Yamaha MT-09

Någon som har kolll på vad det är för skillnad på dom två akrapovic
systemen för utom utseendet. är det bara att ena har mt-09 logggan på sig eller?
eller någon annan skilnad

Det med den konstiga kroken på är för race-bruk. Således inte godkänt för gata. Ger mer effekt än det andra också...

God kväll.
Tänkte höra med experterna här vad ni tror om att köpa ett akra system på plats i Slovenien? Är det möjligt att kunna köpa direkt från fabrik där och skulle priset isf bli billigast möjligt? Anledningen till att jag frågar är för att jag ska eurotripa neråt Europa med start på fre, funderade då på om det är värt att svänga förbi Slovenien då.

Tack

mt-09 akrapovicAKS-Y9R1-HAFT.jpgmt-09akrapovicuntitled.png
var mellan dessa jag undrade om det var annat än usendet och pris som skiljer

Har själv fått ett set Metzeler sportec m7 rr idag med posten. Hoppas på stor skillnad mot originaldäcken!

Riktigt snyggt. Passar utseendemässigt till mt-09...Är det streetlegal och vad gick det på?

Det beror på vad du menar, inget man gör på ett nytt fordon är ju lagligt i och med att hojen är helfordonsgodkänd men jag tror aldrig man skulle åka dit på en flygande besiktning med en hoj. Den kommer antagligen gå genom besiktning med detta system dock om man sätter dit dom medföljande db-killersena.
Jag gav 5000 kr från eBay, bra pris på ett helsystem :)

Det beror på vad du menar, inget man gör på ett nytt fordon är ju lagligt i och med att hojen är helfordonsgodkänd men jag tror aldrig man skulle åka dit på en flygande besiktning med en hoj. Den kommer antagligen gå genom besiktning med detta system dock om man sätter dit dom medföljande db-killersena.
Jag gav 5000 kr från eBay, bra pris på ett helsystem :)

Bra pris :-)

Jag jämför mot akrapovic; det kan väl inte vara så att yamaha sverige säljer ett helsystem som gör att den kommer underkännas på besiktningen/flygande db-kontroll...? ! Behövde du mappa den efteråt?

Bra pris :-)

Jag jämför mot akrapovic; det kan väl inte vara så att yamaha sverige säljer ett helsystem som gör att den kommer underkännas på besiktningen/flygande db-kontroll...? ! Behövde du mappa den efteråt?

På pappret tror jag faktiskt inte att akra är lagligt heller, det ska inte göras några ändringar från original alls men som sagt tror jag inte man skulle åka dit på det.

Jag kommer behöva mappa om den, den bluddrar lite men den går absolut inte dåligt snarare mindre ryckigt än tidigare.

View attachment 408842
Monterade helsystem från IXIL idag, låter gött :D

Kul! Du köpte IXIL:en jag tipsade om och du vart nöjd ser jag! Monterade du på det själv? Jag ser att du tror den måste mappas om för den bluddrar. Har du kollat vad det kommer landa på? Har inte beställt den själv än men funderar starkt på det. Gillar utseendet på den 2 pipiga som fan. Hade ju en själv på min XJ 6 och var extremt nöjd med ljud och allt.

Kul! Du köpte IXIL:en jag tipsade om och du vart nöjd ser jag! Monterade du på det själv? Jag ser att du tror den måste mappas om för den bluddrar. Har du kollat vad det kommer landa på? Har inte beställt den själv än men funderar starkt på det. Gillar utseendet på den 2 pipiga som fan. Hade ju en själv på min XJ 6 och var extremt nöjd med ljud och allt.

Yes, det var tack vare dig faktiskt, annars hade jag nog inte hittat dom ;)
Ja jag monterade det själv, gick hur smidigt som helst, lite skillnad mot att byta på en bil där allting rostat fast.
Det finns färdiga mappar som IXIL gjort så man behöver bara köpa en PC5 och ny luftburk så tankar man i den färdiga mappen i PC5an och kör, tror PC5 och luftburk kostar 5000 till ungefär. Visst man kan ju bänka och göra en custommapp men då är det 3000 till och man kan ju testa hur det blir med detta.

Framförallt låter den gött nu :D

Är sugen på en mt09 men hört mycket om kamkedjan som de verkar va en del strul med, är de något man bör tänka på när man köper beg och är de något mer man ska fundera på om den gått ett par hundra mil bara? Någon som säljer här kanske?

Är sugen på en mt09 men hört mycket om kamkedjan som de verkar va en del strul med, är de något man bör tänka på när man köper beg och är de något mer man ska fundera på om den gått ett par hundra mil bara? Någon som säljer här kanske?

ska säkert inte vara någon fara med kamkedjan du har ju 5 års garanti på hojen, så blir det problem tar yamaha det

ska säkert inte vara någon fara med kamkedjan du har ju 5 års garanti på hojen, så blir det problem tar yamaha det, har kört 300 mil med min har inte behövt fylla på olja den ligger stabilt efter 100 mil servicen,ändå har jag kört rätt hårt ibland, en sådan sak är skönt att den inte drar nån olja iallafall :tummenupp

Hur är den att lasta på?
Har fått tag i en som jag ska ha över helgen, så jag tänkte klämma fast en dufflebag av modell mindre på passagerarplatsen m.h.a lastnät och spännband. Nån som har tips på hur man får fast det på ett bra sätt?

Känner att jag vill ha ett bättre nyp i frambromsen, någon som har koll på hur mycket bättre det kan bli med dyrare belägg?

min är till salu pga av jag har fler hojar hinner bara åka på en av dom :(

Hur är den att lasta på?
Har fått tag i en som jag ska ha över helgen, så jag tänkte klämma fast en dufflebag av modell mindre på passagerarplatsen m.h.a lastnät och spännband. Nån som har tips på hur man får fast det på ett bra sätt?

Jag spände med två stroppar diagonalt från passagerarfotpinnenes fäste på ena sidan och till regplåtshållarens fäste på andra sidan.
Funkar kanske bara om du har original regplåtshållare, men har funkat bra de 300mil jag kört med packrullen.
DSC_1246_resize.jpg

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back