Borgerlighetens misslyckanden

Ett tips till alla andra föräldrar som också tycker att ungar bara är jobbiga:

Alfons,Pettson och Findus, Saltkråkan, Pippi och allt vad de heter är ändå bara
kommunistpropaganda. Det finns ingen anledning att slänga ut pengar på DVD-filmer.
Från två år och uppåt kan man precis lika gärna sätta ungarna framför nyheterna istället.

Konsten att hålla käften

Kommer ni ihåg för några månader sedan?

Såssarna var uträknade och det verkade osäkert om de ens skulle överleva som parti.

Nu:
M+Fp+C+Kd = 28.5+4.8+3.6+3.9 = 40.8%
Mp+S+V = 9.2+35.6+5.7 = 50.5%

Eller om man räknar de röster som skulle hamna i riksdagen:
M+Fp = 36.6%
S = 39.1%
Mp+S+V = 55.5%
Sd = 7.9%

Och allt detta bara för att såssarnas ny partiledare ... vad var det han hette nu igen ...
har ... ja vad är det han har gjort egentligen?

När politiker inte vill ta i någonting utomlands brukar de prata om tyst diplomati.
och att den fungerar så bra (när det är någon annan som har rett ut problemen åt dem).

Frågan är om det inte är tyst politik som är det som fungerar bäst.

Jag tror att det är så med de flesta politiker, att de gör sig bäst med truten stängd.

Ja ska man tro opinionsundersökningarna har den politiska kartan ritats om sedan Socialdemokraterna bytte partiledare. Vi får väl se vad de presenterar för politik och vilka de övriga politikerna är som man kommer att ge mandat att föra fram denna politiken vid valrörelsen. Kör man sin gamla politik hoppas jag att väljarna genomskådar det. Samtidigt hoppas jag att alliansen tar hotet på allvar. För de ska inte tro att väljarna enbart tycker att de fört en klockren politik över två mandatperioder. Anders Borg har varit väldigt framgångsrik, men jag tycker mig se en del sprickor där han går andras vägnar. Tänker närmast på diskussionen om att ägare till riskkapitalbolagen ska få skattelättnader enligt de förslag som presenterats. Jag tror inte sådant går hem i de röda stugorna. Tror knappast att det är något som majoriteten av alliansväljarna skriver under på heller.

http://di.se/Default.aspx?pid=263798__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=

Ni har väl inte missat turerna kring vårdcentralen Serafen?
Om ni har det finns en bra sammanfattning här.
Men eftersom det här är SH så lär alla avfärda det som kommunistpropaganda från SR.
Nåväl, både DN och SvD har också tagit upp det hela.

För mej som är icke-borgerlig visar detta på själva essensen i den borgerliga privatiseringspolitiken. Nån som tror att Serafen är ett undantag?
Tänk om...
Att sälja ut statens, landstingens och kommunernas (och därmed folkets) tillgångar till vrakpriser och sedan köpa in tjänster är något borgarna jublar över. Men det blir fan inte bra.
Med tanke på hur många år och hur mycket pengar (från skattemedel, icke att förglömma!) det tagit att bygga upp dessa verksamheter, kan man inte säga annat än att privatiseringspolitiken lett till kapitalförstörelse av ofattbara mått. Hade Sverige varit ett aktiebolag och alliansen dess styrelse, så hade aktieägarna gjort uppror för länge sedan...
Då kommer såklart borgarna dragandes med effektiviseringsargumentet: att verksamhet som drivs privat drivs mer effektivt. Men även detta har blivit motbevisat (källa finns i ett av mina tidigare inlägg i den här tråden).

Sedan skryter borgarna skamlöst om att DE ligger bakom den starka svenska ekonomin!
Man vill tro det är ett skämt, men det är det inte. Det är Sverige år 2012.
Fyfan.

Kommer ni ihåg för några månader sedan?

Såssarna var uträknade och det verkade osäkert om de ens skulle överleva som parti.

Nu:
M+Fp+C+Kd = 28.5+4.8+3.6+3.9 = 40.8%
Mp+S+V = 9.2+35.6+5.7 = 50.5%

Eller om man räknar de röster som skulle hamna i riksdagen:
M+Fp = 36.6%
S = 39.1%
Mp+S+V = 55.5%
Sd = 7.9%

Och allt detta bara för att såssarnas ny partiledare ... vad var det han hette nu igen ...
har ... ja vad är det han har gjort egentligen?

När politiker inte vill ta i någonting utomlands brukar de prata om tyst diplomati.
och att den fungerar så bra (när det är någon annan som har rett ut problemen åt dem).

Frågan är om det inte är tyst politik som är det som fungerar bäst.

Jag tror att det är så med de flesta politiker, att de gör sig bäst med truten stängd.

Nu har stentrollet gjort sitt första misstag.
Han talade.
Att de aldrig lär sig.

Nu har stentrollet gjort sitt första misstag.
Han talade.
Att de aldrig lär sig.

Nåja, jag tycker han verkar vara den sundaste partiledare som såsarna någonsin haft.

Sen kan man ju roat förundras över att såsarna föraktar sina väljare så till den grad att dom vill skicka hela arbetarklassen på utbildning och göra akademiker av dem.

Nåja, jag tycker han verkar vara den sundaste partiledare som såsarna någonsin haft.

Sen kan man ju roat förundras över att såsarna föraktar sina väljare så till den grad att dom vill skicka hela arbetarklassen på utbildning och göra akademiker av dem.

Det håller jag kanske med om.
Det partiet jobbar bäst under press.
När de kastade in paniklösningen Ingvar så blev det bra.
Paniklösningen Lövén verkar OK.
Men problemet är sällan att de inte får ut sin politik.
Det är när de får ut den.

Chocktillstånd? Jag är bara glad. Slippa höra de satans tragget av kunderna.

Vad var det som dödade Herr B?
Artikelserie av Maciej Zaremba i DN om hur (illa) det svenska sjukvårdssystemet fungerar.
Finns idag ytterligare en artikel upplagd, men tyvärr inte fritt tillgänglig.

Sammanfattning: Det handlar om att Sverige och många andra länder har infört en borgerligt ideologiskt grundad metod; New public management för hur man skall driva offentligt finansierad verksamhet.
Det blir kort sagt inte bra...

6 års borgerligt styre har drivit kapitalstyrningen helt åt helvete, och det var dåligt redan innan tack vare (S).
Som vänsterliberal ser jag det här som ännu ett exempel på hur illa den borgerliga politiken faktiskt fungerar i praktiken.

Artikeln i DN är såklart färgad av journalistens egna åsikter i frågan, men eftersom vi har gott om borgare här på SH så får någon vänlig själ gärna gå igenom artikeln och lista faktafelen.

NPM omvandlar det som till en början var offentlig verksamhet till företagsamhet och gör patienter, klienter och brukare till kunder med annorlunda etiskt förhållningssätt och profitkrav som resultat.

Vad var det som dödade Herr B?
Artikelserie av Maciej Zaremba i DN om hur (illa) det svenska sjukvårdssystemet fungerar.
Finns idag ytterligare en artikel upplagd, men tyvärr inte fritt tillgänglig.

Sammanfattning: Det handlar om att Sverige och många andra länder har infört en borgerligt ideologiskt grundad metod; New public management för hur man skall driva offentligt finansierad verksamhet.
Det blir kort sagt inte bra...

6 års borgerligt styre har drivit kapitalstyrningen helt åt helvete, och det var dåligt redan innan tack vare (S).
Som vänsterliberal ser jag det här som ännu ett exempel på hur illa den borgerliga politiken faktiskt fungerar i praktiken.

Artikeln i DN är såklart färgad av journalistens egna åsikter i frågan, men eftersom vi har gott om borgare här på SH så får någon vänlig själ gärna gå igenom artikeln och lista faktafelen.

Vilket parti är för aktiv dödshjälp då? För det är nog tyvärr enda sättet att få stopp på passiv dödshjälp.

Vilket parti är för aktiv dödshjälp då? För det är nog tyvärr enda sättet att få stopp på passiv dödshjälp.
Har du ens läst artikeln?
Det handlar inte om aktiv vs passiv dödshjälp.
Det handlar om hur borgerlig politik och värderingar gör ett dåligt fungerande system ännu sämre.
Det handlar om hur detta system negativt drabbar de som behöver vård.
Det handlar om hur detta system negativt drabbar de som betalar för vården (skattebetalarna).
Det handlar om att vi helt enkelt får en sämre vård (och annan offentlig verksamhet) som kostar mer.

Synd att inte den andra delen i artikelserien är fritt tillgänglig. Jag sitter med den tryckta varianten i handen och blev man inte förbannad av att läsa den första så blir man det garanterat av att läsa den andra...

Har du ens läst artikeln?
Det handlar inte om aktiv vs passiv dödshjälp.

Läste den översiktligt och sedan är det min egen åsikt att aktiv dödshjälp till befogade fall är lösningen.

Herr B fick passiv dödhjälp, och om det var befogat eller inte kan inte jag avgöra och det verkar råda delade meningar bland de insatta också. Dock så är jag övertygad om att han knappast skulle ha fått passiv dödshjälp om det varit tillåtet med aktiv dödshjälp. Eftersom han knappast var tillräcklig dålig för att aktiv dödshjälp skulle ha varit ok. Vidare så kan man vänta längre med "dödshjälpen" tills det faktiskt är befogat om det är tillåtet med aktiv dödshjälp.

Nu kan man liksom låta den passiva dödshjälpen agera domaren som avgör vilka som ska leva resp dö och läkaren kan alltid slippa det moraliska ansvaret enligt logiken att personen som dött ju uppenbarligen inte var kapabel att överleva på egen hand.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back