GSXR 750-tråden.

12.000+ när jag kollat firmor.

Vad är pajj?

Oj, så pass....då kan man ju (nästan) lika gärna köpa en hoj till o sälja delarna som blir över.
Det är inget som är paj, har inte hojen ens, men jag funderar på ett bygge till vintern kanske.

Bokstaven "L" betyder att dämparen är justerbar i längd.

Tackar!

Det är ju bara positivt och absolut inget problem om grundutförandet är detsamma. Har försökt på deras hemsida och den där googleadressen men hittar inte spec på dem. Vill alltså veta om det är några skillnader i ffa fjäderns hårdhet för resp modell och givetvis totallängd för de båda.

Har du koll?

Förtydligar igen att det är en Öhlindämpare till GSXR750R som sitter på en GSXR1100R -92 (med den längre svingen).

Fan, mina bromslar vill gärna gnissla lite när man krypkör - dvs, jag rör inte bromsen alls, utan bara rullar fram.

Någon som har liknande problem, och löser man det med lite bromsrengöring, eller bör man satsa på mer avancerad tvätt/smörj.

Är hojen gammal, typ 10 år, så hjälper inget annat än att renovera oken med nya packningar. Gummit blir gammalt och hårt vilket gör att beläggen inte släpper från skivan. Jag gjorde det på min nyligen.

Okej, får kolla över det helt enkelt :)

Tips på bra och prisvärd hugger till en Y(750)/K1/K2/K3 (750)?!

Hur kommer det sig att ´98 har en torrvikt om 179kg och ´99 på 205kg enligt bikez.com?

Någon som vet om 750 gixxerns kåpor passar på en 600 årsmodell 2002? Är iaf i behov av en toppkåpa :fakta

Får man "joina" klubben? :)

Första Gixxern för min del :tummenupp

Håller på att blåsa liv i min gsxr 750 -98
Vart ska alla Slangar på tanken gå? Snabb kopplingen säger sig själv, men på vilken ska returen in och va e dem andra två?

Inte mycket aktivitet här! :confused: Kan det vara för att Gixxer 750órna bara går & går? :D

Köpte mig ett Yoshi (japan) Kolfiber slip-on till min L0´a och funderade lite på att fimpa "katten". Burken & mellanröret
kommer ursprungligen från en 07´a..

...den bara går och går (ta i trä...) - min har gett mig massor med strulfritt kul hittills den här säsongen.
Grym hoj, med precis lagom av allt, hoppas inte fler kommer på det så det blir en dussinhoj...

Frågan är om din L0a har samma finess som k8/k9, att man kan kapa röret precis efter avgasventilen, och hänga på ett slipon till k6/k7 rakt på?

Den tanken har slagit mig, men jag kör standard, minst krångel med ljudkrav på våra banor..

...den bara går och går (ta i trä...) - min har gett mig massor med strulfritt kul hittills den här säsongen.
Grym hoj, med precis lagom av allt, hoppas inte fler kommer på det så det blir en dussinhoj...

Frågan är om din L0a har samma finess som k8/k9, att man kan kapa röret precis efter avgasventilen, och hänga på ett slipon till k6/k7 rakt på?

Den tanken har slagit mig, men jag kör standard, minst krångel med ljudkrav på våra banor..

Jodå! Det är samma typ av grenrör & katt.. Hade väl först tänkt att köpa ett rör från en 06-07´a men då har ju varken O2 sensorn eller "exupen" samma infästning. Finns ju en hel del rör på Ebay och om man kapar det jag har nu så finns det ju att köpa beg för runt 700:- incl frakt + ev moms ;-)

Jo, det är ju just det där med bankörning.. Än så länge har jag inte provat på det men det får väl bli till nästa sommar.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti