Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?

• Antal röstningar
    0
Cool! Berätta lite, vad var tungt, vad gick lätt, är du nöjd?

Det var tungt att springa. Minst tre km var på stranden. Ett jävla slit. Havet kändes ungefär lika kallt som istanken. Fast i istanken tror jag att jag förfrös röven. Annars var det skitkul. Många hinder, även om de flesta var ganska små. Vi höll ihop hyfsat allihop utom en. Fast han sprang ifrån oss med en kvart så det var helt ok att han stack.
Jag behöver träna greppstyrka. Hade en del problem med ringarna. :crash

Det var tungt att springa. Minst tre km var på stranden. Ett jävla slit. Havet kändes ungefär lika kallt som istanken. Fast i istanken tror jag att jag förfrös röven. Annars var det skitkul. Många hinder, även om de flesta var ganska små. Vi höll ihop hyfsat allihop utom en. Fast han sprang ifrån oss med en kvart så det var helt ok att han stack.

De e de du ska ha SPINDUL till döhhhh! :7peta

http://www.toughest.se/

Ja precis. Roligare än att bara löpa. :)
Det där ser PRECIS ut som nånting jag skulle kunna tänka mig att ALDRIG NÅGONSIN I HELA MITT LIV GÖRA! :D

Cudos till dom som gör det dock. Ungefär som Vätternrundan, Wasaloppet, Stockholm Marathon eller Novemberkåsan. Jag kommer ALDRIG ha fysiken som krävs, men det gör mig inget, jag kan uppskatta dom som har det istället och ha roligt efter bästa förmåga.

Det där ser PRECIS ut som nånting jag skulle kunna tänka mig att ALDRIG NÅGONSIN I HELA MITT LIV GÖRA! :D

Cudos till dom som gör det dock. Ungefär som Vätternrundan, Wasaloppet, Stockholm Marathon eller Novemberkåsan. Jag kommer ALDRIG ha fysiken som krävs, men det gör mig inget, jag kan uppskatta dom som har det istället och ha roligt efter bästa förmåga.

Det här är inte i närheten av de du räknade upp. Det tog en timme och 11 minuter.

Tävlade idag!
Hässelbyloppet, 10km. Siktade på sub40 men hade inte farttränat tillräckligt, blev 41.44 (4.10/km). Hade (nog, kanske, eventuellt) gått fortare om jag siktat på 41, då hade jag kunnat ta det liiite lugnare i början. Inte så illa av en gammal gubbe (48), eller hur:hej?
Får bli sub40 nästa år. Nu blir det grundträning hela vintern!

Tävlade idag!
Hässelbyloppet, 10km. Siktade på sub40 men hade inte farttränat tillräckligt, blev 41.44 (4.10/km). Hade (nog, kanske, eventuellt) gått fortare om jag siktat på 41, då hade jag kunnat ta det liiite lugnare i början. Inte så illa av en gammal gubbe (48), eller hur:hej?
Får bli sub40 nästa år. Nu blir det grundträning hela vintern!

Shit vad snabba alla är! Vill komma igång med löpningen igen, men har bestämt mig för att ta det lite easy för kroppens skull.

Bra jobbat ändå. Även om jag skrattade när du plumsade i vattnet vid ringarna (efter två tag typ), men det såg/hörde du ju inte :crash
Vattnet var inte farligt kallt, mina fötter domnade bort i istanken så kallare i den sketna tanken var det ju :tungan

(Jag är fortfarande irriterad på sprinten...)

Last edited:
Man får inte puttas i hindren annars?:crash
Hur ser planen ut?

Lite mer intervallträning med långa intervaller. Typ 1 km fullt ös och en km "löpvila" och sen upprepa.
Jag behöver nog lite styrketräning också. Plåthinken var ju så himla snäll och berättade hur kass jag var på ringarna. :näsblod Jag är inget ämne för gladiatorerna direkt. :hihi

För att klara av hindren med enkelhet krävs bra med styrka och spänst. Mitt lamm var ju med på loppet, han har dålig uthållighet så löpningen var jobbig för honom men hindren var lekande lätt för honom eftersom han har styrkan och spänsten. Han vann ju också 100 m sprinten :)

Jag rekommenderar att man kör löpning och varvar med styrketräning. Gärna mycket intervaller i löpningen. Jag kör ju långdistans (>10 km) och styrkelyft. Det har jag tjänat mycket på tror jag.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT