SV 1000-tråden

Tog en 10w Motul...

Fanns en bra lista på olika oljor i någon tråd här eller på SOE. Väldig skillnad i "tröghet" mellan olika märken o oljor. Vissa 5w var lika trögflytande som andra 10w osv...
 
Hej alla.

Har startbekymmer.

Finns info här: http://www.sporthoj.com/forum/showt...eutrallampa-lyser-ingen-priming-av-bensinpump

Min fråga är:
Finns det någon SV 1000 ägare i "närheten" av Ljungby med omnäjd (typ Växjö, Halmstad, jpkg) som skulle kunna testa min ECU box? Dvs sätta in min ECU box och se ifall den startar. Ersättning i form av käk eller något annat bjuds.

Jag kan inte nu komma på något annat som kan vara felet.
 
Har du satt den i "Dealer Mode" och sett om du får någon felkod?

Har du verkstadshandbok och kopplingsschema? Finns annars här.

Lite för långt för att mötas och testa.
 
Last edited:
Har du satt den i "Dealer Mode" och sett om du får någon felkod?

Har du verkstadshandbok och kopplingsschema? Finns annars här.

Lite för långt för att mötas och testa.

Satt den i dealer mode. Det står enbart "Check" både innnan och efter i dealer mode. Så får således inte fram någon felkod (vilket hade underlättat betydligt)

Tack annars för infon med verkstadshandboken :tummenupp:)
 
Hej!

Någon som vet vart man kan få tag på nytt fäste om man vill ta bort sjutshantagen på en Sv1000s?
Fästet andvänds för att få fast den bakre limpan.
Har köpt en singelcuts på ebay men vill gärna motera bort handtagen med.

Mvh
Fredrik
 
Hej!

Någon som vet vart man kan få tag på nytt fäste om man vill ta bort sjutshantagen på en Sv1000s?
Fästet andvänds för att få fast den bakre limpan.
Har köpt en singelcuts på ebay men vill gärna motera bort handtagen med.

Mvh
Fredrik

Det följde med nytt fäste till min cuts. Har aldrig sett något löst fäste. Kanske måste såga av handtaget från originalfästet?
 
Ja man får kanske tillverka något eget fäste till den annars för jag har letat som bara den hela kvällen å inte hittat ett skit.
Borde gå att bocka någon plåt eller plattjärn och sätta där under tycker jag.
 
Ja man får kanske tillverka något eget fäste till den annars för jag har letat som bara den hela kvällen å inte hittat ett skit.
Borde gå att bocka någon plåt eller plattjärn och sätta där under tycker jag.

Ja,märkvärdigare än så behöver det inte vara.
 
Grattis till köpet.
Efter att ha vänt hojen rätt blev den ju riktigt snygg. Finns väl en hel del som känns annorlunda än FZ 6. Vad tycker du är mest ovant?
 
Tackar! Körställningen är mer framåtlutad, fotpinnarna sitter mycket högre upp/längre bak. Den är jobbigare att hantera i trånga lägen, mycket större svängradie.

Drog en längre repa igår och efter den känns det genast mindre konstigt. :-)

Nu är jag på jakt sidokåpor, hittat för ca 3500 lackade och klara. Lite dyrt kan jag tycka?
 
Tackar! Körställningen är mer framåtlutad, fotpinnarna sitter mycket högre upp/längre bak. Den är jobbigare att hantera i trånga lägen, mycket större svängradie.

Drog en längre repa igår och efter den känns det genast mindre konstigt. :-)

Nu är jag på jakt sidokåpor, hittat för ca 3500 lackade och klara. Lite dyrt kan jag tycka?

Ja, något under av smidighet i trånga utrymmen tycker ju inte jag heller att Sv:n är. Jag har lagt en del möda för att få snäll gasrespons och lyckats ganska bra men svängradien har jag inte kunnat göra något åt.:)

3500 för lackade och klara känns inte farligt dyrt tycker jag.
 
Vad har du gjort för att få bukt med gasresponsen? Den är ju hopplöst aggressiv. 1 mm på rullen och hojen ökar 1 rpm.

Jag har väl gjort i princip allt som är möjligt:D

Vissa saker har väl inte gjort så mycket men totalt sett har det blivit bra.

1. Justerat TPS
2. TRE-mod (Gjorde skillnad men märks bäst när man går från TRE-mod till inte TRE-mod)
3. Synkat insprutningen
4. Mappad PC3
5. Justerat vajerspelet till absolut minimum (Gjorde märkbar skillnad)
6. Kopplat bort O2-sensorn
7. Monterat "Throttle tamer" (längre slag på gasen i början av rörelsen) Gjorde stor skillnad
 
Är det Throttle Tamer som är den största märkbara modden? Jag menar, om man bara ska göra en av dom sju sakerna på din lista, är det TT man ska satsa på?

Ja, Throttle tamer är den största skillnaden. Den gör ju inget åt motorgången men det blir betydligt lättare för handen att dosera.

Sen självklart justera gasvajern optimalt då det ändå bör göras och inte kostar något.

Det finns beskrivningar på nätet hur man gör TRE-modden själv för någon krona om inte det redan är gjort. (Jag fick min TRE-mod på köpet så att säga då jag köpte växellägesindikatorn)

Att kontrollera/justera TPS kostar ju heller inget men ger nog inte så mycket.
När jag kollade synkningen av insprutet så var allt OK så det gav ju inget i mitt fall.
Mappad PC3 kan ge en hel del om den mappas för att vara mjuk. Jag har provat ett par olika mappar och jag har en som ger mest effekt som jag ändå ratat för den som är gjord i bänk för att den ger ett mjukare svar.
Att koppla bort O2-sensorn är det senaste jag gjort. Kostar inte många kronor ( inget alls om man bara knipsar kabeln till ECU) men jag märker ingen direkt skillnad.

Throttle tamer, justering av gasvajern samt en TRE-mod tror jag att du kommer att märka stor skillnad av.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top