Frågor man vågar ställa

Är det lagligt att det finns hela filmer på youtube?

Finns många klassiker som cannonball run, convoy och the crow.
 
Är det lagligt att det finns hela filmer på youtube?

Finns många klassiker som cannonball run, convoy och the crow.

Det är lagligt sålänge Google tar bort dem när de som äger rättigheterna ber om det såvitt jag förstått det hela.
 
Är det lagligt att det finns hela filmer på youtube?

Finns många klassiker som cannonball run, convoy och the crow.
Prova att rapportera filmen om dom stör dig mycket.

Det är bara rättighetsinnehavaren som kan tillåta/neka visning, så det är dit du får vända dig för att ta reda på om det är lagligt eller inte.
 
Prova att rapportera filmen om dom stör dig mycket.

Det är bara rättighetsinnehavaren som kan tillåta/neka visning, så det är dit du får vända dig för att ta reda på om det är lagligt eller inte.

Ser absolut ingen anledning att rapportera det, undrade bara om det var lagligt med tanke på allt bråk om fildelning mm.

Ska kolla das boot nu..
 
Det är lagligt sålänge Google tar bort dem när de som äger rättigheterna ber om det såvitt jag förstått det hela.

Är nog ganska säker på att det i rättigheterna står att det är förbjudet att visas så.
Men vart dessa går att läsa det vetifan.

Är ju ett märkligt problem det där med immateriellrätt och upphovsrätt.

Jag kan ju egentligen rent tekniskt hävda in absurdum att det stod minsann ingenstans på den där filmen jag laddade ner från TPB att det inte var upphovsrättsägaren som delade ut den.

I vilket fall som helst så är det inte olagligt att se en film på youtube.
Det är väl inte ens olagligt (i sverige iaf) att ladda ner en film.

Dela ut den däremot..
 
Är Fredde i Solsidan baserad på Starstriker?
 
Jag gillar äppelmos.
Här i sthlm växer många äppelträd på allmän mark.
Jag har således oändlig tillgång på äpplen och kan göra egen äppelmos.
Att koka äpplena är lätt, men det är så förbannat tidsödande att pressa råmoset genom en vanlig kökssil.
Jag söker alltså något i stil med en gigantisk vitlökspress, men utan kolvspel.

Jag har inte sett något liknande till salu någonstans och har ingen aning om var jag skall börja leta.
Snälla SH jElp!
 
Jag gillar äppelmos.
Här i sthlm växer många äppelträd på allmän mark.
Jag har således oändlig tillgång på äpplen och kan göra egen äppelmos.
Att koka äpplena är lätt, men det är så förbannat tidsödande att pressa råmoset genom en vanlig kökssil.
Jag söker alltså något i stil med en gigantisk vitlökspress, men utan kolvspel.

Jag har inte sett något liknande till salu någonstans och har ingen aning om var jag skall börja leta.
Snälla SH jElp!

tillsatt-potatispress_653400.jpg Potatispress kanske? Eller för stora hål?
 
Jag gillar äppelmos.
Här i sthlm växer många äppelträd på allmän mark.
Jag har således oändlig tillgång på äpplen och kan göra egen äppelmos.
Att koka äpplena är lätt, men det är så förbannat tidsödande att pressa råmoset genom en vanlig kökssil.
Jag söker alltså något i stil med en gigantisk vitlökspress, men utan kolvspel.

Jag har inte sett något liknande till salu någonstans och har ingen aning om var jag skall börja leta.
Snälla SH jElp!

Eppelmous ska ju haa lite klump-arr! (ståkkålmska)
 
View attachment 372472 Potatispress kanske? Eller för stora hål?
Jo potatispress är åt rätt håll, men även de har för mycket kolvspel. Stora mängder blow-by sänker effekten vettu.
Och med tanke på att varvtalet kommer hållas ganska lågt hade jag nog siktat på något större cylindervolym för mer att få tillräcklig effekt.
Eppelmous ska ju haa lite klump-arr! (ståkkålmska)
Men inte gärna kärnhus, kvistar och skal...
 
Jo potatispress är åt rätt håll, men även de har för mycket kolvspel. Stora mängder blow-by sänker effekten vettu.
Och med tanke på att varvtalet kommer hållas ganska lågt hade jag nog siktat på något större cylindervolym för mer att få tillräcklig effekt.Men inte gärna kärnhus, kvistar och skal...

Skala och klyfta, koka dem varsamt tills äpplena förlorar känslan av att tillhöra sig själva och uppgår i mosets liderliga, gemensamma tillstånd. Så brukar jag göra :ernst
 
Jo potatispress är åt rätt håll, men även de har för mycket kolvspel. Stora mängder blow-by sänker effekten vettu.
Och med tanke på att varvtalet kommer hållas ganska lågt hade jag nog siktat på något större cylindervolym för mer att få tillräcklig effekt.Men inte gärna kärnhus, kvistar och skal...

150862839_3.jpg En insats från en pastagryta kanske man kan göra nåt med? Bara hitta på nåt fiffigt sätt att pressa igenom äpplena.
 
Jag gillar äppelmos.
Här i sthlm växer många äppelträd på allmän mark.
Jag har således oändlig tillgång på äpplen och kan göra egen äppelmos.
Att koka äpplena är lätt, men det är så förbannat tidsödande att pressa råmoset genom en vanlig kökssil.
Jag söker alltså något i stil med en gigantisk vitlökspress, men utan kolvspel.

Jag har inte sett något liknande till salu någonstans och har ingen aning om var jag skall börja leta.
Snälla SH jElp!

Det heter passagevagga. Här kan du läsa hur du gör: http://husmorsskolan.blogspot.se/2010/08/koka-appelmos.html

Vet inte var du kan hitta prylen dock, men jag vet att mormor hade en sån så de finns på riktigt... fråga på någon kökspryttelbutik efter det så kanske de kan beställa hem om inte annat
 
Det heter passagevagga. Här kan du läsa hur du gör: http://husmorsskolan.blogspot.se/2010/08/koka-appelmos.html

Vet inte var du kan hitta prylen dock, men jag vet att mormor hade en sån så de finns på riktigt... fråga på någon kökspryttelbutik efter det så kanske de kan beställa hem om inte annat



Finns bilder på google om man söker på passervagga. Järnia ska ha o sälja också hittade jag, säkert finns det på Cordon Bleu med. Skulle kunna tro att typ Rusta har också på rätt säsong. Eller de större matmarknaderna typ Ica maxi.
 
En fråga som jag har funderat länge på är om det finns något tråkigare än att städa lägenheten?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top