Honda Hornet 900

Ser bra ut LuddyOz! Nä det e ingen fart i tråden, för egen del står hondan bara och samlar damm, det e väll det som e nackdelen med barn, fast oxå den enda... Jag hoppas att det snart kan sluta regna så man kan få sig åk snart... besiktigade med mitt sigelrör som jag kortade av 12 cm och det gick igenom... den låter nog lite mycket men han som besiktigade tyckte det var en skön symfoni:-) lägger med ett kort på honan:tuttarIMAG0172.jpg

Själv så tog jag kortet igår. Efter det var det dags att ut och åka med polarna. Allt som allt blev det ca 15 mil kört första dagen med körkortet trots att det kom lite droppar då och då :brinnerup

Själv så tog jag kortet igår. Efter det var det dags att ut och åka med polarna. Allt som allt blev det ca 15 mil kört första dagen med körkortet trots att det kom lite droppar då och då :brinnerup

Grattis som FAN:yoparty:yoparty:yoparty Det e ju nu livet börja! kör nu mycket och försiktigt...!

har letat som en dåre nu :S kan man köpa en topbox som passar min hornet direkt :S vill ju inte förstöra den... :p

Grattis!! Det är en härlig känsla när man kan ut å åka när man själv känner för det =)
En annan får passa på när frugan tillåter :P

Grattis!! Det är en härlig känsla när man kan ut å åka när man själv känner för det =)
En annan får passa på när frugan tillåter :P

Japp känns riktigt fint. Övningskör du med frugan alltså eller har hon sån pli på dig så du inte vågar köra när du känner för det?

Någon som har koll på elsystemet och elfel?

Säkringen som går till fläkten och trippen går lite då o då...

Tänkte jag skulle mäta fläkten så plockade bort kylaren och tog loss fläkten, men där går sladdarna rakt in, så inget man kommer åt att mäta...
Dock fungerade allt som det skulle efteråt, skitfint, åkte en vända i onsdags o allt fungerade som det skulle.
Så igår (torsdag) så gick säkringen igen...stoppade i en ny, o poff, så gick den direkt...

Nån som har koll på vad det kan vara ?

/Jocce

Japp känns riktigt fint. Övningskör du med frugan alltså eller har hon sån pli på dig så du inte vågar köra när du känner för det?

Nä jag har haft kortet några år.. Men det är ju en jävla massa annat man måste göra när man inte jobbar... Det ska renoveras i huset osv... Men det är inte så farligt som det låter =) En får passa på när vädret och tiden tilltåter.. vi brukar ta hojen när vi ska bort någonstans, men det ska ju klart erkännas att det är fan så mycket roligare att köra när man får köra själv ;)

Grymt! Håller själv på med samma modifikation. Hur fick du fast din, köpte du nya fästen eller använde du befintliga?

Det ska tillverkas 2 nya fästen. Som den sitter nu så sitter den bara fast med orginalbultarna i gummiupphängningen i lampan med en mutter mellan lampan och fästet.

Det ska tillverkas 2 nya fästen. Som den sitter nu så sitter den bara fast med orginalbultarna i gummiupphängningen i lampan med en mutter mellan lampan och fästet.

Allrighty! Funkar det att köra med originalbultar i övre hålen + ett nytt fäste nertill eller verkar det som att man behöver nya fästen för bägge hålen?
Kikade på LSL-fästen men det känns lite overkill att betala mer för fästen än för lyktan.

Allrighty! Funkar det att köra med originalbultar i övre hålen + ett nytt fäste nertill eller verkar det som att man behöver nya fästen för bägge hålen?
Kikade på LSL-fästen men det känns lite overkill att betala mer för fästen än för lyktan.

Nej det funkar bra å köra med orginalbultarna och distanserna precis som de sitter med orginallycktan. Men Mt lampan har ju inga gängor i de övre hålen så man får låsa bulten med en mutter mellan lyktan å fästet.
Nedre fäste är ju simpelt å göra ett eget... kostar ju skjortan å köpa ett fäste jue :P

Bara för att hålla lite liv i tråden kan jag passa på att slänga in ett till inlägg angående försäkringar.

Billigaste jag hittat blev Länsförsäkringars Basförsäkring.
Jag är 24 år, har haft tungt kort i 4 år och bor i Östersund.

Pris per helår för halvförsäkring landade på 7361kr, däremot bör tilläggas att jag bara betalar garageförsäkring när den är avställd. Vilket betyder att ifall jag kör från 1 maj till sista september (vilket är en rimlig uppskattning av säsongen här) så betalar jag en totalsumma på 3632kr/år.
Det tycker jag är riktigt bra faktiskt! :tummenupp

Själv så är jag 28 år och bor i Göteborg. Pröjsar ca 6700:- per år i halvförsäkring via folksam men då kan man inte få ner priset genom att ställa av den. Tecknar man även hemförsäkringen via folksam får man 10% rabatt dvs runt 6000:- per år. Tycker ändå det är ganska överkomligt. Kravet för att den inte ska klassas som en sport är att man sitter i upprätt körställning vilket man gör på hornet. Hade man inte gjort det hade det blivit några tusenlappar mer.

Jag bytte iår från bilsport mc till Svedea.
Jag blir 31 iår, bor i Vimmerby och betalar hel/hel 4691:-
På bilsport mc betalade jag drygt 6700:- så det va en bra deal! =)

Igår knopade jag å polar´n ihop fästet till lampan, lägger upp en bild så fort jag kan, nu ska jag ut i det fina vädret å avverka några mil !!

Jag bytte iår från bilsport mc till Svedea.
Jag blir 31 iår, bor i Vimmerby och betalar hel/hel 4691:-
På bilsport mc betalade jag drygt 6700:- så det va en bra deal! =)

Igår knopade jag å polar´n ihop fästet till lampan, lägger upp en bild så fort jag kan, nu ska jag ut i det fina vädret å avverka några mil !!

Hmm när jag går in på svedeas hemsida och räknar så får jag fram att helförsäkring skulle gå på 45380:- per år på mig

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar