Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?

• Antal röstningar
    0
Endast svart kaffe på morgonen innan motion! Körde jag när jag pluggade, nu vaknar jag för tidigt innan jag ska till jobbet att jag inte pallar lägga tid på motion på morgonen. Numera blir det alltid efter jobbe och på helger.

Om vi talar uthållighetsträning är det bra att springa långt innan frukost. Man kommer fort till "väggen", dvs den vägg man känner när kroppen ställer om till att bara gå på fett. Gör man det ofta kan man träna upp förmågan att ställa om snabbt = kortare "väggtid" = smidigare övergång = bättre uthållighet...

För mig är det ju tidsaspekten som ställer till det och får väl prova en energibar eller i vätskeform nästa gång för jag kan inte springa direkt inpå matintag.

För mig är det ju tidsaspekten som ställer till det och får väl prova en energibar eller i vätskeform nästa gång för jag kan inte springa direkt inpå matintag.

Alla såna där energybars...... är bluff/onödigt enligt mig. Ta ett glas juice eller ett glas mjölk. Finns gott om energi i båda, iaf tillräckligt för att kunna hålla dig på benen en liten morgonrunda!

Ja inte fan orkar jag köpa en sådan, fast de kan ju vara ganska goda med mycket nötter och annat. :)

Sprang 5 km nu på morgonen men tog tvärslut efter 3 km ungefär. Hur ska man göra med näring om man tränar på morgonen för man kan ju inte trycka i sig gröt och ägg innan man ger sig ut. Gillar att springa på morgonen annars.

Risifrutti. Man dödar hungern, men det är så lättsmält att man inte behöver oroa sig för att spy upp den direkt det börjar ta emot.
Tror inte att något man käkar 10 minuter före passet gör nån verkan ändå, mer än håller hungern borta så ät det du vill.

Alla såna där energybars...... är bluff/onödigt enligt mig. Ta ett glas juice eller ett glas mjölk. Finns gott om energi i båda, iaf tillräckligt för att kunna hålla dig på benen en liten morgonrunda!

Eller ett glas saft, lite snabba kolhydrater är vad som behövs och det enda man kan bidra med på kort sikt så det finns ingen mening att krångla till det.

Möjligen kan det ju bidra hur och när man ätit kvällen före. Har man bara ätit middag kl 17 och sedan inget mer senare på kvällen så är det ju inte konstigt om kroppen har slut på energi kl 7 på morgonen.

En antik motionscykel kan man också trampa sig svettig på. Körde intervall i 20 min tills svetten dröp.
Kroppen ser ut att hålla. Kanske blir lite löpning mot slutet av veckan :banana

Preppade med Ripped Fuel innan dagens löp. Första på eoner. Måste intervalla men det är lätt att det bara blir lite intervall och sedan mera köttande.

Är det inte jävligt mycket placebo runt allt med kosthållning och löparkläder?

Visst om man ligger bland sverigeeliten men för oss vanliga medelmåttor som stånkar oss iväg nån gång i veckan mest för motionens skull är det väl bra onödigt med kostscheman, powerbars och kompressionstights?

En jobbarkompis till mig håller på med triathlon och är rätt duktig, han kom 7a på ett fjällmarathon i somras och är en bit över 40. Han brukar käka grillchips innan tävling och tycker det är helt onödigt med löparbyxor för flera tusen.:)

Det är bara att testa sig fram, och låt bli energibars, de är bara onödiga om du ska springa korta pass. Jag röstar för kaffe/koffeintablett till en början.

Energibars är bra men det är bara under längre lopp/pass som de gör nytta. För mig kör jag på utan problem upp till 2 timmars konditionsträning (löpning eller cykling) sen segnar jag ihop.

Bluff är det inte iallafall. Bäst blir det dessutom om man gör egna energibars, det gjorde jag. Sjukt gott och utan några onödiga tillsatser :)

Visst om man ligger bland sverigeeliten men för oss vanliga medelmåttor som stånkar oss iväg nån gång i veckan mest för motionens skull är det väl bra onödigt med kostscheman, powerbars och kompressionstights?

En jobbarkompis till mig håller på med triathlon och är rätt duktig, han kom 7a på ett fjällmarathon i somras och är en bit över 40. Han brukar käka grillchips innan tävling och tycker det är helt onödigt med löparbyxor för flera tusen.:)

Visst är det så. Särskilt sant är det här i stan. Kanske en på hundra som inte har full proffslöparmundering. Även jag kör med tights, har dock inte köpt dem själv men gillar att kuta i dem. Ripped för ökad förbränning, behövs.

Visst är det så. Särskilt sant är det här i stan. Kanske en på hundra som inte har full proffslöparmundering. Även jag kör med tights, har dock inte köpt dem själv men gillar att kuta i dem. Ripped för ökad förbränning, behövs.

Visst är det så, man skulle ju lätt kunna kuta i sina tofflor och ett par virkade kalsonger, men jag tycker det är roligare med bra grejjor, i synnerhet nu på hösten när det börjar bli lite bistert ut.

Visst kan man leva utan många av prylarna, men de gör löpningen lite roligare, vilket ökar chansen att jag kommer ut.

Visst är det så, man skulle ju lätt kunna kuta i sina tofflor och ett par virkade kalsonger, men jag tycker det är roligare med bra grejjor, i synnerhet nu på hösten när det börjar bli lite bistert ut.

Visst kan man leva utan många av prylarna, men de gör löpningen lite roligare, vilket ökar chansen att jag kommer ut.

Virkade kalsipper gör en kärv.

Beror ju lite på hur man tränar och vad man har för syfte.

Triatlonkost är knappast lämplig att ta efter för den som inte kör den typen av träning. Kör man triatlon så behöver man bara en jävla massa energi för flera timmars arbete, det är inte högintensiv aktivitet så energi i form av fett funkar minst lika bra som kolhydrater.

http://www.youtube.com/watch?v=YrlWedfg7Q8

Star tror jag läste att du sprang 3 gånger i veckan. Låter mycket. 2 är nog mera lagom om du vill vara hel.
Jag springer max en gång i veckan men är lite äldre.
Gustav tror du gick ut för hårt eller hade en dålig dag. Lunka första kilometerna för att sedan öka lite.
Går man ut för hårt går det aldrig att reparera. Jag sprang 5,7 i helgen och gick ut för hårt. Fick en apdålig tid och var helt slut. Var mycke tröttare i helgens 5,7 än milen för två veckor sen

Sprang en ny runda idag. En del dumma trappor och sånt jobbigt. 5 km blev det med en snittfart på 5.24 min/km. Det går på rätt håll sakta men säkert. :tummenupp

Fan ta dig om du går under 26.20. ;)

Kanske på söndag :brynad, på tisdag och torsdag kör jag 1 timme i gymmet på morgonen och springer på kvällen och då brukar jag inte vara så snabb. Efter gymmet i tisdags tog jag mig knapp upp för trappan när jag skulle hem och duscha, vilket inte var så bra för snabbheten på kvällen. :)

Back