Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vem använder du som oberoende part?Sådär, på måndag blir det provkörning och utlåtande av certifierad oberoende betrodd part.![]()
Den bör inte dra åt något håll som ny nej. Men tänk på att många vägar lutar aningen åt höger i sin konstruktion vilket kan ge en viss dragning åt höger. Testa på en jämn väg/yta och inte någon vanlig landsväg.
Bara så det inte är nyhojsnojan som tar dig.![]()

+1 på den
När du känner att hojjen drar höger vid körning rakt fram. Prova att köra vänstertrafik om vägen är tom. Drar hojjen fortfarande åt höger?
Vem använder du som oberoende part?
Nej, jag var bara nyfiken i fall jag någon gång skulle hamna i en liknande tvist.Va då då? Har du också köpt en sned BMW?
Jag säger bara:
Kenneths MC-service i Göteborg
Vilket fantastiskt engagemang, hjälpsamhet och kunnande!
De lyckades till slut ta reda på vad som fick den att dra åt höger. Det är kopplingsvajern/höljet som är för styv. De lånade en vajer från en S1000RR de hade inne. Den är längre och drogs temporärt utanför styret (original går genom en hållare i mitten av styret). En polare fick provköra (jag var inte i kondition att provköra vid tillfället) och all tendens till att dra åt höger var borta. De beställde en ny vajer, lät den ligga i spänn en vecka för att försöka minska kraften den påverkar styret med. Den blev klart bättre men fortfarande drar den lite åt höger.
Killen som åtog sig mitt ärende (vill inte skylta med hans namn utan medgivande) hade provkört två S1000R i Stockholm under sommaren, båda drog lite åt höger men ingen så illa som min. Han har jobbat i över 30 år med MC och har aldrig tidigare sett ett liknande problem. De hade min hoj på verkstan i nästan en månad (jag kunde inte köra ändå) för att felsöka och testa olika teorier. Han har varit i kontakt med BMW och lovade kontakta mig om BMW kommer med en mer permanent lösning.
Synd att de inte servar bilar också, då hade de fått ta hand om den också.
/rob
Nu hade ju inte saken så mycket med hojen att göra att jag kunde slita mig från den så länge under en del av säsongen då det fortfarande gick att köra. Tacklingen av en stenmur i 55-60 km/h på en annan hoj var orsaken till att de kunde ha min BMW S1000R hos sig så länge.
125an? Livsfarligt med effekt! Man kör ihjäl sig diiireckt
Hej Rob...
Jag talade just med vår mekaniker som provkörde din cykel. Vi har ännu inte fått något svar från BMW i ärendet. Jag ska ta ut vår demo när den kommer in igen och se om det är samma fenomen på den, har faktiskt inte reflekterat över det när jag kört den tidigare.
Vi återkommer till dig så snart vi får något svar från BMW.
Mvh
Danne @ Bike GBG
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |