GSXR 750-tråden.

Någon som har koll på lämplig drevning på gixxer 750 -02? Sitter original på nu och har bekymmer med att få upp den till powerwheelies på tvåan...medans ettan går hur enkelt som helst. Någon som har erfarenhet av att gå upp 3 kugg bak/alt. 1 kugg ner fram? Stor skillnad?

ps. har försökt söka fram info från tidigare trådar men lyckas inte riktigt.

1 mindre fram OCH 2-3 mer bak är "standard" och då passar originallängden på kedjan också.
 
1 mindre fram OCH 2-3 mer bak är "standard" och då passar originallängden på kedjan också.

jaha, du tycker alltså jag ska köra både och!! Blir den inte för jävla "hetsig" då. Jag hade tänkte att nöja mig med bakdrevet...skona kedjan lite. Blir det för feg moddning?
 
jaha, du tycker alltså jag ska köra både och!! Blir den inte för jävla "hetsig" då. Jag hade tänkte att nöja mig med bakdrevet...skona kedjan lite. Blir det för feg moddning?

1 fram och 3 bak så kan jag precis varva ut den på anderstorp med 299+ på mätaren. Dock så är det enligt gps fart 270+ kmh
Den blir bra surrig på motorväg mm dock.
Det är sant att det skonar kedjan lite men en mindre kugg fram är inte hela världen. En del kör 2 mindre fram... Det kan nog ta ut sin rätt i längden dock.

3 mer bak är väl ganska likt en mindre fram och borde göra rätt stor skillnad men var beredd på mer habegär. Ett nytt framdrev kostar ju 200pix och kan fixas i efterhand om du vill ha mer... Dock kanske du måste kapa kedjan en länk om den var optimal för "förra" uppsättningen med original fram och 3 mer bak,.
 
Kamrater. Är i behov av ett fungerande exemplar av vänster framgaffel till en K01 (mao K00-02 om jag inte är helt fel ute). Har du en på hyllan eller har tips på vart jag kan hitta så PM:a gärna!
 
Tjohej,
En polares arbetskamrat sitter tydligen på en GSXR 750 2007a som ska avyttras, och jag blev erbjuden den för 50000, efter en snabb glutt på blocket så kom jag fram till att det var ett ganska lågt pris, så jag passar nog på att kika på den iaf, så... Vad ska jag tänka på att titta efter på hojen?
 
Någon som sitter och ruvar på en hel framskärm passande gsxr 600/750 k6-k7? Det börjar nalkas vår och pärlan passar inte med sprucken framskärm ala kraschkåpfinnish :tungan
 
Ingen vidare fart på den här tråden kanske....
Jag köpte en GSXR750 -00 förra året, den har okänd servicehistorik så jag tänkte kolla ventilspelen. Alla insug låg inom spec (0.10-0.20) men på avgassidan hade tre ventiler något för litet spel de var 0.15-0.20 (spec är 0.20-0.30). Är det nödvändigt att shimsa om dessa om det är en sån liten avvikelse?
 
Slänger upp en tidig vårbild på lillen med lite byggdamm på. Körde ca 15 mil igår, underkåpan är numera fylld med grus.

750n.jpg
 
Äntligen R-hoj säger jag bara!
Hämtade en 750 från 2000 i helgen, vilken makalöst fin cykel det är att köra. :tummenupp

Bilder och info kommer väl framöver.
 
om nån hjälplöst letar efter jubileumsmodellen från 2005 så sitter jag å funderar på att sälja min fullservade 2800-milare.
kontakt via pm
 
Trevligt kryckan, ytterligare en nybliven sukka-ägare! Nu lovar vi varandra att iaf ta det semi-lugnt :D
 
Trevligt kryckan, ytterligare en nybliven sukka-ägare! Nu lovar vi varandra att iaf ta det semi-lugnt :D

Taget, semi-lugnt blir det! :yoparty

Vad sägs om att vi droppar en bild på våra 750s?

visabild.php
 
besiktade min 750 i förra veckan och fick nedslag på tutan som inte fungerade... gav mig idag i kast med att lösa problemet, men hittar inget signalhorn? vart fasiken sitter skiten? :confused: har rivit bort alla kåpor men hittar det inte..
 
besiktade min 750 i förra veckan och fick nedslag på tutan som inte fungerade... gav mig idag i kast med att lösa problemet, men hittar inget signalhorn? vart fasiken sitter skiten? :confused: har rivit bort alla kåpor men hittar det inte..

Vänster sida på ramen, bakom kylarn borde det finnas en.
 
Tutan sitter på höger sida, framför kylaren, fastskruvad i nedre gaffelkronan.

hmm... verkar som att jag köpt en hoj utan tuta :lol .. hittar ett fäste i nedre kronan som det inte sitter något i, och 2 kablar (med flatstifts honor) som är fasttejpade i ramen. Antar att iaf fästet är till för tutan.. vad ska det vara för färg på kablarna till tutan?
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top