Xyrons Gsxr ska överladdas

fan nu börjar man få lite prestations ångest ;) (första tävlingen om 2 veckor ;))
riktigt fina tider grattis. grattis till dom fina siffrorna i bänken ochså :yoparty
 
Med 60-fotare kapade med 0.2 sekunder (som du kommer att hitta om du är aggressiv och vågar offra lameller) hyvlar du av ytterligare 0.3 sekunder på 402.

Offra lameller är ingen fara, det finns ju de som lever på att tillverka dem...
Det gäller bara att träna, träna och träna lite till så jag hittar exact rätt läge med kopplingen och trottel.
 
Ska du köra nåt i fällfors på tävlingen imorrn/lörd/söndag?
Är uppe på snabbvisit i helgen.

Not sent from an iProduct...
 
kom hit o kläm en kall
titta på turbohojjen o sparka däck
 
Då var första haveriet ett faktum....
Tok knackar från toppen, inge metall i oljan... så hoppas på nått billigt som farit..
Nu hämta öl och ut i garaget....:crash
 
Då var första haveriet ett faktum....
Tok knackar från toppen, inge metall i oljan... så hoppas på nått billigt som farit..
Nu hämta öl och ut i garaget....:crash

Lät ju inte bra, hoppas det är något enkelt och billigt. Tur att du upptäckte det nu och inte sedan en ventil ramlat ner i vevhuset och en kolv och stake kommer ut och kollar vem f-n det är som kör egentligen...;)
 
Ett knaster till en av insugsventilerna som halvt klivit ur sitt läge. frågan är varför och hur?
Jag har rättat till knastret men frågan är om det händer igen, om man ska lyfta ur motorn och ta lös toppen för att byta ventil och knaster. eller bara montera ihop igen och köra...?
 
Har dock för mig att shimsen var märkta 1.20 där och det finns väll inte tunnare att få tag i?... Frågan är om ventilen tagit i kolven iaf och blivit krokig?...
Börjar kännas lika bra att ställa av för denna säsongen och riva allt.. :brinnerup
 
Har dock för mig att shimsen var märkta 1.20 där och det finns väll inte tunnare att få tag i?... Frågan är om ventilen tagit i kolven iaf och blivit krokig?...
Börjar kännas lika bra att ställa av för denna säsongen och riva allt.. :brinnerup

Nja, satt inte ventilen helt löst så vågar jag nog säga med 100% att den inte är krokig. Dessutom hade den låtit bra mycket mer på tomgång om du hade en krokig ventil som låg och slamrade mot ventilsätet. Ihop med skrotet och provstarta. Låter den konstigt och går konstigt då kan du nog fundera på att parkera den för säsongen.
 
Det har hänt mig med en gång. Då berodde det på artt när jag lyfte toppen så höll jag den inte i våg hela tiden.
Det gjorde att en ventilkopp gled ut lite och ventilshimset gled åt sidan.
När toppen senare återmonterades kollades inte ventilspelet.
Efter ca en halvtimmes gångtid hoppade ett knaster loss och kolv o ventil kunde äntligen få träffas IRL.

Men, men så är det när man åker hempulad turbo.
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top