Sketsnack/Allmänt tjöt

Såg att någon på en helsvart fireblade -94/96 blivit stoppad av en svart v70 i göteborgsbacken när jag var påväg hem idag. Surt om man skulle förlora kortet på premiärturen! Ta´t lugnt

Noterade det också, samt längst ner i backen mötte jag en Porsche 911 (997) som blåste på ganska friskt. Troligen för upptagen polis för att rensa hela GBG-backen från fortkörare :näsblod :)
 
Vad blir det?
/Nyfiken
PAIR-systemet ska bort (avgasrening. Friskluft i utblåset som eldar oförbränt bränsle) Det är redan pluggat för att inte störa Bazzazens lambdasond så det är bara onödig vikt men jag måste sätta ett motstånd i kontakten för att lura ECU'n att solenoiden sitter kvar så jag inte får felkoder.
Väntar på täckplattor till ventilkåpan där PAIR-anslutningarna satt, samt en Z-Bomb :)
Lika bra att vänta till grejorna kommer när tank och luftburk ändå är av.

Det ska bli ett försök mot 300! Det var väl hastighetsvecka? :D :tummenupp
 
Last edited:
Seriöst försök mot 300... :tummenupp

*nedgraderar mitt statement* :hihi
 
Last edited:
Super vet jag väl inte, men ett försök iaf. Att plocka av backspeglarna och fälla upp skjutspinnarna är väl inte så märkvärdigt. :rolleyes: Hojen har ju gjort 287 ärliga på varvstoppet nerdrevad så det borde inte vara omöjligt med dessa små åtgärder. Hoppas att mobil-GPS'en funkar i 300. Måste klura lite på GoPro-placering... På hakan borde funka. Vill ju få med mätarna/styret men inte sitta i vinden.
Vore roligt att programmera om ECU'n och ta bort fåniga 299-spärren i displayen. Googla........... går inte :( Ingen tycks ha hackat själva hastighetsmätaren.

Vilken är 'halast': kutsen eller skjutssadeln?

GPSsays287.jpg
 
Last edited:
Super vet jag väl inte, men ett försök iaf. Att plocka av backspeglarna och fälla upp skjutspinnarna är väl inte så märkvärdigt. :rolleyes: Hojen har ju gjort 287 ärliga på varvstoppet nerdrevad så det borde inte vara omöjligt med dessa små åtgärder. Hoppas att mobil-GPS'en funkar i 300. Måste klura lite på GoPro-placering... På hakan borde funka. Vill ju få med mätarna/styret men inte sitta i vinden.
Vore roligt att programmera om ECU'n och ta bort fåniga 299-spärren i displayen. Googla........... går inte :( Ingen tycks ha hackat själva hastighetsmätaren.

Vilken är 'halast': kutsen eller skjutssadeln?

View attachment 383232

Glöm inte att polera hojen innan också ;)
Kutsen borde väl vara "halast" framförallt om du polerar den ordentligt med :) hehe
 
Det mest strömlinjeformade är en droppe. Därför ser cutsen ut som den gör på Hayabusa och SRAD-hojarna. Högre bak måste inte vara sämre för att få till droppform bakom föraren. Även skjutssadeln slutar i en spets.
Tveksamt om jag kömmer märka nån skillnad iof :D Lite lättare att komma bakåt och ner på tanken med kutsen kanske... :rolleyes:
 
Såg på senaste "Mythbusters" där dom byggde en droppformad kupol som dom satte på en hoj bara för att få ner bränsleförbrukningen och CO2 utsläppen, vilket dom lyckades med, så kanske är nått att tänka på om du ska upp i 300 ? (inte just utsläppen men strömlinjeformen) :hihi

Är ju ändå den fulländade formen...

Mythbusters-Car-vs-Motorcyc.jpg
 
540336_10150696291983564_23661992_n.jpg306252_10150753963068564_239774177_n.jpg
Det mest strömlinjeformade är en droppe. Därför ser cutsen ut som den gör på Hayabusa och SRAD-hojarna. Högre bak måste inte vara sämre för att få till droppform bakom föraren. Även skjutssadeln slutar i en spets.
Tveksamt om jag kömmer märka nån skillnad iof :D Lite lättare att komma bakåt och ner på tanken med kutsen kanske... :rolleyes:

Strömlinje formad bak behövs inte med 442 bakhjulhästar = 350,6kmh mätt med vbox tyvärr var inte rakan längre:tummenupp
 
bild-704155.JPG


Blev ett par fina mil idag, trots nåns okapacitet till att skruva fast en tank ;) Ett kopplingshandtag är ju inget..:banana
 
Strömlinje formad bak behövs inte med 442 bakhjulhästar = 350,6kmh mätt med vbox tyvärr var inte rakan längre:tummenupp
Jag har också sett 300+ på mätaren på Haybusa turbo för ca 10 år sen. Med skjuts! :D
Nu är tanken att klara ärliga 300 km/h med 280 hk mindre än så :)
Klarar du det med K9'an? ;)

Blev ett par fina mil idag, trots nåns okapacitet till att skruva fast en tank ;) Ett kopplingshandtag är ju inget..:banana
Kåtte=100+ hk jättevibrator. Klart att skit lossnar ;)

Übergixxern lever :)
 
Last edited:
Jag har också sett 300+ på mätaren på Haybusa turbo för ca 10 år sen. Med skjuts! :D
Nu är tanken att klara ärliga 300 km/h med 280 hk mindre än så :)
Klarar du det med K9'an? ;)

Kåtte=100+ hk jättevibrator. Klart att skit lossnar ;)

Übergixxern lever :)

Borde gå med rätt drevning :) när jag hade bakspeglar på busan gjorde det nästan 14 kmh i toppfart på 1,2 km så visst kan man få ner luftmotståndet så hjälper det mycket om man inte har effekten:tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top