GSXR 750-tråden.

Tsssk...svarta gixxrar rules. :fakta

gixxern_almgren_motospeed.jpg

Japanskan i bänken hos Motospeed idag, öppet hus å' allt. I händerna på den alltid lika grymme Emil "Aelm" Almgren.

Standard med DNA-filter gav damen 127 på slangen, min lilla goding leverade. :yoparty
 
Last edited:
Haha tror detta kan vara en åsikt vi aldrig riktigt kommer vara överens i men vi låter väl inte en sådan banal tingest skapa klyftor i detta fina nätverk. Vi kan väl vara överns om att Gixxer 750 rules, ja mer än Gixxer 1000 till och med. Tycker 750 är mycket roligare på kurvig väg. Så bu för svarta literhojjar ;)

PS. Kul att bänka, får nog göra det någon gång nu när jag köpt nytt system. DS

Tsssk...svarta gixxrar rules. :fakta

View attachment 384526

Japanskan i bänken hos Motospeed idag, öppet hus å' allt. I händerna på den alltid lika grymme Emil "Aelm" Almgren.

Standard med DNA-filter gav damen 127 på slangen, min lilla goding leverade. :yoparty
 
Grattis som tusan, bara ut och inte släppa den under 10k RPM så är den snart inkörd. Vad har du för planer för den? Kolfiber? System? PC+mappning? Kul att se hur andra moddar sina hojar. Får väl lägga upp en lista och lite bilder med allt jag gjort på min.
Ha det så kul nu då.

PS. Gött du skaffade en med rätta färger, en Gixxer som inte är blå/vit är ingen Gixxer. Haha nu får jag väl alla med andra färger mot mig men det bjuder jag på. DS

Tackar! Blå/vit var ett krav, viktigare än årsmodell... ! Hojen är ju helt original så prio ett är bort med bögläppen och dit med singel seater i kolfiber. Grips & pads för grepp och lackskydd... Sen står avgas på tur och nya broms/kopplingsgrepp. Därefter pc, mappning och stålspunna. Men först ska jag köra in hela härligheten, blir perfekt med lång inkörningsstint från Stockholm till Sviestad 17 maj!
 
På hojen sitter ett arrowsystem, hel säger förra ägaren, men hur verifierar jag det själv? Dessutom säger han att den inte är mappad efter detta system installerades, borde den inte gå rätt ojämt och knasigt isf? det enda jag märker är att den baktänder, alltid bara en gång, när man släpper av gasen vid mellanhöga varv när man tryckt på lite. och hur är det med baktändningar egentligen, är dom helt harmlösa för hojen?
Jäkligt sent svar (med drygt ett halvår)... Men nog ser du skillnad på ett nyare system och ett från -02? Om inte annat på färgen eller hur rent det är? Hojen bör definitivt mappas om med ett helsystem, smällarna du har/hade beror på att den går/gick för magert.

Skillnaden mellan original och PC3/Arrow på din generation av hoj bör se ut ungefär som bifogat om den bänkats. :yoparty

9318_1229511300030_1890333_n.jpg
 
Jäkligt sent svar (med drygt ett halvår)... Men nog ser du skillnad på ett nyare system och ett från -02? Om inte annat på färgen eller hur rent det är? Hojen bör definitivt mappas om med ett helsystem, smällarna du har/hade beror på att den går/gick för magert.

Skillnaden mellan original och PC3/Arrow på din generation av hoj bör se ut ungefär som bifogat om den bänkats. :yoparty

View attachment 384529

haha! Tack för svaret ändå =)
Nä jag tror att systemet sattes på när hojen va ganska ny, så jag kan inte se om det är annorlunda utifrån skicket på rören. Men den ska in på mappning snart så att allt lirar lite bättre!
 
20120726484.jpg

Ventiljustering Suzuki GSX-R750-92 , tror det stod W, är vattenkyld..
Hej, undrar om det är shimsade ventiler på denna hoj? Om ja är det 7.48mm?
Nått tipps eller speciellt att tänka på vid ventiljustering/kontroll på en sådan knarr?
 
...någon här som kör en nyare modell med helsystem från Yoshi?
Sitter och fingrar med beställa-knappen på ebay på antingen ett R77 eller ett R55...

Omdöme, ljud...etc. :)
 
Du lär få bullerproblem på bana. Om du kollar i GSX750 K8 tråden så har en kille nere i skåne haft en Yoshi burk och blev svartflaggad nästan varje gång på knutstorp. Han bytte till hurric eller arrow. Mitt cheapcharlie kraschavgas klarade 14500 varv på tvåan förbi samma märpunkt.
 
Du lär få bullerproblem på bana. Om du kollar i GSX750 K8 tråden så har en kille nere i skåne haft en Yoshi burk och blev svartflaggad nästan varje gång på knutstorp. Han bytte till hurric eller arrow. Mitt cheapcharlie kraschavgas klarade 14500 varv på tvåan förbi samma märpunkt.

Låter udda, yoshin, spec R77 anses ju vara bland de tystare helsystemen? :)
 
Sorry,det var inte helsystem utan slipon vi har och som jag refererade till.
 
Idag 1 vecka och 100 mil gammal. Har hunnit gå både gata o bana, heeelt galet nöjd med vad denna lilla nöjesmaskin levererar!

gixxer 750.jpg

Funderar på Akra slip on. Var hittar jag isf mindre nättare stag från avgaset till undertailen? Stagen som sitter på original har ju fotpinnar och är dimensionerade för passagerare...
 
Paket idag från sportsbikeshop.co.uk Bra priser, grym kundservice och snabb leverans.

snyggare bak.jpg akra.jpg
 
Paket idag från sportsbikeshop.co.uk Bra priser, grym kundservice och snabb leverans.

View attachment 386617 View attachment 386618

Läckert! :)

Själv väntar jag på en överföring till paypalkontot...så man får fingra iväg en order på ett helsystem från Yoshi (velar lite R77 vs TRC...kolfiberpipa blir det iaf) och en PCV. :crash

Lutar åt att det blir lite mer kolfiber bara för att man kan, en framskärm och en hugger kanske?

/J
 
Läckert! :)

Själv väntar jag på en överföring till paypalkontot...så man får fingra iväg en order på ett helsystem från Yoshi (velar lite R77 vs TRC...kolfiberpipa blir det iaf) och en PCV. :crash

Lutar åt att det blir lite mer kolfiber bara för att man kan, en framskärm och en hugger kanske?

/J

Paypal? :va
Skatteåterbäring! :banana
 
Satt och letade kolfiberprylar till min K6 och för ca 20 000 får man allt i kåpväg osv i kolfiber utom tanken. Även ramskydd svingskydd. Lite sugen på att betsälla detta till hösten. Men sedan vill man ju ha kolfibertank (vet jag inte ens om det finns) och fälgar med och då ryker det väl 60 000 till och med en hoj värd 50 000 nöjer jag mig nog med mina blå/vita originalkåpor.
Hade TRC burk på min men personligen gillar jag inte den trekantiga firmen. då är en R77:a snyggare, men det är min högst privata åsikt.

Läckert! :)

Själv väntar jag på en överföring till paypalkontot...så man får fingra iväg en order på ett helsystem från Yoshi (velar lite R77 vs TRC...kolfiberpipa blir det iaf) och en PCV. :crash

Lutar åt att det blir lite mer kolfiber bara för att man kan, en framskärm och en hugger kanske?

/J
 
Det blev ett TRC helsystem med kolfiberpipan, föredrar nog själv det lite oldschoolstuket, det är Yoshi för mig, som är suka... :crash ...och en PCV halkade med av bara farten.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top