mada
Medlem
Husabergtråden
............,
............,
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Husaberg supermoto ställ köpes!
d nyare vita/blåa!
Har köpt mig en husaberg fs650e och ska snart besikta den men undrar vad ni andra har gjort inför besiktning. för som den står nu så e de Akrapovic helsystem med rätt bestyckning, när ja byter till original systemet kommer den då att få antingen för mycket luft eller för mycket bensin? Jag fick med en hel del grejer och i en låda så hitta jag en metall platta som troligtvis ska sitta under luftfiltret som nån slags strypning. Ska man sätta dit den plattan eller funkar det bara med original systemet?
Sedan har jag inger tändningslås på hojen att när man ska kolla lampor m.m så måste man starta hojen, är det något som besiktnings männen kan gnälla över?
Någon som kan posta en bild på en husaberg i besiktnings skick?
Dagens kopplingsfråga, ja jag vet att jag är slö o meka, men snubblade över något amerikanskt husa forum där dom hävdade att det var dåligt att prova kopplingen genom att peta i 1'an o försöka rulla bakhjulet.... Kan det stämma ?
Det låter som ett dåligt test om du vill se om kopplingen slirar i alla fall..
Blir ju bra mycket större krafter under körning.
Men jag kanske missuppfittade?
Vill mest se om den kopplar urJag har i min enfald bara petat i ettan och försökt snurra på bakhjulet... Det vill jag minnas funkat på sporthojjar...
Svårt att se varför det inte skulle gå så länge lamellerna inte kletat ihop. Att det skulle vara skadligt får jag inte ihop över huvud taget!
Ja, funderar på om dom klibbat ihop... Verkar funka o snurra, dock trögt på 2an![]()
Jag håller på o debuggar kopplingen efter 100h renoveringen som inkluderade glykol på fel ställen i motorn...
Tycker jag gjort rent lamellerna ordentligt efter glykolfadäsen dock..
Uj..
Om de sitter ihop borde det gå lättare att snurra på högre växel, när jag ställt ventilerna har jag snurrat bakhjulet med 6'an i för att hitta läget.
Du får provstarta den så märker du väl om det driver lite med kopplingen i.
Mmm.. får se när det töat av lite och man fått undan allt bråte som står ivägen just nuTror det kan bli semidåligt o starta på is med grusdäcken om det inte går o lägga ur växeln
![]()
Tja! Jag har precis gått och köpt mig FS650E-05, men den ska besiktigas nu i vår. Frågan lyder: Måste jag ha backspeglar? Jag ser inte en tillstymmelse av något backspegelfäste, och fick inga speglar med heller för den delen.![]()
Ja tydligen.. Har nu strypt den med. Endast barmark och solsken som saknas!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260937-Ska-besiktiga-huliganhojen
Tja! Har du artikelnumret till trottelstoppet till hands?
![]() |
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
![]() |
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
![]() |
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
![]() |
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
![]() |
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
![]() |
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |