SV 1000-tråden

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Geggmoppe
Jag petade på en tand mindre fram(16t) tillsammans med två till bak(42t) och det är inga problem med org.längden på kedja. Det skulle nog kunna tänkas gå på ett 43 tänder bak också.
Ca-måtten är ju en tand fram = ungefär tre bak.
Omdrevningen måste vara en av de bästa sakerna jag gjort för hojen.

Det är skyddet mot svingen som framförallt slits hårdare med mindre framdrev, ett 14t skulle jag nog undvika.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Trevligt, då antar jag att jag får skjuta fram bakhjulet så gott det går och sedan trä/snurra av kedjan från drevet? Ska passa på att montera min speedohealer också.
 

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Tjäna!

Har väl glömt att typ säga hej i tråden..
Hittade mig en -03 på Blocket som jag slog till på. Har haft 2st TL1000S på 90-talet och sedan haft ett gänga olika hojar men har saknat motorkaraktären på v-twinen :)
Har precis finjusterat allt och mappat den hos Anderson Turbo och nu går den perfekt :yoparty:yoparty:yoparty
 

Bifogat

  • bild (1).jpg
    bild (1).jpg
    237.2 KB · Visningar: 190

Djimmy

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
2003 Suzuki sv1000s
Tja ny på sidan från idag :)
Har letar runt lite men utan resultat
Var kan man köpa en TRE-mod till min
Suzuki sv 1000s de är en 03a
Tack för hjälpen i för hand
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Ort
Småland
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
Har hittat felet och uppdaterat tråden i mekforumet

Jag måste även tacka BJN, som testade ecu boxen. :tummenupp

Sen.....har nu min neutrallampa gått sönder. Går det byta en ledlampa? Ser nästan omöjligt ut när man kikar på det då lampan ser integrerad ut.

Och så var även neutrallampanproblemet löst. Den aktiveras genom jord och det visade sig att det var blinkersreläet (som startar neutrallampan) var sönder. Det byttes och nu funkar allt :)
 

Lajto

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Kungsholmen
Hoj
Suzuki sv1000n - 04
Hej alla!

Jag köpte en sv1000n 04'a i början av säsongen men var tyvärr med om en olycka strax efteråt då jag bröt benet. Kylaren rök, styret + lite andra smågrejer som nu är åtgärdat (hoppas jag, ska provköra imorgon).. undrar dock vid vilken temperatur er kylfläkt går igång? Jag drog igång hojen idag i garaget efter bytet av kylaren och lät den stå på tomgång till 106 grader utan att fläkten gick igång? Tänker om termostaten eller något annat är sönder? Fick också bara in ca 1L glykol och inte dem ca 2L som kylaren och allt ska rymma? Antar det kanske är luft i systemet... prövade att luta/vicka på hojen och vid ett tillfälle rann det ner men sen hände inte så mycket mer. Tacksam för svar!

Mvh Danne
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej alla!

Jag köpte en sv1000n 04'a i början av säsongen men var tyvärr med om en olycka strax efteråt då jag bröt benet. Kylaren rök, styret + lite andra smågrejer som nu är åtgärdat (hoppas jag, ska provköra imorgon).. undrar dock vid vilken temperatur er kylfläkt går igång? Jag drog igång hojen idag i garaget efter bytet av kylaren och lät den stå på tomgång till 106 grader utan att fläkten gick igång? Tänker om termostaten eller något annat är sönder? Fick också bara in ca 1L glykol och inte dem ca 2L som kylaren och allt ska rymma? Antar det kanske är luft i systemet... prövade att luta/vicka på hojen och vid ett tillfälle rann det ner men sen hände inte så mycket mer. Tacksam för svar!

Mvh Danne

Min kylfläkt går in vid 106°. D v s jag brukar kunna se upp till 106°C men sen inte högre.

Beträffande mängden: Har den varit helt tömd? Om avtappningspluggen inte varit öppen så finns säkert en del vätska kvar.
 

pelle plattfot

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Alvesta
Hoj
Suzuki SV1000n 04
Ja då var man med SV då.
Det blev en röd 1000n från 04 med GPR pipor som rullat 1710 mil.
Känns riktigt gött att få köra originalet. Körde en kopia innan. Hyosung GT650 som dock gick riktigt bra den med.
 

Lajto

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Kungsholmen
Hoj
Suzuki sv1000n - 04
Ok tack, får se om fläkten går igång nu snart när jag ska ut och testa. Återkommer med resultat eller andra eventuella fel som säkert dyker upp : )

Den har varit helt tömd Yes men kom på att jag faktiskt fyllde på ca 1L för någon vecka sen när jag började skruva.. hade förträngt det bara.

Drive safe!
 

Lajto

Ny medlem
Gick med
13 May 2012
Ort
Kungsholmen
Hoj
Suzuki sv1000n - 04
Ok tack, får se om fläkten går igång nu snart när jag ska ut och testa. Återkommer med resultat eller andra eventuella fel som säkert dyker upp : )

Den har varit helt tömd Yes men kom på att jag faktiskt fyllde på ca 1L för någon vecka sen när jag började skruva.. hade förträngt det bara.

Drive safe!

Då var det provkört, inga problem med kylaren och tempen höll sig kring 87-90 vid körning. Kom som mest upp i 102 nere i garaget men ingen fläktspinn ännu.

DOCK märkte jag att det 'klickar' lite lätt från frambromsen vid inbromsning och det verkar som att höger bromsok ligger på skivan. Någon som vet vad det felet kan vara? Lossade på oket och tog ur klossarna, rengjorde med en blöt handduk vid kolvarna och visst blev det märkbart resultat men fortfarande klickljud och klossen ligger emot alldeles för hårt fortfarande. Skivan + oket var alldeles för varmt för att ta i om man jämförde med andra sidan där det inte vara några problem att sätta handen..
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Jag skulle nog titta på om skivan var rak är de samma skiva som satt på när du gick omkull?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top