jpe70
Twinverkstan
Nä, men det är ju några stycken med i bild.Men det där är ingen APA!
För den som gillar Ducati också så kan jag säga att ja, den röda är en Panigale...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä, men det är ju några stycken med i bild.Men det där är ingen APA!
Att hydraulvätskan är svart kommer du nog inte ifrån, mer än tillfälligt. Men det kan givetvis vara värt att byta ändå om du inte vet hur gammal den är. Du kan ju också, om du ändå ska plocka isär vissa delar, passa på att byta packningen i slavcylindern till kopplingen då denna brukar ge med sig med tiden.
I övrigt - grattis till en trevlig hoj.Hade själv en -02 under sex säsonger (fast standardmodellen utan Öhlins och sådant).
Angående kopplings slir så snackade jag med en kille på nordimotor i umeå. Eftersom jag är novis på märket fick jag några tips.
Det var flera som haft problem med slirande kopplingar och bytt korgen, lameller mm .
Det sitter en ventil till kopplingen med någon vaccum historia som gör att kopplingen inte ligger an fullt när man motorbromsar.
Om man märker att hojen börjar slira vid påslag brukar det vara den som strular, pluggar man den så funkar det menade han.
Mvh
Låter lång sökt, har man 98-00 så bör man uppgradera kopplings korgen till en nyare 01-> annars köpa kitet på af1racing.
Sen det viktigaste av allt!!!!, kör med rätt olja!, Q8 SBK racing oljan , eller Motul olja funkar kallas!, även med Bigbore!
Ingen som har något tips om handtagsbyte?
angående kopplingslir så köpte jag barnett koppling från england, kör motulolja och det funkar kalas sedan bytet! Har även fixat nya bromsskivor från kina som jag kört bana och gata med i två år nu. Kostade ca 2300:- med frakt för 2st. Var liknande priser på kopplingen vill jag minnas.
Är det någon här som vet hur nya tuonon är att skjutsa på? Eller köra för den delen?
Hej!
Vad rekomenderar ni vid läckage i slavcylindern för kopplingen: byte till annan eller packningsbyte?
Som det är nu får jag fylla på med jämna mellanrum.
(hoj: rsv mille -02)
...Tuono gen2 är gjord för bus, ... har bara skjutsat en på den hon va typ 1.8m lång normal byggd det funkade bra tyckte jag, framhjulet vart lite lättare men annars funkade det bra... vet inte riktigt hur hon tyckte det funkade(skjutsade en tjej på möhippa så det va lite hemligt
).
Jepp, ny-nya menade jag.
Ja...Är det någon här som vet hur nya tuonon är att skjutsa på? Eller köra för den delen?
Inte bara det, man fnissar varje gång man är ute och kör dessutom...Annars ärTuono att rekommendera, fnissar varje gång premien ska betalas.![]()

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |