Köra bakhjul!

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
HBG
Hoj
SuperDuke -09
Hatar att jag är så jävla mentalt rädd för att ge gas så man kommer upp.. men, övning ger färdighet!
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Hatar att jag är så jävla mentalt rädd för att ge gas så man kommer upp.. men, övning ger färdighet!

börja med att gasa, släpp gasen snabbt och sen på gas igen. börja inte med att försöka få upp den på bakhjulet utan försök istället att bli bekväm med rycket som blir och parera med kroppen. sen gör du detta kraftigare och kraftigare, sen har du snart en powerwheelie :)
 

Treard

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
Gävle
Hoj
2003 Honda CBR954
Om man minskar preload och vrider mot soft på dämparen (bak), blir det då lättare att få upp framhjulet?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Om man minskar preload och vrider mot soft på dämparen (bak), blir det då lättare att få upp framhjulet?

Möjligtvis kan det bli marginell skillnad men det är inte det som är problemet om du åker 954, det går även om du har spett istället för dämpare.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...röven så långt bak som möjligt och rak i ryggen. (upprätt) :mattias

Rullat ut Sportstern för 2013? Hör av dig om min/vår service inte vart bra.

Hittade en rulle med några unga killar som kör HD som du. De verkar ha koll på Indian Larry iaf, mtp ?-tecknet.

HD:s gjutna framfälgar ser ju helt sjukt bra ut fram när det går på bakpuppan! :banana

http://www.youtube.com/watch?v=gmCnlXt_Hpc

/Gubbe
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
varför inte testa lite själv innan man ställer dumma frågor? ALLA vet ju vad som händer om man dumpar koppling med för mycket gas. kom tillbaka sen o ställ dumma frågor....
mvh en som ännu inte lärt sig att wheela trots förståelsen för konceptet....
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Någon som vet ett bra, övergivet område nånstans i sthlm där man kan köra lite. Vore kul att styra upp en liten wheelie-date med likasinnade som kan lära mitt poserande arsle att dra på bakhjulet mer än några meter.
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Någon som vet ett bra, övergivet område nånstans i sthlm där man kan köra lite. Vore kul att styra upp en liten wheelie-date med likasinnade som kan lära mitt poserande arsle att dra på bakhjulet mer än några meter.

Jordbro industriområde brukar vara stället där det händer...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top