Ktm 530 exc-r/smc

En fråga angående att byta Cdi box mellan Sx å Exc... Hört att folk gjort de, eller är det bara snack???? Dvs. tar en Sx cdi box på en Exc för mer drag....
Bra / dåligt???
 
Last edited:
hej igen!
kollar lite på drev och kedja nu.. Jag har 15/49 drevning nu, är detta till att forsätta köra med eller någon annan drevning som passar bättre för motard körning? en annan fråga, hur vet man hur lång kedjan är när man handlar? står 118 rullar på en jag kollat på men vet inte hur långt de är? mätte den jag har nu den var ca 190..

/axel
 
hej igen!
kollar lite på drev och kedja nu.. Jag har 15/49 drevning nu, är detta till att forsätta köra med eller någon annan drevning som passar bättre för motard körning? en annan fråga, hur vet man hur lång kedjan är när man handlar? står 118 rullar på en jag kollat på men vet inte hur långt de är? mätte den jag har nu den var ca 190..

/axel

Kör med 15/42... Du har ju utväxling för skogen ju....
De där me antal länkar på kedjan kan du kolla här... http://www.gearingcommander.com/
Bara mata in märke å modell å vilken utväxling du vill ha å hur fort den går ....
 
hallå!

har bytat drivpaketet nu och drevade om den, känns som den går lite jämnare på växlarna nu med, börjar inte hoppa o tramsa sig om man håller jämn gas lite längre sträcka, dock är den fortfarande glad för att äta däck, så får nog byta storlek eller märke, för de känns som den slöar ner när den går emot, men de blir nog till våren, blir nog inte så mycket mer köra i år om inte vädret blir riktigt fint någon dag,, tack för hjälpen..
 
hallå!

har bytat drivpaketet nu och drevade om den, känns som den går lite jämnare på växlarna nu med, börjar inte hoppa o tramsa sig om man håller jämn gas lite längre sträcka, dock är den fortfarande glad för att äta däck, så får nog byta storlek eller märke, för de känns som den slöar ner när den går emot, men de blir nog till våren, blir nog inte så mycket mer köra i år om inte vädret blir riktigt fint någon dag,, tack för hjälpen..

Är du säker på att det inte fattas en distans mellan navet och drevet?
Kolla en sprängskiss och du förstår vilken jag menar ....
 
Konstigt :dummer
Jag bytte bakdrev för några veckor sedan och då satt det en distans som passade perfekt mot navet, mellan drevet och navet .... :va
 
inte det gamla drevet du glömde ta bort? ;-) nä men någon har skrivit
innan att de också har någon distans så finns säkert som extra tillbehör kanske
 
Bakhjul från en LC4?

Det var orginaldrevet på orginalfälgen ...

Men kan man inte sätta på en ryckutjämnare från en LC4 eller liknande, eller är det en sådan som saknas ?
 
Fick handlat mig en KTM 450 exc -10 i helgen!

Har två saker jag funderar på. Tänkte flytta över hjulen från min gamla exc 450 -03. Måste jag flytta över bromsskivorna eller kan jag använda -03:ans skivor på -10:an?

Kan man slänga på ett 15t drev fram eller blir de för tight? Ska gå som enduro om det spelar roll.

/Johan
 
Det är samma storlek på skivorna så dom behöver du inte byta.
 
hallo!

Nu närmar sig våren, har en fundering, min 530 har gått kring 70h, vad man har läst och hört sig för så klarar den ett par timmar till innan man behöver tänka på kolvbyte och så, men hur vet man att de är dax? kör man bara på rekomenderade timmar eller man kan se/höra på motorn när de är dax?
Isåfall skulle man ju tagit tag i de nu innan de är dax för säsong och man står där utan hoj för att motorn har rasat..

mvh
Axel
 
hallo!

Nu närmar sig våren, har en fundering, min 530 har gått kring 70h, vad man har läst och hört sig för så klarar den ett par timmar till innan man behöver tänka på kolvbyte och så, men hur vet man att de är dax? kör man bara på rekomenderade timmar eller man kan se/höra på motorn när de är dax?
Isåfall skulle man ju tagit tag i de nu innan de är dax för säsong och man står där utan hoj för att motorn har rasat..

mvh
Axel

Har en som gått 120h å en som gått 150h.... Inge kolvbyte ännu å inte planerat heller....
 
okej.. då är de bara o fortsätta byta olja o filter ett tag till, kolla ventilerna då och då.. Men finns det något knepp annars så man vet att de är dax? Eller De är full service när det rasar bara?
 
okej.. då är de bara o fortsätta byta olja o filter ett tag till, kolla ventilerna då och då.. Men finns det något knepp annars så man vet att de är dax? Eller De är full service när det rasar bara?

Service är viktig å sen gäller de att lyssna kolla hur magnet pluggen till oljan ser ut.... Börjar den låta å gå sämre så är de hög tid å kolla igenom motorn...
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top