ZX10R-tråden

Sådär ja, nu har jag fått min ram utbytt. Smidigt att Kawasaki levererar en ny ram på goodwillbasis. Verkar förekomma en del sprickbildning på 04-orna. Min hade gått ca 5000 mil när jag upptäckte sprickan.

Hallå Bocken! Jag minns när jag började kolla på ZX10, det stod om en del som hade problem med sprickor i ramen på 04/05. Jag tycker det trots allt är rätt makalöst att Kawasaki tar in cyklar som gått 5000 mil (det är en miltalslivstid för vissa motorcyklister) och byter ram. Nu gillar jag ju Kawasaki oerhört mycket efter att kört enduro med Husqvarna där allt, ja precis allt rasade. Min mc-mekaniker påstår dock att alla 4 japanska märken håller lika bra. Fint så.
 
Bocken talar: Det är skönt att veta att om hojen passerat 4000 mil, så är det fortfarande mycket kvar i motorn. Min går så bra så och jag gillar den bara mer och mer.:yoparty
 
Vad använder ni för typ av tank grip för att få bra grepp om Kawan?

Funderar på att köpa antingen stomp grips eller techspec snake skin eller high fusion. För och nackdelar?

Stompgrips äter bokstavligen skinnställ, techspechs snakeskin sliter också på stället men mycket mindre än vad stompgrips gör. Tank Tredz pajjar bara. Har Techspecs på min. helt kanon.
 
Vad kallas TRE - mod (likt tex suzuki har) till ZX10a?
Värt att köpa? Var?

Hade "TRE", PCIII & helsystem på förra, stor skillnad mot den org jag kör nu.
Gäller 2004/05
 
Min gick också fett, trots tidigare mappning, men enligt Peter så kan det bero på en "skitig" lambda i den bänken som gör att mappen inte blir OK.
När jag tittade på min mapp så ökade den på efter 8000 varv vid 60-100% trottel, så det blir nog ett besök hos
Andersson för att krama dom sista hästarna..

Min lambda gick från ca 13,5 (3000rpm) till ca 12,4 (12600rpm(170,54hk))
 
Micke™;5536477 skrev:
Stompgrips äter bokstavligen skinnställ, techspechs snakeskin sliter också på stället men mycket mindre än vad stompgrips gör. Tank Tredz pajjar bara. Har Techspecs på min. helt kanon.

Håller med, TechSpec Snakeskin är bra.
 
Min -04 har rullat 3100 mil och börjat ticka så in i helvete nu blir lite bättre när den är varm men låter riktigt illa ändå. Den börjar även vibrera som tusan över 6000rpm. Ventilkoll gjord vid 2600 (inom tolleransen). Tycker även den skramlar i motorn. Någon som råkat ut för detsamma? Väntas ett motorras tro?
 
1086292_0.jpg

Var hittar jag en sån kuts? Hade det på förra hojen, snyggt :)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top