2. Sid-kåpa som är bredare än förarens knän.
3. Front-kåpa som sträcker sig över förarens huvud.

Dessa tillägg skulle säkerligen göra hojen ful som ett as, men den skulle fortfarande vara körbar som i originalskick. Sen kirrar man en sjunde växel, och voila-> hojen nitar allt på vägen rakt fram, men fungerar likvärdigt när det svänger.

dork_1_199.jpg
 
Undra hur Duccen klarar sig efter 200 mot en BMW 330...

Du skojar?
Ducatin i testet gör 160 till 240 km/h på 4.4 s.
BMW M3 E92 gör 160 till 240 km/h på över 15 s.

Dessutom är BMW:n begränsad elektroniskt och genom utväxling i växellådan till 255 km/h, varav Ducatin gjorde ca. 310 innan varvstoppet gick in.
 
Du skojar?
Ducatin i testet gör 160 till 240 km/h på 4.4 s.
BMW M3 E92 gör 160 till 240 km/h på över 15 s.

Dessutom är BMW:n begränsad elektroniskt och genom utväxling i växellådan till 255 km/h, varav Ducatin gjorde ca. 310 innan varvstoppet gick in.

Jag vet inte om du är allvarlig nu, men kan lova att genericjohn inte var det iaf :rofl
 
Det roliga i min mening är att de använder hybridtekniken till ngt utvecklande istället för att enbart räkna gram som övriga tillverkare, visst Lexus har väl inte sparat på krutet men inget i jämförelse med detta.
 
ja en M3 är snabb men prova mot en 330 den är i princip oslagbar!
 
kul test! Bra tryck i bilarna.
Hoppas dom gör samma test när kawasakis H2R har kommit ut... Kaaabooom!
:)
 
Fixar ni duccen kan ja ställa upp med 330!
Föraren på duccen kommer äta skiiiit:rolleyes:
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top