Husaberg-tråden

Tycker det känns lite trist, det där är väll i stort sett KTM hojar med blågul plast? Tur att ja köpte min 570 när ja gjorde det. "Den sista i sitt slag", känns vemodigt.

501:an verkar ju dock ganska hårig, 60 hk enl fastbikes :tummenupp.
 
501:an verkar ju dock ganska hårig, 60 hk enl fastbikes :tummenupp.

59hk i polarens 650 me helakra, 48hk i en 570 me slipon hos en i gänget... Effekten räcker klart till i 570in men när ja provkörde en i somras saknade ja vridet, va rätt ordentlig skillnad mot min 650... En annan polare köpte en 525a me väldigt få timmar på mätarn men den va ju tvärdöd i botten... Nu busar ja iofs endast gata å karaktären e en vanesak, men ja håller bottenpulver högre än toppeffekt...
 
59hk i polarens 650 me helakra, 48hk i en 570 me slipon hos en i gänget... Effekten räcker klart till i 570in men när ja provkörde en i somras saknade ja vridet, va rätt ordentlig skillnad mot min 650... En annan polare köpte en 525a me väldigt få timmar på mätarn men den va ju tvärdöd i botten... Nu busar ja iofs endast gata å karaktären e en vanesak, men ja håller bottenpulver högre än toppeffekt...

I och med det går det väll att få ut uppåt 70-80 häst ur nya 501:an :brynad hittade en ganska hårig 570 på smj, nått 650 kit eller vafan han hade på´n, typ 68 häst :yoparty

*Edit: http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?127380-TORQUE-MONSTER-RACING-2011-Husaberg-FS665
 
Någon som råkat ut för ramlagerhaveri på 650? Min började skramla lite på kopplingssidan idag då vi var ute och åkte. Rev kopplingskåpan ikväll och märker att jag har ett axiellt spel på ca 3mm då jag drar i primärdrevet :huvet
Hojen har gått 14h så det var ju inte direkt vad man väntade sig :mad:
 
Någon som råkat ut för ramlagerhaveri på 650? Min började skramla lite på kopplingssidan idag då vi var ute och åkte. Rev kopplingskåpan ikväll och märker att jag har ett axiellt spel på ca 3mm då jag drar i primärdrevet :huvet
Hojen har gått 14h så det var ju inte direkt vad man väntade sig :mad:

Man har alltid ett axiellt spel, det börjar bli farligt när du märker av radiella spel. Utgående axel har mycket lite att göra med ett ramlager.
 
14h totalt.... Jo vet att det ska vara ett litet spel men nu är det i storleksordningen 2mm (med skjutmått).
Mahhbechh: Vart fick du utgående axel ifrån? Kanske var otydlig men det är alltså vevaxeln som glappar ca 2mm.
 
Någon som råkat ut för ramlagerhaveri på 650? Min började skramla lite på kopplingssidan idag då vi var ute och åkte. Rev kopplingskåpan ikväll och märker att jag har ett axiellt spel på ca 3mm då jag drar i primärdrevet :huvet
Hojen har gått 14h så det var ju inte direkt vad man väntade sig :mad:

Nu låter de ju inte som de e de felet i detta fall men de e inte helt ovanligt att muttern te primärdrevet lossnar me skrammel som följd...
 
Nu låter de ju inte som de e de felet i detta fall men de e inte helt ovanligt att muttern te primärdrevet lossnar me skrammel som följd...

Jo har fått det tipset tidigare också och det verkar som felet är hittat :yoparty
Var lite lurigt dock då det i mitt fall inte var muttern som var lös utan drevet. Dom måste ha glömt att momentdragit den från fabrik utan det var bara loctiten som höll den, men den satt HÅRT. Krysskilen är väck men resten ser ut att ha klarat sig. Shimsade kilen och drog åt och då verkar allt vara ok :D
Har beställt lite nya grejer nu men så fort jag fått hem dom ska jag skruva ihop och testa.....
 
Hejsan! Kör en husa 570 -11 och funderar på bästa sättet att få lite mer pulver. Hade 650:n innan och känner saknaden av det lilla "extra" Hojjen är i stort sett orginal och utan system. System blir det till nästa år. Finns det något man kan göra med orginalsystemet får att få det något bättre. sitter det något stopp i etc? sen har jag tittat på dna - filter... värt? och vad ger det? finns en uppsjö av slipons och system. Fastnat för zards slip, något som ger någon märkbar effekt ökning eller måste man slanta stort och slänga på acra?
 
Hejsan! Kör en husa 570 -11 och funderar på bästa sättet att få lite mer pulver. Hade 650:n innan och känner saknaden av det lilla "extra" Hojjen är i stort sett orginal och utan system. System blir det till nästa år. Finns det något man kan göra med orginalsystemet får att få det något bättre. sitter det något stopp i etc? sen har jag tittat på dna - filter... värt? och vad ger det? finns en uppsjö av slipons och system. Fastnat för zards slip, något som ger någon märkbar effekt ökning eller måste man slanta stort och slänga på acra?

Jag har ett system som jag ska kränga.
Doma burk och annat märke på rören.
Det är en kille i uppsala som har kört supermoto vm med det.

Det ska vara utprövat för att ge så mycket effekt som möjligt.
Det gav mer än akrat.

Kolfibern har en skada som du ser på bilden.

Men jag tycker att det låter för mycket.ImageUploadedByTapatalk1345441354.248795.jpg

ImageUploadedByTapatalk1345441374.431283.jpg
 
Högst intressant! Hade Doma system på 650:n med, dom är rätt kända för att låta mycket. Skadan kan jag ta, nu är ju frågan hur högt är högt och vad du vill ha för grejerna?
 

Jag kör inte fort nog att motivera 6k i bromsar riktigt än ;) Den lokala Ducce shoppen borde nog ha en bromspump och nått gammalt ok från nån ducce som man borde kunna övertyga om att montera ;) Annars tror jag på ett LC4 SM 4 kolvs ok på ebay med tillhörande bromspump kommer va en bra budgetlösning ;)
 
Jag kör inte fort nog att motivera 6k i bromsar riktigt än ;) Den lokala Ducce shoppen borde nog ha en bromspump och nått gammalt ok från nån ducce som man borde kunna övertyga om att montera ;) Annars tror jag på ett LC4 SM 4 kolvs ok på ebay med tillhörande bromspump kommer va en bra budgetlösning ;)

Bra bromsar kan man alltid motivera :D
Jag har 3 beringer ok liggandes i källaren :D
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top