Husaberg-tråden

Stoppet är nog samma iaf.. okey jag får kolla med mör, det är ju nära och bra.
Dem kanske har någon billig backspegel man köpa också.. sen är det fan bara att boka besiktning!


Nej tyvär jag var inne hos mör i södertälje de gav mig en. Hör efter om de har nå fler, tror den skulle kosta 5:- eller nått. :D

Jag vet inte om det är samma förgasare på -05an som -06an?
 
Tips på vilken sorts packningsilikon jag kan använda mellan blockhalvorna..? 450 -04:a
 
Var beställer ni era reservdelar? Bor i Gbg-området och vet inte riktigt om jag tycker om Stibix i Borås, någon som har mycket erfarenhet från dem?
Vilka är billigast osv...
 
Re: Husabergtråden

Lika svindyrt över allt?.. ^^

Inte riktigt... Kan varmt rekommendera ktmversand.de med frakt på 20€. Klart prisvärt alternativt men du behöver art nr för ktmprylar! Karlströms är annars suveräna att ha att göra med o webshopen är kalas med fiche! Sedan finns också Lelles MCs husawebshop men de har väl inte alltid erbjudit klanderfri kundservice...
 
Har köpt mig en husaberg fs650e och ska snart besikta den men undrar vad ni andra har gjort inför besiktning. för som den står nu så e de Akrapovic helsystem med rätt bestyckning, när ja byter till original systemet kommer den då att få antingen för mycket luft eller för mycket bensin? Jag fick med en hel del grejer och i en låda så hitta jag en metall platta som troligtvis ska sitta under luftfiltret som nån slags strypning. Ska man sätta dit den plattan eller funkar det bara med original systemet?
Sedan har jag inger tändningslås på hojen att när man ska kolla lampor m.m så måste man starta hojen, är det något som besiktnings männen kan gnälla över?

Någon som kan posta en bild på en husaberg i besiktnings skick?

Besiktigade min förra veckan och gick genom utan anmärkning. Standard att tänka på är musöron, alla ljus, tuta (jag körde clowntuta), reggplåtsbelysning (vitt sken på plåt EJ bakåt), reflex under skylten, fungerande lampindikator för helljus. Jag safe'ade och tog bort min doma pipa o satte dit original samt förlängde reggplåten likt original så den tydligen var synlig bakåt (tror det är lutning på max 10 grader underkant o max 30 överkant?). Strypningarna sket jag i men han provkörde inte i kylan heller. Vinkla ner halvljuset max för det kan dem grina lite på. Som alltiid beror allt på hur nitisk gubben är men alltid säkrast att det finns så lite som möjligt att slå ner på. Mer chans till överseende om det bara är nån enstaka detalj att klaga på. Good luck!
 
Var beställer ni era reservdelar? Bor i Gbg-området och vet inte riktigt om jag tycker om Stibix i Borås, någon som har mycket erfarenhet från dem?
Vilka är billigast osv...

Jag beställer det mesta hos Karlströms, går snabbt och smidigt oftast. Husabergdelar eller vad den heter som hamnar hos lelle har ganska schyssta sprängskissscheman om man letar artnummer osv. Är det dyrare prylar kan det vara värt att kolla tyska ebay. Cheers!
 
Någon som vet vad det kan vara för fel eftersom jag inte har kompression, är decompen felinställd? och hur ställer man in den rätt isf?

känns nämligen som att man kickar en moppe och så ska det inte vara:va
 
Nu lever min gamla -08 igen efter 2 års väntan i garaget ;) Sakta men säkert så har den blivit hel igen så igår provåktes nya 380cc kittet och det känns bra, ska bara hitta en skog och åka lite i. '

Nu är frågan, jag har lite motarfälgar till min Fe, men bak tar kedestyraren i däcket och bromsskivan tar i piggen som håller fast okej. Tanken var att handla sig en motardsving och byta till, kan det vara rätt väg ?
 
Sving behöver du inte byta,jag har kört med 5" fälg utan problem.Bort med alubiten runt styraren och se till att ha skruvar som inte är längre än nödvändigt alt istoppade "från insidan" så funkar det.Bromsskivan sitter exakt lika på motardhjulet så där måste det vara något annat du strulat till.Fel distans?
 
Ja, jag spånade på nått sånt, får ge mig på det ikväll helt enkelt.

Bromsskivan känns mest för stor, men jag har säkert snemonterat nått, den sitter rätt i bredd tycker jag. Får gå ut en vända i garaget och prova igen ;)
 
Sving behöver du inte byta,jag har kört med 5" fälg utan problem.Bort med alubiten runt styraren och se till att ha skruvar som inte är längre än nödvändigt alt istoppade "från insidan" så funkar det.Bromsskivan sitter exakt lika på motardhjulet så där måste det vara något annat du strulat till.Fel distans?

Såja, det satt en distans mellan nav och bromsskiva. Nu sitter fälgen som gjuten, inte med mycket plats över dock ;)

Vart får man tag på vettiga axeldistanser till en -08 fram och bak, visst sålde KTM ett färdigt kit ? Dom jag har funkar inte riktigt ;)
 
Tja!

Har en fs650e 2006 motard.

Min ljuddämpare sjunger på sista versen...

Har sett att vissa ktm:er har annan bakplast och en pipa på var sida.
Finns det något sådant kit som passar husan någorlunda?
Eller blir det att plasta och svetsa ?

Kör lite på sturup bla med den, så den måste klara 95dB i förbifart med.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top