GSXR 750-tråden.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tsssk...svarta gixxrar rules. :fakta

gixxern_almgren_motospeed.jpg

Japanskan i bänken hos Motospeed idag, öppet hus å' allt. I händerna på den alltid lika grymme Emil "Aelm" Almgren.

Standard med DNA-filter gav damen 127 på slangen, min lilla goding leverade. :yoparty
 
Last edited:

Z750_rider

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 750 K6
Haha tror detta kan vara en åsikt vi aldrig riktigt kommer vara överens i men vi låter väl inte en sådan banal tingest skapa klyftor i detta fina nätverk. Vi kan väl vara överns om att Gixxer 750 rules, ja mer än Gixxer 1000 till och med. Tycker 750 är mycket roligare på kurvig väg. Så bu för svarta literhojjar ;)

PS. Kul att bänka, får nog göra det någon gång nu när jag köpt nytt system. DS

Tsssk...svarta gixxrar rules. :fakta

View attachment 384526

Japanskan i bänken hos Motospeed idag, öppet hus å' allt. I händerna på den alltid lika grymme Emil "Aelm" Almgren.

Standard med DNA-filter gav damen 127 på slangen, min lilla goding leverade. :yoparty
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Grattis som tusan, bara ut och inte släppa den under 10k RPM så är den snart inkörd. Vad har du för planer för den? Kolfiber? System? PC+mappning? Kul att se hur andra moddar sina hojar. Får väl lägga upp en lista och lite bilder med allt jag gjort på min.
Ha det så kul nu då.

PS. Gött du skaffade en med rätta färger, en Gixxer som inte är blå/vit är ingen Gixxer. Haha nu får jag väl alla med andra färger mot mig men det bjuder jag på. DS

Tackar! Blå/vit var ett krav, viktigare än årsmodell... ! Hojen är ju helt original så prio ett är bort med bögläppen och dit med singel seater i kolfiber. Grips & pads för grepp och lackskydd... Sen står avgas på tur och nya broms/kopplingsgrepp. Därefter pc, mappning och stålspunna. Men först ska jag köra in hela härligheten, blir perfekt med lång inkörningsstint från Stockholm till Sviestad 17 maj!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
På hojen sitter ett arrowsystem, hel säger förra ägaren, men hur verifierar jag det själv? Dessutom säger han att den inte är mappad efter detta system installerades, borde den inte gå rätt ojämt och knasigt isf? det enda jag märker är att den baktänder, alltid bara en gång, när man släpper av gasen vid mellanhöga varv när man tryckt på lite. och hur är det med baktändningar egentligen, är dom helt harmlösa för hojen?
Jäkligt sent svar (med drygt ett halvår)... Men nog ser du skillnad på ett nyare system och ett från -02? Om inte annat på färgen eller hur rent det är? Hojen bör definitivt mappas om med ett helsystem, smällarna du har/hade beror på att den går/gick för magert.

Skillnaden mellan original och PC3/Arrow på din generation av hoj bör se ut ungefär som bifogat om den bänkats. :yoparty

9318_1229511300030_1890333_n.jpg
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Jäkligt sent svar (med drygt ett halvår)... Men nog ser du skillnad på ett nyare system och ett från -02? Om inte annat på färgen eller hur rent det är? Hojen bör definitivt mappas om med ett helsystem, smällarna du har/hade beror på att den går/gick för magert.

Skillnaden mellan original och PC3/Arrow på din generation av hoj bör se ut ungefär som bifogat om den bänkats. :yoparty

View attachment 384529

haha! Tack för svaret ändå =)
Nä jag tror att systemet sattes på när hojen va ganska ny, så jag kan inte se om det är annorlunda utifrån skicket på rören. Men den ska in på mappning snart så att allt lirar lite bättre!
 

3LE

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Söderort
Hoj
Yamaha FZR1000
20120726484.jpg

Ventiljustering Suzuki GSX-R750-92 , tror det stod W, är vattenkyld..
Hej, undrar om det är shimsade ventiler på denna hoj? Om ja är det 7.48mm?
Nått tipps eller speciellt att tänka på vid ventiljustering/kontroll på en sådan knarr?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...någon här som kör en nyare modell med helsystem från Yoshi?
Sitter och fingrar med beställa-knappen på ebay på antingen ett R77 eller ett R55...

Omdöme, ljud...etc. :)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Du lär få bullerproblem på bana. Om du kollar i GSX750 K8 tråden så har en kille nere i skåne haft en Yoshi burk och blev svartflaggad nästan varje gång på knutstorp. Han bytte till hurric eller arrow. Mitt cheapcharlie kraschavgas klarade 14500 varv på tvåan förbi samma märpunkt.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Du lär få bullerproblem på bana. Om du kollar i GSX750 K8 tråden så har en kille nere i skåne haft en Yoshi burk och blev svartflaggad nästan varje gång på knutstorp. Han bytte till hurric eller arrow. Mitt cheapcharlie kraschavgas klarade 14500 varv på tvåan förbi samma märpunkt.

Låter udda, yoshin, spec R77 anses ju vara bland de tystare helsystemen? :)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Sorry,det var inte helsystem utan slipon vi har och som jag refererade till.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Idag 1 vecka och 100 mil gammal. Har hunnit gå både gata o bana, heeelt galet nöjd med vad denna lilla nöjesmaskin levererar!

gixxer 750.jpg

Funderar på Akra slip on. Var hittar jag isf mindre nättare stag från avgaset till undertailen? Stagen som sitter på original har ju fotpinnar och är dimensionerade för passagerare...
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Paket idag från sportsbikeshop.co.uk Bra priser, grym kundservice och snabb leverans.

snyggare bak.jpg akra.jpg
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Paket idag från sportsbikeshop.co.uk Bra priser, grym kundservice och snabb leverans.

View attachment 386617 View attachment 386618

Läckert! :)

Själv väntar jag på en överföring till paypalkontot...så man får fingra iväg en order på ett helsystem från Yoshi (velar lite R77 vs TRC...kolfiberpipa blir det iaf) och en PCV. :crash

Lutar åt att det blir lite mer kolfiber bara för att man kan, en framskärm och en hugger kanske?

/J
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Läckert! :)

Själv väntar jag på en överföring till paypalkontot...så man får fingra iväg en order på ett helsystem från Yoshi (velar lite R77 vs TRC...kolfiberpipa blir det iaf) och en PCV. :crash

Lutar åt att det blir lite mer kolfiber bara för att man kan, en framskärm och en hugger kanske?

/J

Paypal? :va
Skatteåterbäring! :banana
 

Z750_rider

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 750 K6
Satt och letade kolfiberprylar till min K6 och för ca 20 000 får man allt i kåpväg osv i kolfiber utom tanken. Även ramskydd svingskydd. Lite sugen på att betsälla detta till hösten. Men sedan vill man ju ha kolfibertank (vet jag inte ens om det finns) och fälgar med och då ryker det väl 60 000 till och med en hoj värd 50 000 nöjer jag mig nog med mina blå/vita originalkåpor.
Hade TRC burk på min men personligen gillar jag inte den trekantiga firmen. då är en R77:a snyggare, men det är min högst privata åsikt.

Läckert! :)

Själv väntar jag på en överföring till paypalkontot...så man får fingra iväg en order på ett helsystem från Yoshi (velar lite R77 vs TRC...kolfiberpipa blir det iaf) och en PCV. :crash

Lutar åt att det blir lite mer kolfiber bara för att man kan, en framskärm och en hugger kanske?

/J
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det blev ett TRC helsystem med kolfiberpipan, föredrar nog själv det lite oldschoolstuket, det är Yoshi för mig, som är suka... :crash ...och en PCV halkade med av bara farten.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top