McLaren P1 vs. Porsche 918 Spyder vs. Ducati 1199 Superleggera - drag race

Vilket as till hoj Ducati 1199 Superleggera är. Drar båda bilarna vid 250 km/h tills den slår i botten runt 300 km/h.
 
Tillverka följande kåpor till hojen;
1. Stänkskärm i front som täcker nästan ned till vägen, både i framkant och på sidorna av framhjulet.
2. Sid-kåpa som är bredare än förarens knän.
3. Front-kåpa som sträcker sig över förarens huvud.

Dessa tillägg skulle säkerligen göra hojen ful som ett as, men den skulle fortfarande vara körbar som i originalskick. Sen kirrar man en sjunde växel, och voila-> hojen nitar allt på vägen rakt fram, men fungerar likvärdigt när det svänger.
 
Tillverka följande kåpor till hojen;
1. Stänkskärm i front som täcker nästan ned till vägen, både i framkant och på sidorna av framhjulet.
2. Sid-kåpa som är bredare än förarens knän.
3. Front-kåpa som sträcker sig över förarens huvud.

Dessa tillägg skulle säkerligen göra hojen ful som ett as, men den skulle fortfarande vara körbar som i originalskick. Sen kirrar man en sjunde växel, och voila-> hojen nitar allt på vägen rakt fram, men fungerar likvärdigt när det svänger.

Såhär menar du? :rolleyes:

Munro4.jpg
 
Tillverka följande kåpor till hojen;
1. Stänkskärm i front som täcker nästan ned till vägen, både i framkant och på sidorna av framhjulet.
2. Sid-kåpa som är bredare än förarens knän.
3. Front-kåpa som sträcker sig över förarens huvud.

Dessa tillägg skulle säkerligen göra hojen ful som ett as, men den skulle fortfarande vara körbar som i originalskick. Sen kirrar man en sjunde växel, och voila-> hojen nitar allt på vägen rakt fram, men fungerar likvärdigt när det svänger.

dork_1_199.jpg
 
Undra hur Duccen klarar sig efter 200 mot en BMW 330...

Du skojar?
Ducatin i testet gör 160 till 240 km/h på 4.4 s.
BMW M3 E92 gör 160 till 240 km/h på över 15 s.

Dessutom är BMW:n begränsad elektroniskt och genom utväxling i växellådan till 255 km/h, varav Ducatin gjorde ca. 310 innan varvstoppet gick in.
 
Du skojar?
Ducatin i testet gör 160 till 240 km/h på 4.4 s.
BMW M3 E92 gör 160 till 240 km/h på över 15 s.

Dessutom är BMW:n begränsad elektroniskt och genom utväxling i växellådan till 255 km/h, varav Ducatin gjorde ca. 310 innan varvstoppet gick in.

Jag vet inte om du är allvarlig nu, men kan lova att genericjohn inte var det iaf :rofl
 
Det roliga i min mening är att de använder hybridtekniken till ngt utvecklande istället för att enbart räkna gram som övriga tillverkare, visst Lexus har väl inte sparat på krutet men inget i jämförelse med detta.
 
ja en M3 är snabb men prova mot en 330 den är i princip oslagbar!
 
kul test! Bra tryck i bilarna.
Hoppas dom gör samma test när kawasakis H2R har kommit ut... Kaaabooom!
:)
 
Fixar ni duccen kan ja ställa upp med 330!
Föraren på duccen kommer äta skiiiit:rolleyes:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top