ER6-tråden

Okej så då har Bilsport och MC samma krav som Svedea? Jag hade inte hittat den texten som du länkade där phamarus. Då ska jag nog fan också byta till Svedea, 1000kr vill man ju gärna spara :banana
 
Tjena!
Är det någon här som har bytat kopplingshandtag och bromshandtag till tvåfinger handtag?
isåfall så undrar jag hur man bär sig åt?

Tack på förhand!:)
 
:rofl:glömdet:rofl:rofl
Tjena!
Är det någon här som har bytat kopplingshandtag och bromshandtag till tvåfinger handtag?
isåfall så undrar jag hur man bär sig åt?

Tack på förhand!:)

borde va typ: ta loss dem gammla sätt dit dem nya samt ev justera in. :fyllisar vet du ej hur man byter grepp lämna för guds skull in hojen vad du än ska göra med den. :huvet vart är världen på väg
 
Lätt !!

Man tar en yxa och hugger av de andra 3 fingrarna :crash

hur svårt kan det va :död
 
:rofl:glömdet:rofl:rofl

borde va typ: ta loss dem gammla sätt dit dem nya samt ev justera in. :fyllisar vet du ej hur man byter grepp lämna för guds skull in hojen vad du än ska göra med den. :huvet vart är världen på väg
:tummenupp

Våga skruva på det du ser, passar inte det du köpt, skruva tebax det gamla :yoparty
 
Letar ny hoj och har provkört Suzuki SFV650A Gladius, Kawasaki ER-6n och Yamaha XJ6n.

ER-6:an har flera positiva egenskaper men också flera negativa. Det som stör mig mest är designen. Vad har man gjort med den? 2012 års modell ser ju ut som en Transformers-leksak, inga härliga kurvor här inte. 11:an ser ut som den ska, det gör inte 12:an. Dock en trevlig hoj att köra överlag.

Det andra som stör mig är den något ojämna gången vid och omkring 3000 varv. Känns också som om att det fattas lite vrid däromkring.

Har bara kört en 12:a som man hade som demohoj. Ingen säljare vill låta mig köra 11:an då dessa är helt nya. Är det samma där med ojämnheten? Är det så lägger jag nog ner denna hoj helt för jag fann det störande.

YRIOj.gif
 
Haft en 09a tidigare Och nu har jag gjort av med min street triple r och skaffat en 12a er6 pga studier.
Fjädringen känns bättre på nyaste modellen även vid högt tempo . 09an funkar bra med men vid hård körning började hojen gunga en hel del bak.

Designen är ju grymt mycket snyggare på 12ab än 09-11 tycker jag.
Motormässigt så märker jag ingen skillnad på gamla och nya modellen.
 
Last edited:
Har funderingar på ett byte, är det värt ett byte från en 08:a till en 12:a tro? F modellen då såklart.
Har även kikat på en CBR 600FA fast den är runt 20k dyrare!
 
@Bjork3n

Upplever du ojämnheten vid och omkring 3000 varv? Har nu i efterhand läst om detta fenomenet på flertalet forum, både svenska och utländska, så det verkar vara ett allmänt känt problem. Tydligen bättre på 12:an än äldre modeller men trots det märkbart.
 
Har inte märkt nån större ojämnhet på varken 09an eller nya. Sen ligger jag sällan och puttrar runt på 3000varv om jag ska vara ärlig.
 
Last edited:
Ojämnheterna vid 3000 rmp är så klart lite störigt i stadstrafiken, men sen så hur ofta kör man där? Dock upplevde jag inte dessa med orginal pipan utan mer efter jag monterade ett slip-on. Och om man bara köper en pc3 så är ojämnheten borta med vinden :) :tummenupp
 
Jag hade slipon och powercommander på min hoj förut och då upplevde jag ojämnheter runt 3000rpm. Sedan jag satte tillbaka orginal går den bättre men har tappat lite vrid.
 
Har en 08 med slipon och har kört med det ett tag och inte märkt några ojämnheter. Dock när jag installerade en pc5 med mappning så gick den klart bättre men inte så som du beskriver.
 
Last edited:
Man kan ju växla ner när det börjar rycka ;)
Annars håller jag med om att den är lite svårkörd vid 3k/rpm. Det är dock inget man inte kan bemästra efter några mil på den.
 
Upplevde själv denna ojämnhet vid provkörningen och eftersom jag bor i en storstad blir det en del stadskörning på låga varv. Ojämnheten samt att det fattas lite vrid runt 3000 varv gör mig lite tveksam till denna hoj. Måste försöka få till ännu en provkörning innan jag sållar bort den helt.
 
Back
Top