Vilken typ av ryggskydd använder du?

Vilket typ av ryggskydd använder du?

• Antal röstningar
    0
Tycker pollen är lite inkomplett.
Kan vara så att man använder ett hårt eller mjukt ryggskydd för att det råkar vara bekvämast eller för att det sitter inbyggt i stället etc också. Eller varför inte för att man köpt det billigaste på biltema?

Halvarsson Track även här. Mycket tack vare att det är så pass bekvämt. Jag provade det hårda L2-skyddet från Biltema först, men insåg efter att ha provat även Halvarssons modell att devisen "man får vad man betalar för" verkade stämma även här.

Både och. mjukt insytt i mitt skinnställ eller biltemas ninjaturtle till mitt gamla ställ. Bara testat det mjuka och det funkade prima!

Tycker pollen är lite inkomplett.
Kan vara så att man använder ett hårt eller mjukt ryggskydd för att det råkar vara bekvämast eller för att det sitter inbyggt i stället etc också.

Instämmer, men den här pollen är ett resultat av en tidigare diskussion gällande säkerhetsnivån på mjuka kontro hårda skydd. :fakta

Har du klotat med det mjuka? Vad hände/hur kändes det?

Jag har klotat med hårt några gånger och det har gjort sitt jobb vid mina "tester". :D

Har mjukt inbyggt i stället nu, och det är så rackarns bekvämt och känns som det sitter perfekt så jag kommer köra på det tills någon jag litar på säger att jag är dum i huvudet och ska dra ur det och köra med hårt.

Har mjukt inbyggt i stället nu, och det är så rackarns bekvämt och känns som det sitter perfekt så jag kommer köra på det tills någon jag litar på säger att jag är dum i huvudet och ska dra ur det och köra med hårt.

Känner likadant, sjukt bekvämt! En annan sak som är fint är ju att man alltid har det på sig eftersom att det sitter fast i jackan. Hade ett löst, hårt skydd tidigare och då blev det lätt att jag hoppade över att ta på mig det om jag bara skulle ut en snabbsväng.

Hade en liten vurpa och kanade in i en annan hoj som jag med hjälp av ryggen (ryggskyddet) bröt av fotpinnen på. Stället blev givetvis helt upprivet men jag märkte inget av smällen. Mitt dainese bp7 gjorde sitt jobb. Föregångaren till wave, hård modell. Jag ger det 5 styren. Ersatte med AS Bionic.

Wave 2 eller Air kanske det heter, antar att det är ett hårt? Klotade med ett likadant och det verkade bra även om ryggen komprimerades men det berodde säkert på mitt svandyk och landade på huvudet :/

Ett hårt. CE lvl2 och billigt var det.
Köpte det för att ha som extra till passagerare, men det var för skönt så måste nu köpa ytterligare ett ryggskydd (till passagerare) ;)

Hårt, Ufo Ryggskydd.. har inte vurpat med, men det sitter skönt, och känns inte restriktivt eller "ivägen"...

Jag har ett hårt Knox Aegis-skydd, mest för att mitt förra ryggskydd också var ett Knox, dock i en annan, trevligare modell som dom tyvärr har slutat med, och det kände jag mig trygg med, efter div hårdtester :rolleyes:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back