Hur kreativa är Suzuki?

...

Det ska onekligen bli intressant att se och framförallt höra denna skapelse (inte en chans att detta är en ren radfyra...) på måndagstesten efter Catalunya. Kommer ens åsikter om Suzuki's kreativitet att förändras eller förstärkas...?

Den ska tydligen låta rätt likt som en Yamaha M1.
 
Aldrig varit med om en person som blivit så episkt jävla motbevisad och ändå försöker vända det kapitala misslyckandet till sin egen fördel!

Nästan lite beundransvärt om det inte vore så enormt irriterande...

Bara erkänn att du inte var på rätt planhalva utan tom ute och köpte korv på fel arena!

Det absolut intressantaste vore ju att Stoner insåg att resa runt världen och rejsa slår kladdiga bajsblöjor och att Sukkan ser rolig ut...:yoparty
 
Aldrig varit med om en person som blivit så episkt jävla motbevisad och ändå försöker vända det kapitala misslyckandet till sin egen fördel!
Nja, tror du missbedömer hur allvarligt jag tar den här och andra trådar på det här forumet. Det finns tack och lov viktigare saker i livet än att få så många Gilla som möjligt på sporthoj.com.

Miffo-smiley ovan var en tänkt bild av mig själv som på allvar (fakta-smileyn) menar att ett liknande ljud som Yamaha M1 = ingen kreativitet.

Men för att besvara ditt inlägg: ”episkt jävla motbevisad” – vad menar du med det? Vad finns det i nuläget för bevis för att Suzukis MotoGP-satsning kännetecknas av stor kreativitet?
 
Nja, tror du missbedömer hur allvarligt jag tar den här och andra trådar på det här forumet. Det finns tack och lov viktigare saker i livet än att få så många Gilla som möjligt på sporthoj.com.

Men för att besvara ditt inlägg: ”episkt jävla motbevisad” – vad menar du med det? Vad finns det i nuläget för bevis för att Suzukis MotoGP-satsning kännetecknas av stor kreativitet?

För någon som envisas med att klippa in bilder och texter som skall vara relevanta för dina "poäng" i var och vartannat inlägg så skulle nog jag säga att du tar det allvarligare än dom flesta...

Du är som en hund som kutar rakt in i myggdörren med enda skillnaden att hunden inte gör det igen!
 
Kan vi inte bara sluta mata trollet nu o för all framtid ignorera honom?!

Han startade ju tråden :)

Jag gillar att Suzuki håller lite på traditionerna, typ med lacken och sånt fint.
Sen rent allmänt så är väl tanken med hela den här fyrtaktsgrejen att det ska vara likt hojar som fabrikerna säljer. Varför ska man, i prototypracing, annars välja en motortyp som är tyngre och behöver dubbelt så mycket kubik för att ge samma effekt? :tungan:hihi:)
 
suzuki_test_skpx0038_slideshow_169.jpg
 
Fyller hålet i sidan av ramen någon speciell funktion?
Kanske för startmotorn?

det är nog inte så mycket ett hål, mer att huvudbalken blir klenare där ramen går ner till motorfästet.

hur är det nu, dom måste tävla i ett existerande team?
 
P€RRA;5814768 skrev:
Fyller hålet i sidan av ramen någon speciell funktion?
Kanske för startmotorn?

Utan att ha full koll på hur exakt Suzukis MotoGP motor ser ut, så känner jag att hålet sitter lite för högt upp för att vara till startmotorn.... Jag TROR nog mera, utan att vara nån form av ingengör, att det har med antingen flex i ramen att göra, eller helt enkelt viktbesparing..
 
Ja, han skulle säkert göra ett okej jobb men det sägs ju att Suzuki kommer att återvända med ett team som drivs av Aspar och RdP har kontrakt med dem. Tveksam till om Edwards arbetsgivare vill låna ut honom till en konkurrent.

BTW: Edwards team sägs vara väldigt intresserade av att leasa M1-motorer nästa år.

Jag bara tänkte (utan att ha några fakta att basera nåt på) att han var "smått" trött på sin NGM-hoj (med det förra chassit) och kanske gladeligen hoppade över till Suzuki
 
Jag bara tänkte (utan att ha några fakta att basera nåt på) att han var "smått" trött på sin NGM-hoj (med det förra chassit) och kanske gladeligen hoppade över till Suzuki

Ja det är väl ingen hemlighet att Edwards är mer än lovligt trött på NGM och hojen. I alla fall att döma av hans uttalanden och hans twitterfeed.... Just nu känns det bara som han "kör av" den här säsongen för att han måste och har kontrakt. Han skulle nog hellre vara hemma på ranchen och skjuta stora bössor och sladda med sina flattrackhojar hela dagarna...
 
David Emmett på motomatters.com har jämfört tider från kval, race och tester.
http://motomatters.com/news/2013/05/25/first_news_emerges_from_de_puniet_s_suzu.html
Times, official and unofficial:

Rider Bike Event Time Diff
Jorge Lorenzo Yamaha 2012 QP 1:44.969
Dani Pedrosa Honda 2012 QP 1:45.212 0.243
Dani Pedrosa Honda 2012 Race 1:45.589 0.620
Jorge Lorenzo Yamaha 2012 Race 1:45.727 0.758
Valentino Rossi Ducati 2012 QP 1:45.976 1.007
Valentino Rossi Ducati 2012 Race 1:46.739 1.770
Katsuaki Nakasuga Yamaha 2012 QP 1:46.780 1.811
Randy de Puniet Suzuki 2013 Test 1:47.000 2.031
Takumi Takahashi Honda 2013 Test 1:47.000 2.031
Katsuaki Nakasuga Yamaha 2012 Race 1:47.220 2.251
Randy de Puniet Aprilia ART 2012 QP 1:47.581 2.612
Katsuaki Nakasuga Yamaha 2013 Test 1:47.590 2.621
Wataru Yoshikawa Yamaha 2013 Test 1:47.900 2.931
Kousuke Akiyoshi Honda 2013 Test 1:47.930 2.961
Randy de Puniet Aprilia ART 2012 Race 1:49.642 4.673

Frågan är ju då. Hur kreativa är Suzuki?
 
Last edited:
David Emmett på motomatters.com har jämfört tider från kval, race och tester.


Snabbare än CRT, men långsammare än dom övriga fabrikarna... (Yamaha och Honda).
Spontan känsla har hela tiden varit att Suzuki kommer hamna någonstans i trakterna kring Ducati i mellanskiktet... Och det ser ju ut att stämma...
 
Oavsett hur Suzuki placerar sig och vem som kommer styra hojen ska de bli intressant att se vad de kan åstadkomma, samt en förhoppning på att satsningen vara längre än en eller två säsonger. :tummenupp

Kan vi inte bara sluta mata trollet nu o för all framtid ignorera honom?!

Ja han verkar ju onekligen vara ett Troll av rang eftersom han fortfarande tillåts fortsätta. :hihi
 
Snabbare än CRT, men långsammare än dom övriga fabrikarna... (Yamaha och Honda).
Spontan känsla har hela tiden varit att Suzuki kommer hamna någonstans i trakterna kring Ducati i mellanskiktet... Och det ser ju ut att stämma...
Det tror jag också. De ligger ju några år efter när det gäller datainsamling på Bridgestone-däcken och de banor de kör på.

5-6 platser som bäst med lite tur.
 
Utan att ha full koll på hur exakt Suzukis MotoGP motor ser ut, så känner jag att hålet sitter lite för högt upp för att vara till startmotorn.... Jag TROR nog mera, utan att vara nån form av ingengör, att det har med antingen flex i ramen att göra, eller helt enkelt viktbesparing..
Jag vet ungefär var nyckeln sitter på en hoj så din gissning kan nog stämma :D
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top