Hur kreativa är Suzuki?

Nä nu är du helt ute och cyklar Anders! Man ser ju klart och tydligt att kåporna är väldans lika, så kreativiteten måste vara lika med noll.

Ja, de har ju norpat toppkåpan från en Desmosedici RR (och tejpat över lysena) och resten från en Fireblade :)
 
Ja, han skulle säkert göra ett okej jobb men det sägs ju att Suzuki kommer att återvända med ett team som drivs av Aspar och RdP har kontrakt med dem. Tveksam till om Edwards arbetsgivare vill låna ut honom till en konkurrent.

BTW: Edwards team sägs vara väldigt intresserade av att leasa M1-motorer nästa år.
 
Du måste blanda ihop Randy de Puniet med någon annan Randy.

2013
Har kraschat i två av årets fyra race.

2012
Kraschade i fem race.

2011
Kraschade i sex race.

2010
Kraschade i två race.

2009
Kraschade i två race.

Kan du ta fram samma statistik från andra förare?

Hur många gånger kraschade t.ex Rossi 2011 och 2012? Anser du att HAN är en kraschkung?

Randy's TVÅ krascher under race 2010 och 2011, tycker du det är mycket? I så fall är det rätt många förare som är krashkungar... Crutchlow, Hayden, Rossi, mfl..

Som jag ser det så har Randy inte sämre statistik än nån annan, förutom
2011 då han kastade sig 6ggr.


Du har fortfarande inte nämnt en bättre kanditat för Suzuki att testa MotoGP hojen som har erfarenhet från MotoGP hojar, Bridgestones MotoGP-däck, och som inte står under kontrakt med någon av dom andra tillverkarna...
 
P€RRA;5811093 skrev:
Ja, han skulle säkert göra ett okej jobb men det sägs ju att Suzuki kommer att återvända med ett team som drivs av Aspar och RdP har kontrakt med dem. Tveksam till om Edwards arbetsgivare vill låna ut honom till en konkurrent.

BTW: Edwards team sägs vara väldigt intresserade av att leasa M1-motorer nästa år.

Fast i och med att Davide Brivio utsetts att chefa så verkad inte Randy vara favoriten längre.

De Puniet seemed like an obvious choice when the Aspar team were favorite to run the Suzuki factory entry, but now that Davide Brivio has been given the task of organizing Suzuki's entry, De Puniet is no longer the favorite for the seat.

http://www.motomatters.com/news/2013/05/20/randy_de_puniet_testing_suzuki_motogp_bi.html
 
Han kraschade inte i två race 2011, utan i sex race.

Ja, det är rätt... Fokusera på att jag skrev fel årtal 2010 och 2011, istället för 2009 och 2010. :tummenupp

För det är ju DET som är det viktiga här...

Men visst, vi kan leka DIN lek ett tag...

Så om man kollar statistiken, så har (om man räknar bort åren på 2011 och 2012, bl.a på Ducatin som även Rossi kraschade en hel del på) Randy kraschat i TVÅ race per säsong... Det är ju ingenting alls... Det är ju bättre statistik än dom flesta i MotoGP...

Jag har fortfarande inte fått ett bättre förslag på tesförare med MotoGP erfarenhet förresten...

Och du... Kan du vara lite mer specifik kring vad som är samma på MotoGP hojen och den där gamla enduranceracern...
 
Last edited:
Du måste blanda ihop Randy de Puniet med någon annan Randy.

Du måste blanda ihop DNF med krasch. Även om det finns en del krascher hos RdP, så kan du inte ge honom skulden för alla DNFer.

2013
Har kraschat i två av årets fyra race.

Korrekt.
ESP - Krasch
FRA - Krasch

2012
Kraschade i fem race.

Fel. Två race. Bröt i fem, dock.
ESP - Mekaniska problem
FRA - Krasch
IND - Mekaniska problem
JPN - Bromsproblem
MAL - Krasch


2011
Kraschade i sex race.

Halvkorrekt. Dock var två av dessa orsakade av andra förare.
QAT - Krasch
SPA - Krasch
FRA - Krasch
CAT - Utslagen av Aoyama
NED - Krasch
VAL - Utslagen av Bautista

2010
Kraschade i två race.

Korrekt.
GER - Krasch
ARA - Krasch

2009
Kraschade i två race.

Korrekt.
GER - Krasch
MAL - Krasch

Noterbart är att den säsongen han faktiskt hade flest krascher (2011) var den säsongen han körde Ducati. Totalt var det 24 DNF:er fördelat på sex Ducati-förare den säsongen.
 
Last edited:
Du måste blanda ihop DNF med krasch. Även om det finns en del krascher hos RdP, så kan du inte ge honom skulden för alla DNFer.



Korrekt.
ESP - Krasch
FRA - Krasch



Fel. Två race. Bröt i fem, dock.
ESP - Mekaniska problem
FRA - Krasch
IND - Mekaniska problem
JPN - Bromsproblem
MAL - Krasch




Halvkorrekt. Dock var två av dessa orsakade av andra förare.
QAT - Krasch
SPA - Krasch
FRA - Krasch
CAT - Utslagen av Aoyama
NED - Krasch
VAL - Utslagen av Bautista



Korrekt.
GER - Krasch
ARA - Krasch



Korrekt.
GER - Krasch
MAL - Krasch

Noterbart är att den säsongen han faktiskt hade flest krascher (2011) var den säsongen han körde Ducati. Totalt var det 24 DNF:er fördelat på sex Ducati-förare den säsongen.

Awesome post!!!!! :yoparty
 
Fast i och med att Davide Brivio utsetts att chefa så verkad inte Randy vara favoriten längre.

De Puniet seemed like an obvious choice when the Aspar team were favorite to run the Suzuki factory entry, but now that Davide Brivio has been given the task of organizing Suzuki's entry, De Puniet is no longer the favorite for the seat.

http://www.motomatters.com/news/2013/05/20/randy_de_puniet_testing_suzuki_motogp_bi.html

Enligt artikeln är Crutchlow påtänkt som Suzuki-förare för 2014. Hade varit ett mycket intressant val, förutsatt att Suzuki får till en konkurrenskraftig GP-maskin. Cal har ju uppenbarligen potentialen att hamna på pallen. Högst troligt blir det väl återkommande 4e-8e-platser, men jag hoppas verkligen att Suzuki får till det bättre än så!
 
Ok. Randy är en stabil förare som vurpar mindre ofta än genomsnittet. Whatever.

Åååå nä! Kom igen nu.... Du som brukar hetsa och härja med folk är på forumet hela tiden.... Så lätt kommer du inte undan.... Kom igen nu, svara på frågorna istället....

Nu har du hackat på Suzuki, och alla som motargumenterat....

Svara på frågorna....

Vilken annan förare med erfarenhet från MotoGP-cyklar, och Bridgestones MotoGP-däck, som är aktiv idag och INTE är under kontrakt med någon annan tillverkare tycker du att Suzuki skulle ha valt istället. Som skulle visat mera att dom är seriösa i sin satsning?

Och vad är det som är samma på gammelsuzukin och MotoGP-hojen?
 
Åååå nä! Kom igen nu.... Du som brukar hetsa och härja med folk är på forumet hela tiden.... Så lätt kommer du inte undan.... Kom igen nu, svara på frågorna istället....

Nu har du hackat på Suzuki, och alla som motargumenterat....

Svara på frågorna....

Vilken annan förare med erfarenhet från MotoGP-cyklar, och Bridgestones MotoGP-däck, som är aktiv idag och INTE är under kontrakt med någon annan tillverkare tycker du att Suzuki skulle ha valt istället. Som skulle visat mera att dom är seriösa i sin satsning?

Och vad är det som är samma på gammelsuzukin och MotoGP-hojen?

Meh...
Hela motorcykelen är ju samma, förutom delarna innanför lacken.
 
Vilken annan förare med erfarenhet från MotoGP-cyklar, och Bridgestones MotoGP-däck, som är aktiv idag och INTE är under kontrakt med någon annan tillverkare tycker du att Suzuki skulle ha valt istället. Som skulle visat mera att dom är seriösa i sin satsning?
Finns (troligen) inte många att välja på, vilket jag skrev på första sidan.

Det är sant att det inte går att få loss toppförare för test under pågående säsong. Men jag är inte så säker på att Suzuki ser RdP som testförare. De har ju ett stall kompetenta testförare (inte minst Aoki) i Japan – vad kan CRT-föraren och kraschkungen RdP tillföra?
Min poäng var att det inte skulle förvåna mig om de ser RdP som ordinarie, vilket skulle stämma med Suzukis tidigare förarval. Vilken är din poäng?
 
Finns (troligen) inte många att välja på, vilket jag skrev på första sidan.

Min poäng var att det inte skulle förvåna mig om de ser RdP som ordinarie, vilket skulle stämma med Suzukis tidigare förarval. Vilken är din poäng?

Poängen är den att du skapar ett helt ämne baserat helt på dina egna fantasier och sedan blir stött när du får seriösa motargument som skjuter dina luftslott i sank. Du har ju bara fabulerat vilt hitills.
 
Finns (troligen) inte många att välja på, vilket jag skrev på första sidan.

Ok... Så vad menar du då att det är i valet av förare som tyder på "samma låga ambitionsnivå som sist det begav sig", när man väljer att låta den bästa och mest lämpade föraren som finns tillgänglig (även i dina ögon alltså) för att testa sin nyutvecklade MotoGP hoj? Förklara gärna....
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top